Podczas  dziewiątej z kolei konferencji NEC Pro AV Solutions Competence Days (ponownie w Wieliczce), producent potwierdził swoją strategię: stawiając na perspektywiczne segmenty rynku,  we współpracy z innymi vendorami tworzy komplementarną ofertę dla partnerów i ich klientów z różnych  branż. W tym roku do grona takich dostawców dołączył Edbak – polski producent systemów mocowań AV, a także Yealink –specjalizujący się w projektowaniu rozwiązań wideokonferencyjnych. Rozwiązania komplementarne do produktów NEC-a tworzą także m.in.: Matrox, Kramer, Datapath, Sennheiser,  Utouch, KT, Arec i Audac. Tegoroczny zjazd partnerów NEC-a zgromadził 350 osób.

Mariusz Orzechowski, General Manager Central South East Europe w NEC Display Solutions, wskazał pięć obszarów, w których NEC chce się rozwijać razem z partnerami. Należy do nich personal work space – miejsca codziennej pracy w biurach, dla których utrzymuje ofertę monitorów desktopowych z wyższej półki, często specjalistycznych. Kolejnym jest segment conferencing & communication. Umocnienie się japońskiego producenta na tym polu stanowi jeden z głównych jego celów na najbliższe lata. 

Wymieniony został też oczywiście segment Digital Signage, na którym NEC działa od dziesięciu lat. Nowym akcentem w podejściu do DS jest oferta paneli LED. W związku z tym integratorom zgromadzonym w Wieliczce przedstawiona została strategia rozwoju producenta na rynku takich właśnie wyświetlaczy. NEC chce także utrzymać silną pozycję na rynku security, a dokładnie control roomów. Dla producenta równie ważny pozostaje dla rynek projektorów. Co istotne, nawet te największe rozwiązania chce sprzedawać razem z partnerami. Podczas sesji produktowych podkreślał wagę projektorów laserowych, które mają być przyszłością tego segmentu. 

Tradycyjnie pozostaje dla nas ważna branża edukacyjna, medyczna, monitorów graficznych i kinowa – tłumaczył Mariusz Orzechowski.  – Nie zapominamy o ich, ale będziemy razem z partnerami szukać nowych klientów, chcąc rozszerzyć dotychczasowy zakres działalności. Nie jesteśmy dziś bardzo mocni w branży conference & communication, ale robimy wszystko, aby to osiągnąć.