Na Poland IT Meeting 2018 w dniach 7 i 8 czerwca w Warszawie spotkali się integratorzy, resellerzy, dystrybutorzy, producenci, jak również klienci – ludzie z departamentów IT różnych instytucji i firm, jak też spółki konsultingowe. W sumie 130 uczestników z ponad 90 podmiotów przez dwa dni odbyło ponad 1 tys. spotkań 1:1, umawianych wcześniej za pomocą specjalnej aplikacji koordynującej przebieg konferencji. Poland IT Meeting to konferencja branżowa w unikalnej formule, w której nie ma prezentacji, a cały czas wypełniają indywidualne spotkania. Jest również możliwość nawiązania i zacieśnienia kontaktów w nieformalnej atmosferze podczas gali czy w kuluarach wydarzenia.

Jak zapewniają organizatorzy, uczestnikami są osoby decyzyjne – szefowie sprzedaży, zakupów, dyrektorzy, przedstawiciele zarządów. Mniej więcej jedna czwarta gości przyjechała z zagranicy, jest więc możliwość nawiązania kontaktów biznesowych nie tylko z krajowymi podmiotami.

– Bez kontaktów nie ma kontraktów. Warto wyznaczać nowe ścieżki i promować naszą wizję networkingu – komentował Rafał Wójcicki, pomysłodawca i dyrektor zarządzający Poland IT Meeting.

Dodaje, że według ankiet, które są wykonywane po każdej edycji konferencji, ok. 70 proc. uczestników nawiązało po pół roku współpracę handlową dzięki kontaktom zainicjowanym na Poland IT Meeting.

Uczestnicy, wśród których pojawili się zarówno stali bywalcy, jak i nowi goście, chwalili formułę konferencji, pozwalającą oszczędzić czas przeznaczany na klasycznie organizowane spotkania biznesowe.

– Poland IT Meeting to dobra formuła, prosta a jednocześnie efektywna. Nie przyjeżdżają tu przypadkowi ludzie i spotkania też nie są przypadkowe, co zdarza się na klasycznych konferencjach, więc w ciągu dwóch dni mamy możliwość merytorycznych rozmów nawet z kilkudziesięcioma osobami. Rozmawiając z kimś twarzą w twarz można od razu poczuć, czy między ludźmi jest dobry kontakt, a to bardzo ważne w biznesie. Istotne jest również włączenie do networkingu klientów końcowych. Około 60 proc. spotkań odbywamy z nimi – mówi Łukasz Olczak, Regional Sales Manager CEE w 3M.

Jak zauważano, można wprawdzie kontaktować się z przedstawicielami wielu firm w jednym miejscu np. na targach, ale nie zawsze są tam ludzie decyzyjni.

– Tutaj można umówić się z firmami, które są w kręgu naszych zainteresowań i od razu rozmawiać merytorycznie –  mówi Łukasz Jesion, Key Account Manager, Edge One Solutions.

– Konferencja pomaga głównie w nawiązaniu kontaktów z innymi integratorami, z którymi chcemy realizować wspólne projekty – mówi Igor Mizeliński, opiekun klienta biznesowego w Conet.

Za plus uznano też międzynarodową formułę spotkań. Większość uczestników, z którymi rozmawialiśmy, nastawiała się na kontakty z klientami końcowymi. Przeważnie mieli umówionych ponad 20 spotkań. Jak zaznaczano, rozmowy to dopiero początek drogi do nawiązania współpracy (lub jej umacniania), o którą trzeba stale dbać.

Jak zauważa Rafał Wójcicki, liczba uczestników rośnie o ok. 10 proc. rocznie. Skład odzwierciedla też zmiany na rynku – w br. mniej niż w poprzednich latach było przedsiębiorstw skoncentrowanych głównie na sprzęcie, rośnie udział firm usługowych i software'owych.