Największa konferencja Microsoftu dla polskich partnerów po raz kolejny odbyła się w łódzkim hotelu Vienna House Andel’s. Również tematyka nie odbiegała zbytnio od ubiegłorocznego spotkania. Microsoft konsekwentnie realizuje strategię „Mobile first, cloud first”, stawiając na pierwszym miejscu rozwój usług chmurowych. 

Łódzkie spotkanie zainaugurowało wystąpienie Marka Loughrana, dyrektora generalnego Microsoftu w Polsce. Świeżo upieczony szef polskiego oddziału, pełni tę funkcję od 1 kwietnia 2017 roku, zwrócił uwagę na  rosnące zainteresowanie wśród firm działających w Polsce usługami chmurowymi.

Na koniec 2017 roku polski oddział Microsoftu planuje osiągnąć przychód w wysokości 250 mln dolarów, w tym 60 mln dolarów pochodzić będzie ze sprzedaży usług chmurowych. W kolejnych latach firma planuje zwiększać udział w tym segmencie rynku. Przewidujemy, że na koniec 2019 roku firma wygeneruje obrót w wysokości 360 mln dolarów, w tym 200 mln dolarów stanowić będą wpływy uzyskane z cloud computingu – mówił Mark Loughran.

Z kolei Simon Ainslie, Chief Operating Officer Microsoft Eastern Europe, wspomniał o potencjale, jaki niesie za sobą cyfrowa transformacja.

– Zmiany związane z przejściem do nowego cyfrowego świata otwierają ogromne możliwości przed firmami działającymi w branży IT. W 1995 roku naszym celem było dostarczenie oprogramowania Windows do każdego komputera PC. W tym przypadku wielkość całkowitego rynku docelowego była szacowana 115 mln dolarów.  Dla porównania w przypadku cyfrowej transformacja wynosi ona  21 mld dolarów – tłumaczył Simon Ainslie.