Warto wykorzystać ten moment rozwoju rynku. To najlepszy czas, aby integratorzy umocnili na nim swoją pozycję - polegając na portfolio rozwiązań do meeting roomów, które oferuje japoński producent. NEC uważa, że partnerzy powinni kłaść duży nacisk na sprzedaż produktów premium przeznaczonych do wykorzystania w przestrzeniach do biznesowej współpracy, między innymi zaawansowanego technologicznie kombajnu InfinityBoard (obecnie w wersji 2.1). Jednocześnie producent zdaje sobie sprawę, że nie jest to łatwe zadanie.

Podczas eventu podkreślono, że około 70 proc. wszystkich przestrzeni konferencyjnych mają stanowić w przyszłości przestrzenie typu huddle, które oferują komfortowe warunki do biznesowych spotkań w kilka osób, nierzadko organizowanych ad hoc, bez wcześniejszych rezerwacji. Ów komfort zapewniają coraz częściej interaktywne monitory, które oprócz funkcji white boarda umożliwiają łatwe zaaranżowanie wideokonferencji, wyświetlanie treści z urządzeń uczestników spotkania, pracę na wspólnych dokumentach czy interaktywne prezentacje.

Według ekspertów NEC-a główny format monitorów oferowanych do sal konferencyjnych wynosi obecnie 65 cali, podczas gdy jeszcze kilka lat temu były to 43 cale. Producent, który ma całą gamę monitorów interaktywnych wprowadził na rynek nową ich serię – CB. Jej przedstawienie było okazją do wyszczególnienia tych cech produktów, na które należy zwracać uwagę klientów korporacyjnych. Między innymi wskazano na obecność platformy Android (intuicyjnej w obsłudze zarówno dla klienta, jak też integratora, który będzie prezentował monitor potencjalnym odbiorcom) oraz na możliwość łatwego przełączenia się na platformę OPS – z tego względu, że w niektóre korporacje na używanie Androida nie zezwalają. Poza podstawową funkcjonalnością białej tablicy, w monitorach musi być zaimplementowany system do współpracy i wymiany plików - w przypadku serii CB jest to Mozaik Connect. Monitory interaktywne w pierwszej kolejności znalazły odbiorców na rynku edukacji i dlatego warto podkreślić, że seria CB jest więc przystosowana również do potrzeb odbiorców z tego sektora.

Specjaliści NEC Display Solutions deklarują pomoc w rozmowach z klientami korporacyjnymi, którzy będą zainteresowani monitorami interaktywnymi do sal spotkań. Jak usłyszeli uczestnicy konferencji, należy się spodziewać wzrostu liczby zapytań z tego rynku, ponieważ producent obecnie mocno angażuje się w edukację klientów końcowych odnośnie do swoich rozwiązań.