Przedsiębiorcy przenoszą część swoich danych oraz aplikacji do chmury. Świat biznesu zgłasza również popyt na na IaaS.  Transformacja niesie ze sobą wiele udogodnień, ale jednocześnie stawia przed firmami nowe wyzwania. Jednym z nich jest sprawne zarządzanie zróżnicowanymi środowiskami informatycznymi. 

– Tradycyjne systemy do monitoringu infrastruktury nie są przystosowane do zmieniającego się środowiska IT.  Poważnym problemem jest integracja z rożnego rodzaju narzędziami, skalowalność oraz potrzeba ciągłego zarządzania pamięcią i konfiguracją – tłumaczy Steve Francis, współzałożyciel LogicMonitor..

Firma, założona w 2008 roku, szuka dla siebie miejsca w segmencie produktów do monitoringu i zarządzania infrastrukturą.  Nie jest to łatwy obszar do działania, bowiem trzeba stawić czoła takim rywalom jak IBM, Microsoft czy HP.  LogicMonitor wychodzi z założenia, że klienci docenią możliwości rozwiązania opracowanego specjalnie z myślą o współczesnym, złożonym środowisku IT. Ale podobnymi argumentami posługują się Datadog czy BMC. 

Większość vendorów dostarcza produkty w tradycyjnym modelu on premise.  Natomiast  LogicMonitor oferuje rozwiązanie w modelu SaaS. System  analizuje infrastrukturę występującą w środowisku chmury publicznej oraz hybrydowej. Firma posiada 1200 gotowych szablonów monitorowania. 

Tworzenie modułów do zbierania zasobów z naszych 1200 modeli jest bardzo proste. Kiedy klienci zaczynają korzystać z nowych aplikacji, LogicMonitor wykrywa je, a następnie monitoruje –  wyjaśnia Steve Francis.

LogicMonitor dzięki integracji  aplikacjami biznesowymi i platformami, takimi jak ServiceNow, Atlassian, AWS, Azure, Google Cloud Platfrom usprawnia obieg pracy i szybciej dostarcza potrzebne informacje. 

– Do komunikacji pomiędzy centrami danych klientów i naszym zapleczem wykorzystujemy AWS. Otwierając działalność w danym kraju  uruchamiamy usługę w najbliżej zlokalizowanym w regionie  centrum danych AWS – dodaje Steve Francis.

Dla Europy jest to obecnie data center w Londynie. W stolicy Wielkiej Brytanii znajduje się też europejskie biur LogicMonitor, a osobą odpowiedzialną za sprzedaż  jest Daniela Streng, dyrektor generalny EMEA w LogicMonitor

Firma obsługuje około 1500 klientów na całym świecie,  a najbardziej znani to Adidas, Netflix czy Sophos. W sumie LogicMonitor monitoruje 325 tysięcy urządzeń i wyświetla 300 miliardów wskaźników każdego dnia.