Podczas kwietniowego zjazdu partnerów Shinrai w Iławie japoński producent podkreślał, że w 2018 r. we wszystkich grupach produktowych składających się na rozwiązania drukujące OKI, nastąpił wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2017. Największy w grupie urządzeń kolorowych A3 – o około 19 proc., co daje tej marce 65-proc. udział w tym segmencie. To jeden z obszarów, na które vendor stawia. Patryk Wąsowicz, Product Marketing Manager, zaprezentował więc partnerom nowe kolorowe urządzenie A3 serii C800. Zaimplementowano w nim dużo zmian, z których kluczowa jest nowatorska technologia zastosowana w module utrwalania druku – zapewniająca jego szybkie nagrzewanie i schładzanie. To z kolei wpływa na jakość wydruków i wydajność rozwiązania. Urządzenia serii C800 mają być najbardziej proekologicznymi modelami w historii produktów OKI, m.in. ze względu na niskie zużycie energii.

Banery z… małej drukarki

Wprowadzenie na rynek nowych kolorowych drukarek A3 z serii C800 stanowi ważny krok w dziedzinie drukowania w biurze – zarówno tradycyjnych dokumentów jak również różnego rodzaju materiałów marketingowych i reklamowych (np. ulotek, broszur, a nawet plakatów i banerów) oraz szerokiej gamy etykiet, wodoodpornych opasek i graficznych oznaczeń (signage). W tym kontekście producent mówi o swojej strategii druku branżowego – urządzenia OKI mają umożliwiać firmom z rynków wertykalnych drukowanie różnorodnych materiałów we własnym zakresie i w profesjonalnej jakości, bez konieczności zlecania takich prac na zewnątrz.

Warto podkreślić, że przywołany wyżej tradycyjny signage stał się ważnym terminem w strategii OKI. Jak tłumaczy producent, coraz bardziej widoczne na rynku rozwiązania digital signage nie wypierają z punktów sprzedaży tradycyjnych plakatów czy banerów. Po pierwsze z tego powodu, że nie wszystkie firmy stać na wdrożenia profesjonalnych wyświetlaczy, a wiele widzi też problem w ich technicznej obsłudze, chociażby sprawnej wymianie treści. Po drugie dlatego, że system cyfrowej komunikacji w firmach nie wyklucza wykorzystania ulotek, gazetek i tym podobnych materiałów.

Patryk Wąsowicz zwraca uwagę partnerów na kompaktowy model drukarki A3 C844, sprawdzający się w opisanych powyżej zastosowaniach – również w produkcji banerów (do 1,3 m) i skróconych planów architektonicznych (architekci i inżynierowie to jedna z grup odbiorców, którą partnerzy OKI powinni wziąć pod lupę). Drukarka z równym powodzeniem może być wykorzystywana przez pojedynczych użytkowników jak i grupy robocze. Tak samo jak cała seria C800 urządzenie obsługuje szeroką gamę nośników w kolorach HD. Wbudowany moduł NFC umożliwia łatwy dostęp za pomocą smartfona do materiałów wideo dotyczących rozwiązywania problemów technicznych, a także druk bez konieczności połączenia sieciowego. Drukarkę można łatwo rozbudować o kilka podajników papieru, czyli z urządzenia biurkowego zrobić prawdziwy kombajn. Specjaliści OKI zwracają przy tym uwagę na Sendys Fleet Managera – darmowe narzędzie dla administratorów IT wspomagające zarządzanie flotą urządzeń drukujących w firmie.