Wiele wskazuje na to, że NetApp, który jeszcze niedawno notował dwucyfrowe spadki przychodów i masowo zwalniał pracowników, zaczyna wychodzić z dołka. Tak przynajmniej twierdzi George Kurian, CEO koncernu, który tuż przed wakacjami spotkał się z grupą europejskich dziennikarzy w Sunnyvale, aby przedstawić im wizję transformacji, a także najnowsze wyniki finansowe. Przede wszystkim podkreślił, że wciągu dwóch ostatnich lat przeprowadzone zostały w organizacji koncernu fundamentalne zmiany. W efekcie ok. 70 proc. przychodów uzyskanych w IV kw. 2017 roku fiskalnego pochodziło ze sprzedaży strategicznych produktów, takich jak cDOT, E-Series, systemów all-flash FAS oraz SoliFire, a także rozwiązań dla chmury hybrydowej.

Producent we wspomnianym okresie uzyskał obrót w wysokości 1,48 mld dol., co oznacza 7-procentowy wzrost w ujęciu rocznym. To już trzeci kwartał z rzędu, w którym rosną przychody koncernu. Należy dodać, że NetApp wypracował przy tym zysk netto na poziomie 190 mln dol., podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku odnotował stratę 8 mln dol. Na szczególną uwagę zasługuje niemal 140-proc. wzrost sprzedaży w najbardziej lukratywnym segmencie macierzy all-flash. Tak znaczny progres umożliwił producentowi awansowanie na pozycję wicelidera, tuż za Dell EMC.

– W świecie zachodzą raptowne zmiany, które mają kluczowy wpływ na sposób prowadzenia biznesu. Praktycznie każdy CEO, z którym rozmawiam, zastanawia się, jak zaadaptować nowe technologie w firmie. W obecnych czasach w zasadzie każde przedsięwzięcie wiąże się z cyfryzacją – podkreśla George Kurian.

NetApp dostrzega trzy główne obszary, w których zamierza wspierać przedsiębiorców w procesie cyfrowej transformacji. Jednym z nich jest poszukiwanie nowych punktów kontaktu z dotychczasowymi klientami. Tego typu możliwości stwarza ciągłe zwiększanie zasięgu technologii, jak np. w przypadku instytucji finansowych, które uruchamiają mobilne kanały komunikacji z klientami, zgłaszając tym samym zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania. Kolejną grupę stanowią rozwiązania wcześniej niewiele mające wspólnego z cyfryzacją, jak chociażby automatyka garażowa. Nowe konstrukcje umożliwiają otwieranie i kontrolowanie bram za pomocą smartfona. Nie mniej istotna jest kwestia optymalizacji operacji biznesowych. W obecnych czasach większość przedsiębiorców oczekuje od systemów informatycznych szybkiego czasu odpowiedzi.