Merytoryczną część imprezy branżowej dla partnerów handlowych Intela oraz Microsoftu w Polsce wypełniły prezentacje produktów i rozwiązań obu firm dla segmentu konsumenckiego oraz biznesowego. Mówiono m.in. o działaniu platformy MDM (Mobile Device Management) ułatwiającej zarządzanie różnymi urządzeniami, technologiach mobilnych Azure Active Directory dla sklepów internetowych, a także o systemie Windows 10, który ma być dostosowany do wyzwań związanych z nowymi rodzajami zagrożeń, zarządzaniem w biznesie i produktywnością.

Ważnym punktem spotkania była prezentacja możliwych scenariuszy wykorzystania „odmłodzonego” peceta. Zdaniem prowadzących spotkanie ewolucja na rynku pecetów, która dokonuje się na naszych oczach za sprawą procesorów Intel Core 6, dających 140-krotny wzrost wydajności w porównaniu z procesorami sprzed pięciu lat, kształtuje obraz nowego komputera PC. Nowoczesny pecet działający z wykorzystaniem aplikacji Microsoftu oferuje nie tylko szybkość, ale także szerokie możliwości pracy w biurach – przekonywali specjaliści. Zapewnia bezprzewodowe wyświetlanie treści, może być wyposażony w rozwiązanie Continuum (czyli system inteligentnie rozpoznający rodzaj wykonywanej pracy) oraz Windows Hello, czyli usługę zapewniającą logowanie się do systemu z wykorzystaniem technologii RealSense. Lepsza grafika, technologia Thunderbolt i RealSense oraz procesory szóstej generacji to elementy, które tchnęły nowe życie w komputery stacjonarne, w tym także maszyny dla graczy. Nowoczesny pecet staje się więc dziś produktem, o którego sprzedaży w różnych konfiguracjach powinni pomyśleć resellerzy, znajdując korzystne dla siebie segmenty rynku – podpowiadali prelegenci.

Artur Długosz

Reseller Channel Manager, Intel

Chciałbym podkreślić, że staramy się pracować z całym kanałem resellerskim i z lokalnymi firmami w obszarze nie tylko pecetowym. Nasz program partnerski ewoluował w ciągu wielu lat i dzisiaj ma formułę Intel Technology Provider (ITP). Kilka miesięcy temu wprowadziliśmy element, który nazywamy specjalnościami. W tej chwili mamy trzy konkretne specjalności związane z dodatkowymi szkoleniami, kompetencjami, dodatkowymi punktami i różnego rodzaju rabatami. Zmieniły się zasadniczo także nasze szkolenia, które dawniej dotyczyły wyłącznie produktów. Obecnie mają charakter głównie sprzedażowy. Kładziemy nacisk na korzyści, jakie może dać partnerowi sprzedaż konkretnych rozwiązań i usług, oraz wspieramy resellerów w pozycjonowaniu konkretnych grup produktowych.

 

 

Przedstawiciele obu firm przekonywali o potrzebie proponowania klientom biznesowym rozwiązań komplementarnych. Dla producentów najważniejszym obecnie wyzwaniem będzie umiejętne: wdrażanie zasad dzielenia się wiedzą w organizacji i rozwoju pracy grupowej, korzystanie z poczty, elektronicznych kalendarzy itp. Wdrażanie narzędzi służących temu celowi i doradzanie, jak z nich korzystać, to ważne zadanie dla współczesnych resellerów.

Wszystkie technologie, które prezentujemy, można wykorzystać do oferowania usług. Nie chodzi tylko o to, aby sprzedać produkt jako pudełko, ale żeby zaoferować usługi i rozwiązania, bazując na technologii. To jest główna zmiana, którą generalnie widzimy na rynku – podkreśla Artur Długosz, Reseller Channel Manager z Intela.

Uczestnicy mieli możliwość poznania różnych scenariuszy biznesowych związanych z wykorzystaniem i obsługą urządzeń z obszaru IoT. Zaprezentowano portfolio Intela, w którym znajdują się procesory dla Internetu rzeczy, ale także do kamer 3D i rozwiązań RealSense.

Są prowadzone prace, aby integrować te kamery w różnych produktach. I takiego rodzaju współpracy szukamy. Można też znaleźć inne możliwości wykorzystania kamer 3D jako rozwiązań w logistyce czy instalacjach w dronach – mówi Artur Długosz.

Krzysztof Florczak

szef działu Channel Consumer Group w polskim oddziale Microsoftu

Koncentrujemy się obecnie na rozwijaniu technologii mobilnych i zwiększaniu produktywności w każdym obszarze życia, a także na inteligentnej chmurze. Jesteśmy dziś świadkami zmiany. Zmiana dotyczy całej branży i przemysłu informatycznego, a szybkość dostosowania się i umiejętność dostrzeżenia nowych szans będzie wyznaczać również sukces naszych partnerów w najbliższej przyszłości. Po erze wszechobecnych tabletów nadchodzi era urządzeń 2 w 1. Jak wynika z badań IDC, całkowita liczba urządzeń 2 w 1 dostępnych na globalnym rynku do końca br. wzrośnie aż o 86,5 proc. Co ciekawe, spadek mają zanotować urządzenia działające pod kontrolą popularnych systemów mobilnych. Z kolei Gartner wskazuje, że użytkownicy, podejmując decyzję o zakupie nowego urządzenia, nie wymieniają tabletu na inny tablet, lecz skłaniają się właśnie ku urządzeniu typu 2 w 1. Podobny trend dotyczy użytkowników laptopów. W przypadku urządzeń działających pod kontrolą systemu Windows, IDC mówi wręcz o czekającej nas „eksplozji” popularności. Analitycy prognozują, że łączny udział tabletów oraz urządzeń 2 w 1, bazujących na Windows, w tym roku sięgnie około 8,4 proc. całego rynku.

 

Zebrani partnerzy bardzo pozytywnie ocenili prezentacje omawiające biznesowy potencjał rozwiązań takich jak: komputery hybrydowe 2 w 1, komputery All-in-One (AiO), tablety oraz modele mini PC. W rozmowach z CRN Polska resellerzy przyznali, że ich klienci szybciej decydują się na zakup nowego urządzenia, gdy mogą poznać funkcje, jakie ono oferuje. Dla hybryd 2 w 1 będzie to na przykład: połączenie dwóch dotychczas oddzielnych kategorii sprzętu, mobilność, długa praca na bateriach, dotykowe ekrany o przekątnej większej niż 9,7 cala, bogactwo rozwiązań i coraz szersza oferta tych urządzeń na rynku. Dla komputerów All-in-One to z kolei bogate, stylowe wzornictwo, duże ekrany, technologia dotykowa, wydajność, dla tabletów natomiast szybkość, wszechstronność, korzystna cena. Alternatywą dla PC mogą się okazać komputery NUC o niewielkich wymiarach i dużej mocy obliczeniowej, nadające się do zastosowań digital signage: prezentacyjnych, instytucjonalnych czy dla rynku konsumenckiego. Z kolei miniaturki klasy Mini Compute Stick mogą za sprawą parametrów i rozmiarów przyciągnąć użytkowników domowych.

 

Jesteś hasłem – bezpieczny Windows 10

Sporo uwagi podczas IMCC poświęcono Windows 10. Przedstawiciele Microsoftu zwracali uwagę m.in. na rozwiązania biometryczne, narzędzia wieloskładnikowej autentykacji wykorzystującej sprzęt, technologie Windows Hello (skanowanie twarzy) oraz Microsoft Passport, która zastąpiła wpisywanie haseł. Ponieważ dla wielu firm najważniejszym elementem staje się obecnie wydajność pracownika, narzędzia oraz produkty Intela i Microsoftu przyczyniają się do podniesienia produktywności. Mają temu celowi służyć rozwiązania zaprogramowane w Windows 10, nowym Office 2016, a także rozwiązania chmurowe przeznaczone przede wszystkim do zwiększenia wydajności oraz zarządzania tożsamością. Są to – jak przekonywali prelegenci – narzędzia i usługi uniwersalne, co pozwala je wdrażać w większości branż. Wszędzie tam, gdzie funkcjonują działy biznesowe, marketing, administracja czy działy sprzedaży.

Krzysztof Jonak

Central Eastern Europe Region Territory Manager w Intelu 

Z punktu widzenia resellerów najważniejsze jest pojawianie się bardzo dużej liczby innowacyjnych rozwiązań: zaczynając od notebooków, przez urządzenia hybrydowe 2 w 1 łączące funkcjonalność notebooka i tabletu, urządzenia All-in-One, komputery klasy NUK o małych rozmiarach po computesticki, w postaci których dostajemy komputer niewiele większy od dyktafonu czy pamięci USB. Jest parę aspektów wskazujących, że rynek IT w Polsce będzie się dalej dynamicznie rozwijać. Wymienię choćby jeden ważny: Polska ma dostęp do zasobów unijnych i otrzyma sporo funduszy na rozwój infrastruktury IT. To powinno owocować dodatkowymi inwestycjami nie tylko dzisiaj, ale także w następnych latach.