W 6 miastach resellerzy i integratorzy mieli możliwość zapoznania się z działalnością międzynarodowego dystrybutora na lokalnym rynku (wszedł do Polski w 2015 r.), z aktualnymi trendami oraz z ofertą współpracujących z ALSO producentów: Intela, Microsoftu, Eatona, HGST, Kingstona, OKI i Logitecha. 

Własne PC
Dystrybutor zaprezentował także własną markę desktopów – PC2. Jest to brand przejęty wraz z PC Factory, obecny na rynku od 20 lat (początkowo oferowany pod nazwą Vobis). Sprzęt jest przeznaczony do pracy biurowej i innych zastosowań biznesowych., m.in. w medycynie. Są także modele mini zaprojektowane pod przetargi publiczne. Wśród przykładów wdrożeń wymieniono duże muzea i wystawy.

Przedstawiciel dystrybutora podkreślał, że nie są to konkurencyjne urządzenia dla innych marek z portfolio ALSO. Stanowią uzupełnienie oferty, także dla partnerów. Sprzęt marki PC2 jest składany w Polsce. Aktualne moce produkcyjne wynoszą według przedstawiciela firmy kilka tys. komputerów miesięcznie, natomiast możliwości nie są w pełni wykorzystywane. Wielkości sprzedaży nie podano.
 

Szanse na nowych rynkach
Podczas konferencji m.in. przekonywano o wszechstronności zastosowań małych komputerów NUC Intela, m.in. do systemów Digital Signage, konferencyjnych, centrów rozrywki. Na rynek wchodzi nowy sprzęt, umożliwiający korzystanie z aplikacji VR.

Z kolei Logitech przewiduje rosnące zapotrzebowanie na kamery do wideokonferencji, z uwagi na popularność otwartych przestrzeni do pracy tzw open space (mają obejmować 36 proc. wszystkich miejsc pracy) i coraz większą potrzebę wykorzystania małych pokoi spotkań (34 proc.). Z danych podanych przez Logitecha (badania Winehouse) wynika, że jest to wielki rynek – na świecie jest 30 od 50 mln małych pokoi spotkań, a na wyposażenie jednego przeznaczane jest od 500 – 1500 dol.

Kingston zaprezentował dane dotyczące rynku pamięci. Z zaprezentowanych informacji wynika, że w Polsce dużo szybciej niż średnio na świecie zyskały na popularności DRAM DDR4. W ofercie producenta mają one już 95-96 proc. udziału w sprzedaży, podczas gdy na świecie – 76 proc.

Jeśli chodzi o częstotliwości, to okazuje się, że większe zapotrzebowanie jest na pamięci 2133 MHz – (63 proc. udziału w sprzedaży) niż na 2400 MHz (36 proc.) – według danych z grudnia – lutego 2017 r.

Producent zapowiedział także zmiany w liniach produktowych. Zniknie linia Savage. Pozostaną Fury i Predator. Pamięci oferowane dotychczas pod nazwą Savage pojawią się jednak w innych wersjach, głównie w modelu Predator.

Z kolei w przypadku SSD z powodu dużego wzrostu cen w minionych kwartałach klientów częściej interesują mniejsze pojemności, poniżej 480 GB.

Zaprezentowano także m.in. produkty OKI oraz ofertę firmy dla partnerów. Eaton przekonywał o wysokiej jakości i funkcjonalności zasilaczy awaryjnych tej marki. Partnerzy mogli także zapoznać się z rozwiązaniami HGST dla centrów danych oraz z produktami OEM Microsoftu w ALSO.