Samsung w bieżącym roku liczy na wzrost udziału ilościowego w polskim rynku rozwiązań telewizji hotelowej, zwłaszcza w segmencie premium (hotele od 3,5 gwiazdki w górę). Generalnie cały polski rynek hotelowy to ponad 2,5 tys. obiektów, z których do grupy premium zalicza się jakieś 500 z nich. To właśnie one stanowią główny cel producenta w bieżącym roku.

Ekspansję Samsunga mają wspomóc innowacje, w tym nowy system zarządzania (HMS – Hotel Management System), który stanowi rozwinięcie oprogramowania Lync Sinc. Nowością jest całościowe zintegrowane rozwiązanie, które zapewnia centralne sterowanie elektroniką w pokoju hotelowym (audio, klimatyzacja, oświetlenie). System składa się z elementów, które integrator dostarcza klientowi, przy czym Samsung zapewnia zarówno gotowy sprzęt, jak i współpracujący z nim software.

To coś więcej niż dotychczas znana telewizja hotelowa. Takie rozwiązania wyznaczają kierunek rozwoju rynku – twierdzi Piotr Kościelny, Key Account Manager w Samsungu, który określa je mianem „interaktywnych systemów telewizji hotelowej”.

Według menedżera atutem rozwiązań HMS jest możliwość oferowania gościom hotelowym różnych usług. Przykładowo po wejściu gościa do pokoju automatycznie uruchamia się telewizor z prezentacją restauracyjnego menu, ilustrowanego promocyjnym filmem, wraz z opcją rezerwacji stolika. W ten sposób można promować także ofertę hotelowego klubu fitness czy transmisję ważnego meczu w przeznaczonym dla gości barze a także dowolnych zewnętrznych usług.

Według specjalistów Samsunga taka metoda prezentacji jest skuteczniejsza niż papierowe foldery, które mało kto przegląda. W efekcie z wielu dodatkowych usług goście nie korzystają, bo o nich nie wiedzą. Warto to uświadamiać właścicielom hoteli. Ponadto integratorzy mogą również zarabiać na reklamowaniu i pośrednictwie w sprzedaży zewnętrznych usług.