Warto wykorzystać ten moment rozwoju rynku. To najlepszy czas, aby integratorzy umocnili na nim swoją pozycję – polegając na portfolio rozwiązań do meeting roomów, które oferuje japoński producent. NEC uważa, że partnerzy powinni kłaść duży nacisk na sprzedaż produktów premium przeznaczonych do wykorzystania w przestrzeniach do biznesowej współpracy, między innymi zaawansowanego technologicznie kombajnu InfinityBoard (obecnie w wersji 2.1). Jednocześnie producent zdaje sobie sprawę, że nie jest to łatwe zadanie.

Podczas eventu podkreślono, że około 70 proc. wszystkich przestrzeni konferencyjnych mają stanowić w przyszłości przestrzenie typu huddle, które oferują komfortowe warunki do biznesowych spotkań w kilka osób, nierzadko organizowanych ad hoc, bez wcześniejszych rezerwacji. ów komfort zapewniają coraz częściej interaktywne monitory, które oprócz funkcji white boarda umożliwiają łatwe zaaranżowanie wideokonferencji, wyświetlanie treści z urządzeń uczestników spotkania, pracę na wspólnych dokumentach czy interaktywne prezentacje.

Według ekspertów NEC-a główny format monitorów oferowanych do sal konferencyjnych wynosi obecnie 65 cali, podczas gdy jeszcze kilka lat temu były to 43 cale. Producent, który ma całą gamę monitorów interaktywnych wprowadził na rynek nową ich serię – CB. Jej przedstawienie było okazją do wyszczególnienia tych cech produktów, na które należy zwracać uwagę klientów korporacyjnych. Między innymi wskazano na obecność platformy Android (intuicyjnej w obsłudze zarówno dla klienta, jak też integratora, który będzie prezentował monitor potencjalnym odbiorcom) oraz na możliwość łatwego przełączenia się na platformę OPS – z tego względu, że w niektóre korporacje na używanie Androida nie zezwalają. Poza podstawową funkcjonalnością białej tablicy, w monitorach musi być zaimplementowany system do współpracy i wymiany plików – w przypadku serii CB jest to Mozaik Connect. Monitory interaktywne w pierwszej kolejności znalazły odbiorców na rynku edukacji i dlatego warto podkreślić, że seria CB jest więc przystosowana również do potrzeb odbiorców z tego sektora.

Specjaliści NEC Display Solutions deklarują pomoc w rozmowach z klientami korporacyjnymi, którzy będą zainteresowani monitorami interaktywnymi do sal spotkań. Jak usłyszeli uczestnicy konferencji, należy się spodziewać wzrostu liczby zapytań z tego rynku, ponieważ producent obecnie mocno angażuje się w edukację klientów końcowych odnośnie do swoich rozwiązań.

 

Mocno zaawansowane technologicznie produkty z najwyższej półki charakteryzują się wysoką ceną (która może być dla partnerów dużą barierą), ale i bardzo satysfakcjonującą marżą. Dlatego bezsprzecznym bohaterem jesiennej konferencji partnerskiej był InfinityBoard w wersji 2.1 – czołowe rozwiązanie typu open platform do biznesowej komunikacji w salach spotkań.  InfinityBoard umożliwia współpracę ze wszystkimi systemami wideokonferencyjnymi, dzięki czemu monitor można zmodyfikować zgodnie z nawet bardzo specyficznymi potrzebami konkretnego klienta.

Można oczywiście zadać pytanie: po co korporacji takie urządzenie, skoro funkcje interaktywności „zaszyte” w Windows 10 są wystarczające do efektywnej pracy grupowej w meeting roomach? Odpowiedź brzmi w tym wypadku: chociaż wiele korporacji ma swoje standardy, to używają – czasami nawet w ramach jednej organizacji – rozmaitych systemów wideokonferencyjnych.

Przy czym umiejętność konfiguracji jest o tyle ważna, że nie da się na siłę zmienić środowiska pracy klienta i jego zwyczajów, nawet jeśli niekiedy wydają się… dziwaczne. Tym, co można zrobić na pewno jest natomiast poznanie specyfiki działania danej firmy i zaoferowanie uszytego na miarę monitora do współpracy. O tym, że spotyka się to z bardzo pozytywnym odbiorem klientów korporacyjnych przekonują również pracownicy NEC-a z Wielkiej Brytanii,  a więc rynku, na którym InfinityBoard sprzedaje się obecnie najlepiej.

NEC namawia partnerów, aby korzystali z doświadczenia i pomocy jego specjalistów przy sprzedaży drogich rozwiązań klientom.

– Umiemy udowodnić odbiorcy korporacyjnemu, że tym jednym produktem jesteśmy w stanie odpowiedzieć na jego potrzeby w zakresie wyposażenia meeting roomów – usłyszeli uczestnicy spotkania.  

W kontekście sprzedaży produktów dla klientów korporacyjnych, przedstawiciele NEC-a poruszyli między innymi temat monitorów desktopowych i swojej najbardziej zaawansowanej technologicznie w tej grupie serii PA. Obecnie, w przestrzeniach biurowych typu open space pracownicy coraz częściej nie posiadają własnych biurek, a korzystają z miejsc, które są wolne w danej chwili. W ich wyposażaniu ważną rolę odgrywają obecnie monitory z wejściem USB C, ponieważ pracownik, który przychodzi do wolnego biurka z własnym laptopem może się do takiego monitora łatwo podłączyć.

Przy jakich okazjach jeszcze partnerzy mają szansę sprzedawać zaawansowane technicznie monitory desktopowe? Wszędzie tam, gdzie klienci budują ściany wideo. Monitor desktopowy w tym wypadku pełni rolę uzupełniającą – urządzenia do podglądu u operatorów. Wyświetlacze NEC mają ułatwiać pracę operatorów dzięki możliwości sterowania nimi za pomocą oprogramowania Naviset – tak jak steruje się wyświetlaczami wielkoformatowymi. Można je także dokładane tak samo skalibrować jak ścianę wideo, podnosząc ergonomię środowiska pracy.

 

O firmach nagrodzonych podczas konferencji piszemy tutaj