Ze względu na wielkość portfolio Netgeara skupiono się na tych rozwiązaniach, które mają największy potencjał sprzedażowy, a jednocześnie wpisują się w najbardziej obiecujące trendy rynkowe. Przy okazji Piotr Dudek, odpowiedzialny za rozwój firmy w Europie Środkowo-Wschodniej, podkreśla, że w ubiegłym roku wyniki Netgeara w tym regionie były wyższe o 26 proc. rok do roku – był to najlepszy rezultat z uzyskanych we wszystkich regionach, w których działa producent. Warto dodać, że w Polsce około 80 proc. przychodów amerykańskiego dostawcy generują rozwiązania dla małych i średnich firm. To, że produkty dla domu, pomimo rozbudowanej i ciekawej oferty, pozostają w cieniu, można wytłumaczyć specyfiką polskiego rynku, na którym wciąż liczy się przede wszystkim jak najniższa cena. Według Piotra Dudka wkrótce to się zmieni, a pierwsze oznaki zmiany podejścia lokalnych klientów są już widoczne.

Cena i jakość

Na rynku biznesowym w Polsce producent jest jednak na razie w znacznie lepszej sytuacji niż na konsumenckim. Może bowiem oferować lepszą jakość niż tańsi konkurenci, ale za cenę niższą od tej, w jakiej sprzedają swoje produkty sieciowe liderzy w segmencie dla przedsiębiorstw. Ponieważ klient biznesowy zwraca uwagę zarówno na cenę, jak i jakość, łatwiej dotrzeć do niego z ofertą, która łączy oba te argumenty. Dodatkowym, nie mniej istotnym jest prawdziwie wieczysta gwarancja, czyli taka, która obejmuje wymianę zepsutego sprzętu Netgeara na taki sam albo równoważny nie tylko do momentu wycofania produktu z oferty (co bywa regułą u innych dostawców).

Szczególnie ważną częścią portfolio producenta są przełączniki sieciowe. Maciek Kaczmarek, VAR Manager w polskim oddziale Netgeara, zwraca uwagę, że to bardzo elastyczne i dostępne cenowo rozwiązania, które znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie jest potrzebna wydajna sieć, np. w szpitalach i urzędach. Podkreśla, że są one sprzedawane od razu z pełną funkcjonalnością i nie potrzeba dalszych licencji, by ją rozszerzać. Omawiając ofertę, na którą składa się obecnie blisko 130 modeli przełączników, więcej uwagi poświęcił serii M4300, uniwersalnej platformie łączącej miedziane i światłowodowe technologie 1, 10 i 40 GbE. Może być ona podstawą sieci w średniej organizacji, którą łatwo rozbudowywać w różnych kombinacjach. Może znajdować się też w centrum instalacji audiowizualnych, bo także w tę branżę inwestuje Netgear, wchodząc w alianse z działającymi w niej producentami.

Uczestniczący aktywnie w roadshow przedstawiciele Veracompu, dystrybutora produktów Netgear w Polsce, potwierdzają m.in. spore zainteresowanie przełącznikami z serii M4300. Wskazują też na duży potencjał bezprzewodowej oferty sieciowej tej marki dla biznesu, która może powalczyć na polskim rynku nie tylko jakością, ale i ceną.

Sieci bezprzewodowe i chmura

Właśnie sieci bezprzewodowe zdaniem Macieja Kaczmarka rosną 3–4 razy szybciej od kablowych. Wciąż potrzebują przy tym wsparcia tych ostatnich, w postaci przełączników umożliwiających jednocześnie komunikację i wydajne zasilanie (porty PoE+). Do budowy niezwodnego Wi-Fi może służyć np. rozwiązanie Mesh Orbi, które oprócz wariantu Home ma też wersję Pro dla mniejszego biznesu. Przedstawiciele Netgeara zwracają uwagę na wsparcie, jakiego producent udziela partnerom chcącym wdrażać u klientów sieci bezprzewodowe, których projekty w żadnym razie nie są tak powtarzalne jak w przypadku sieci przewodowych. Jeśli partner prześle do Netgeara plan obiektu, ten nieodpłatnie zaprojektuje dla niego sieć Wi-Fi. Może też (ale już odpłatnie) zrobić po wdrożeniu rekonesans, przygotowując dokumentację powykonawczą. Do dyspozycji jest również sprzęt testowy, którego działanie można sprawdzić u klienta.

Nowy i perspektywiczny trend to instalowanie i zarządzanie sieci  przez chmurę. Oferta Insight Cloud – obejmująca przełączniki, access pointy i router VPN – odpowiada potrzebom małych i średnich przedsiębiorstw, niedysponujących na tyle rozbudowanym działem IT, by mógł stale zajmować się infrastrukturą wdrażaną w sposób tradycyjny. Stwarza też partnerom możliwości oferowania swoim klientom usług zdalnego zarządzania, które – z ich punktu widzenia – będzie maksymalnie ułatwione.

Cyfrowa rozrywka

W tej części oferty Netgeara, która dotyczy produktów konsumenckich, dużą rolę odgrywają rozwiązania na potrzeby miłośników cyfrowej rozrywki. We wspomnianym zastosowaniu sprzęt musi zapewniać specyficzne i bardzo wyśrubowane parametry. Netgear oferuje routery gamingowe – wydajną, niezwodną i odpowiednio wyglądającą platformę sprzętową, opartą na stworzonym pod kątem graczy systemie operacyjnym: Duma OS.

Produkty konsumenckie marki Netgear mają więc spory potencjał. Dowodem niech będzie to, że podczas roadshow partnerzy, którzy na co dzień obsługują rynek biznesowy, wykazują spore zainteresowanie najnowszym rozwiązaniem Meural Canvas, a więc aktywną ramą na ścianę, wyświetlającą w doskonałej jakości obrazy ulubionych mistrzów pędzla…

Formularz rejestracji na kolejne wydarzenia w ramach Netgear Roadshow i agenda znajdują się na tej stronie.

Galeria zdjęć ze spotkania w Łodzi.