W sali konferencyjnej „wystrzałowego” obiektu uczestnicy spotkania mieli okazję zapoznać się z nowościami w ofercie dystrybutora. Usłyszeli także o jego działaniach zmierzających do rozwinięcia sprzedaży w krajach basenu Morza Adriatyckiego, w tym w Słowenii. To spora zmiana, bo do tej pory, poza obszarem Polski, dystrybutor był obecny jedynie na wybranych rynkach Europy Wschodniej. Działał tam jednak nie bezpośrednio, a poprzez partnerów, z którymi współpracuje okazyjnie, na potrzeby konkretnych projektów. Tymczasem w regionie Adriatyku rozwija biznes pod własną marką, dostosowując ofertę do specyfiki poszczególnych rynków. Pierwszy tamtejszy przedstawiciel Connect Distribution działa w Słowenii.

W „Adriatykach” funkcjonują duże firmy, również korporacje, które potrafią zaabsorbować pokaźne liczby licencji, ale gros odbiorców biznesowych stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa. Na tamtych rynkach, podobnie jak w Polsce, duże zainteresowanie budzą rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa IT. Według Sławomira Karpińskiego, prezesa zarządu Connect Distribution, bardzo dobrą opinią wśród adriatyckich klientów cieszy się m.in. SolarWinds – system do monitorowania sieci, który stanowi istotną pozycję w portfolio dystrybutora na naszym rynku. Bałkańscy użytkownicy okazują też zainteresowanie wirtualizacją pamięci masowych. Kolejny produkt, który charakteryzuje się – zdaniem Sławomira Karpińskiego – dużym potencjałem, to PhishMe, wprowadzony do portfolio Connecta na początku tego roku.

Bezpieczeństwo i „miękkie IT”

Sławomir Karpiński przypomniał, że dla Connect Distribution wiodącymi obszarami rozwoju są: bezpieczeństwo IT, monitorowanie sieci, wirtualizacja i pamięci masowe. Mocno rozwijana jest także linia narzędzi związanych z zarządzaniem oprogramowaniem i kontrolą licencji. Zasadniczo niszowe rozwiązania, na które stawia dystrybutor, często stanowią uzupełnienie czy też pełnią funkcje wspomagające sprzęt i oprogramowanie czołowych producentów. 

To nie są rozwiązania, na których większość partnerów może w całości oprzeć swój biznes – przyznał prezes zarządu, dodając, że firmy czy produkty z portfolio Connect Distribution mają niejednokrotnie tylko kilkuletnią historię, a polski VAD jest nierzadko ich jedynym przedstawicielem na naszym rynku.

Do potrzeb klientów końcowych w zakresie bezpieczeństwa IT, które zresztą było bardzo wyrazistym wątkiem październikowego spotkania, odwoływali się m.in. przedstawiciele Flexera Software, czyli dostawcy rozwiązań z dziedziny Application Usage Management. Służą one do zarządzania oprogramowaniem w firmach i mają czuwać nad bezpieczeństwem oraz przejrzystością procesów związanych z software’em od momentu jego zakupu przez instalację, aktualizowanie i sposób użytkowania aplikacji. Narzędzia amerykańskiego producenta m.in. śledzą oraz zamykają luki w aplikacjach, i na ten aspekt położył nacisk uczestniczący w warszawskim wydarzeniu przedstawiciel tego dostawcy – Christian Kuitcha-Champion (swoją prezentację zatytułował „In Flexera, we are sure that you do not WannaCry!”).   

Stosunkowo nowym produktem w ofercie Connect Distribution jest wspomniany już PhishMe. Jego producentem jest amerykańska firma – o tej samej nazwie – z niedługim, bo dziewięcioletnim rynkowym stażem. Zajmuje się wyłącznie tematem phishingu, dostarczając oprogramowanie, które pomaga pracownikom firm lub instytucji wyrobić w sobie zwyczaj świadomego i odpowiedzialnego reagowania na ten rodzaj ataków. Produkt zalicza się do tzw. miękkiego IT, dzięki czemu o jego wdrożeniu można rozmawiać z osobami, które nie są odpowiedzialne za informatykę, na przykład ze specjalistami HR. Klimatowi do rozmów handlowych na temat PhishMe, Flexera czy SolarWind sprzyjają nie tylko informacje o cyberatakach przeprowadzanych od dość dawna na szeroką skalę, ale również duże zmiany w prawie związane np. z ochroną danych osobowych. 

Z kolei aplikacją, która może zainteresować szefów projektów biznesowych, jest Mind Manager, wchodzący od zeszłego roku w skład portfolio Corela. Rozwiązanie można zastosować w firmie każdej wielkości, bez względu na sektor gospodarki, w którym działa (na razie jednak przykłady dotychczasowych wdrożeń pochodzą z dużych organizacji). Oprogramowanie wspomaga komunikację i współpracę w przedsiębiorstwie, m.in. w kontekście nowych, kreatywnych pomysłów, które rodzą się w trakcie tzw. burzy mózgów. 

Wśród różnorakich propozycji z portfolio Connect Distribution na uwagę zasługuje także nowy produkt Data Core, opracowany przez dostawcę rozwiązań do wirtualizacji pamięci masowych. Mowa o akceleratorze baz danych, który wszedł na rynek we wrześniu br. Przeznaczony jest dla systemów wymagających szybkiego dostępu do baz danych. Przyspiesza operacje wejścia/wyjścia bez konieczności rozbudowy sprzętu, zmiany architektury i kodowania.