Postępująca cyfrowa transformacja zmienia sposób współpracy producenta z partnerami. Model biznesowy, w którym resellerzy i integratorzy tylko sprzedają produkty Microsoftu, powoli odchodzi w przeszłość. Teraz to również koncern z Redmond ma wspierać sprzedaż rozwiązań stworzonych przez partnerów. Takie wnioski płyną z dorocznego spotkania Microsoft Partner Strategy Conference 2018, w którym wzięło udział przeszło 500 przedstawicieli polskich firm integracyjnych. Przy czym osią strategii producenta w kanale partnerskim jest chmura obliczeniowa.

Microsoft oferuje zaawansowaną platformę cloud, jednak to firmy partnerskie budują na jej bazie konkretne aplikacje i usługi, które stanowią odpowiedź na realne wyzwania biznesowe klientów. My pomagamy partnerom rozwijać i następnie sprzedawać te rozwiązania, a w rezultacie także skalować swoją działalność i zdobywać nowe rynki – podkreśla Tomasz Olejnik, odpowiedzialny w Microsoft za rekrutację firm partnerskich i rozwój rozwiązań.

Bardzo dobrze ilustruje ten sposób myślenia oficjalna premiera tzw. Fabryki Przyszłości, a więc zgodnej z Industry 4.0 kompleksowej wizji dalszego rozwoju przedsiębiorstw produkcyjnych i przemysłowych w ramach cyfrowej transformacji. Opracowany z myślą o nich ekosystem składa się z ponad 30 rozwiązań IT, stworzonych przez polskich partnerów z wykorzystaniem platformy technologicznej Microsoftu. Wśród firm zaangażowanych w rozwój projektu są m.in.: Anegis, Apzumi, DSR, Elmodis, Iconics, Integrity Partners, IT-Dev, Predica, RedNT, Transition Technologies.

Tego typu podejście musi się, siłą rzeczy, wiązać coraz częściej z potrzebą współpracy pomiędzy integratorami, którzy będą spotykali się w czasie realizacji wdrożenia dla jednego klienta. Muszą więc nauczyć się kooperacji na każdym etapie działań – już od momentu projektowania rozwiązań. Zdaniem producenta współdziałanie to niejako konieczność w sytuacji, gdy klienci oczekują całościowych rozwiązań transformujących ich biznes na wielu polach. Co potwierdzają sami integratorzy, którzy są przy tym coraz bardziej skłonni do realizacji projektów ramię w ramię z innymi firmami IT.

Skończyły się czasy, gdy jeden partner mógł specjalizować się w każdym z produktów Microsoftu. Dlatego zdecydowaliśmy się na wystawienie stoiska podczas tegorocznej konferencji w Łodzi, żeby pokazać innym integratorom, w jakim obszarze nasze kompetencje są bardzo duże i co sprawia, że moglibyśmy być dla nich dobrym partnerem do wspólnych wdrożeń. Dotyczy to chociażby rozwiązań security, w przypadku których know-how na wysokim poziomie ma stosunkowo niewielu partnerów Microsoftu – mówi Marcin Aniszewski, Sales Team Director w Integrity Partners.

Zdaniem integratora

Hubert Tworkowski, Marketing Director, Synerise – Microsoft Partner of the Year 2018

Dzięki temu, że wykorzystujemy najnowsze technologie i platformę technologiczną Microsoftu, z sukcesem konkurujemy w przetargach z takimi tuzami jak: SAP, Oracle, Adobe czy Salesforce. Ponadto te firmy, chociażby z racji swojej wielkości, nie mogą być tak elastyczne we współpracy z klientami i zaspokajaniu ich konkretnych potrzeb, jak Synerise. Dzięki temu w ciągu kilku lat zdobyliśmy ponad 100 klientów z różnych branż. Należą do nich małe podmioty, ale również tak duże firmy, jak Carrefour, Żabka, Orange i Raiffeisen Bank. Z myślą o nich zbudowaliśmy platformę, która dzięki AI jest w stanie pomóc przedsiębiorcom w prowadzeniu procesów biznesowych w wielu obszarach. Na przykład przez automatyzację komunikacji marketingowej do klientów bądź pomoc w osiąganiu większych przychodów ze sprzedaży produktów w internecie. Jednocześnie użytkownik może korzystać z zaawansowanych statystyk, dashboardów analitycznych, a sam system podpowiada handlowcom oraz pracownikom działu promocji określone działania, aby zoptymalizować funkcjonowanie firmy i skuteczność dotarcia do klientów. Dane ściągane są w sposób ciągły z systemów transakcyjnych i księgowych. Przy czym naszą przewagą jest to, że analizujemy dane na bardzo szczegółowym poziomie, dotyczące nawet pojedynczego klienta, niezależnie od tego, czy chodzi o sklep, czy bank. W ten sposób można kreować ofertę dostosowaną do bardzo indywidualnych potrzeb.