Organizując obecny cykl TECH meets, dystrybutor starał się zrealizować cel przedstawiony w agendzie spotkań. Została ona przygotowana pod kątem rozwiązań bezpieczeństwa i ochrony danych, a FEN postawił na szeroko zakrojoną edukację w tym obszarze, tak ważną w kontekście wchodzących w życie nowych przepisów o ochronie danych osobowych. RODO wymusi na klientach zajęcie się bezpieczeństwem w wielu aspektach, a partnerzy powinni im to umożliwić, oferując różne rozwiązania – od szyfrowania i ochrony przed włamaniami przez backup po bezpieczeństwo fizyczne w postaci monitoringu czy zasilania gwarantowanego. To dla resellerów z jednej strony wielka szansa, a z drugiej odpowiedzialność przy oferowaniu odpowiednich rozwiązań.

Bezpieczeństwo i ochrona danych to obecnie najważniejszy obszar naszej oferty. Ten rynek wart jest olbrzymie pieniądze, które trafią do resellerów, dystrybutorów i vendorów – stwierdził Daniel Żukowski, dyrektor sprzedaż w Konsorcjum FEN.

Dystrybutor przekonuje, że w budowaniu jego oferty ważna jest z jednej strony komplementarność dostawców, a z drugiej brak powielania się ofert. W danym segmencie handlowcy i resellerzy mają do czynienia tylko z jednym producentem, a nie – jak w przypadku broadlinerów – z kilkoma konkurującymi ze sobą. Dzięki temu mogą się skupić na zwiększaniu dotarcia do klientów i skutecznej sprzedaży wybranych rozwiązań.

FEN intensywnie pracuje nad zwiększeniem rozpoznawaniem marki Sophos na polskim rynku. Zarówno partnerom, jak i klientom zwraca uwagę na kompleksowość oferty, polegającą na zapewnieniu zarówno ochrony brzegowej, jak i końcowej. Oprogramowanie do zabezpieczania komputerów Sophos Endpoint Protection oraz ochronę sieciową nowej generacji Sophos XG Firewall łączy ze sobą technologia Sophos Heartbeat, dzięki czemu partnerzy mogą sprzedawać całościowe rozwiązanie.

Cykl konferencji był okazją do zaprezentowania kolejnych nowości w ofercie QNAP. Jak twierdzi Łukasz Milic, odpowiedzialny w FEN za dział storage, pozycja producenta jako lidera w dostarczaniu rozwiązań rozwiązań NAS na polskim rynku wynika z tego, że polskie przedstawicielstwo dostawcy wykonało w ostatnich latach olbrzymią pracę w docieraniu ze swoją ofertą do partnerów i klientów. Wciąż jednak istnieje duża potrzeba edukowania rynku, a tym resellerom, którzy decydują się postawić na sprzedaż pamięci masowych, w rozwoju biznesu ma pomóc niezwykle bogata funkcjonalność rozwiązań QNAP.     

Podstawowym zadaniem w ochronie danych przy użyciu pamięci masowych jest backup. FEN zwraca uwagę na dwa rozwiązania służące do tego celu. Pierwsze dotyczy niezwykle szybko rosnącego segmentu backupu środowisk wirtualnych. Jak przekonuje dystrybutor, wykorzystując oprogramowanie NAKIVO Backup & Restore oraz urządzenia QNAP NAS można oferować systemy o wyjątkowej na polskim rynku relacji ceny do jakości. Podobnie jest z Xopero, oprogramowaniem do backupu polskiego producenta, firmy Opero, które zapewnia proste tworzenie kopii zapasowych i inteligentne odzyskiwanie danych.

W przestrzeganiu nowych przepisów o ochronie danych kluczowe staje się użycie bezpiecznych pamięci USB, zapewniających wydajne sprzętowe szyfrowanie i uwierzytelnianie. Te oferowane przez Kingston Technology mogą być wyposażone w miniklawiaturę zabezpieczającą dostęp do zapisanych plików, a nawet umożliwiać przeprowadzenie zdalnego “mikrowybuchu” niszczącego chronioną zawartość. Oprócz pamięci USB Kingston oferuje także nowoczesne dyski SSD, dzięki którym można wyraźnie zwiększyć wydajność m.in. rozwiązań typu NAS.

Profesjonalne nośniki do pamięci masowych dostarcza HGST (obecnie spółka zależna Western Digital). Wśród nich są dyski wykonane w technologii helowej, która pozwoliła znacznie zwiększyć pojemność HDD, a także nośniki SDD oraz macierze dyskowe.

Na Tech meets można się było zapoznać także z rozwiązaniami z obszaru bezpieczeństwa fizycznego. Zaprezentowano ofertę Dahua Technology – producenta, który według raportu IHS zajmuje drugą pozycję na liście największych światowych dostawców systemów monitoringi wizyjnego. Stawiającego przy tym na szybki rozwój – Dahua inwestuje blisko 10 proc. swoich zysków na działania związane z R&D. Z kolei CyberPower to producent wyróżniający się wśród dostawców rozwiązań zasilania awaryjnego firmową technologią GreenPower. Argumentem sprzedażowym mają być osiągane dzięki niej realne oszczędności w trakcie użytkowania zasilaczy UPS.

Oczywiście oprócz przekazania wiedzy ważnym aspektem zakończonego cyklu Tech meets było utrzymywanie relacji z partnerami. Seria konferencji w siedmiu miastach ułatwiła spotkanie się z nimi i wzmacnianie relacji nie tylko w czysto biznesowym, ale także mniej formalnym, międzyludzkim wymiarze.