Poly: biznes napędzany komunikacją
Podczas niedawnego roadshow Poly (dawny Polycom) oraz Veracompu, zastanawiano się jak wykorzystać sprzyjające warunki panujące na rynku do realizacji wysokomarżowych projektów z zakresu audio- i wideokonferencji.
Cykl spotkań z integratorami i ich klientami pn. „Biznes napędzany komunikacją” odbył się w marcu w ośmiu miastach Polski. Słuchaczom zaprezentowano konkretne rozwiązania, a jednocześnie omawiano czynniki sprzyjające rozwojowi rynku systemów do zdalnej komunikacji w firmach. Należy do nich rosnąca popularność przestrzeni open space w biurach, w ramach których wydzielane są miejsca sprzyjające pracy w skupieniu. Te z kolei coraz częściej są wyposażone w systemy wideo- lub telekonferencyjne, pozwalające na komunikację z pracownikami zdalnymi lub kontrahentami.
Potrzeby w tym zakresie są coraz większe, bo pracowników zdalnych w przedsiębiorstwach przybywa, a same firmy działają w rosnącym rozproszeniu, w środowisku globalnym, obsługując kontrahentów z różnych stron świata. Dodatkowo zwiększa się popularność platform chmurowych do wideokonferencji i zdalnej współpracy, jak Skype for Business, Blue Jeans, Cisco Webex i wiele innych. Są dużo tańsze niż platformy serwerowe, czy nawet terminale z wbudowanymi mostkami, funkcjonalne i łatwe w użyciu. Dlatego zdalna wygodna interakcja face to face jest obecnie dostępna w zasadzie dla każdego.
– Grupa odbiorców systemów wideokonferencyjnych rozszerza się o kolejny segment, a więc firmy MŚP, które jeszcze do niedawna nie mogły sobie na nie pozwolić – przekonywał Bartłomiej Biernat, który jest odpowiedzialny w Veracompie za dystrybucję produktów Poly.
Specjalista powołał się na dane Forrestera, zgodnie z którymi jedynie kilka procent z 32 milionów sal konferencyjnych rozproszonych po całym świecie jest wyposażonych w rozwiązania do zdalnej komunikacji. W dodatku liczba sal spotkań ma rosnąć w tempie 20 proc. rocznie przez najbliższe cztery lata.
Jak widać, integratorzy mają się nad czym pochylić, jednak aby to zrobić skutecznie potrzebują solidnej wiedzy o poszczególnych rozwiązaniach i ich możliwościach. Z zapytań, które wpływają do Veracompu wynika, że klienci najczęściej są zainteresowani wyposażeniem przestrzeni przeznaczonych dla 2-5 osób. W dalszej kolejności szukają rozwiązań do sal mniej więcej dziesięcio-, jak również piętnastoosobowych i większych. Do każdego typu pomieszczeń należy oczywiście dobrać odpowiednie rozwiązanie.
O tym, że rynek się rozwija, świadczą dane sprzedażowe Veracompu: w 2018 r. sprzedaż dystrybutora w grupie rozwiązań audio i wideo do zdalnej współpracy wzrosła o 26 proc. w porównaniu z rokiem 2017. Co ciekawe – rośnie też sprzedaż serwerowej infrastruktury wideokonferencyjnej, choć na rynku nie brakuje tańszych rozwiązań chmurowych.
Z kim pod rękę?
Są więc powody, aby rozważyć obszar wideokonferencyjny w rozwoju integratorskiego biznesu nie zapominając jednak o rozwiązaniach audio. Praktyka pokazuje, że klienci ciągle ich potrzebują (w 2018 r. 11 największych projektów w Europie dotyczyło desktopowych telefonów). Zresztą wszyscy integratorzy biorący udział w warszawskim szkoleniu przyznali, że wdrażają rozwiązania audio, czego nie można powiedzieć o systemach wideokonferencyjnych.
Organizatorzy roadshow przekonywali integratorów, że warto współpracować z Poly i Veracompem. Zwracali uwagę, że na skutek połączenia Polycoma i Plantronicsa powstało bardzo szerokie portfolio rozwiązań do komunikacji (od osobistych po te przeznaczone do bardzo dużych sal) pochodzące od jednego producenta. Integratorzy więc mogą dostarczać kompletne rozwiązania w modelu end to end.
Przypomniano, że dawny Polycom na rynku komunikacyjnym działa właściwie od początku i jako pierwszy wprowadził koncepcję wideoterminali. W tej chwili skupia się na dostarczaniu rozwiązań pełniących raczej rolę końcówek, a nie platform, ale zalicza się je do najwyższej półki w swoim segmencie rynku. Veracomp natomiast tradycyjnie podkreślał swoją rolę dystrybutora z wartością dodaną, dzięki czemu integratorzy zainteresowani projektami z dziedziny audio- i wideokonferencji mogą liczyć na kompleksowe wsparcie.
Prostota udostępniania treści…
…podczas służbowych spotkań będzie coraz bardziej doceniana przez klientów biznesowych. Podczas cyklu „Biznes napędzany komunikacją” zaprezentowano w tym kontekście minikomputer Pano. Rozwiązanie umożliwia wszystkim osobom biorącym udział w służbowym spotkaniu na łatwe podłączenie komputera PC, tabletu lub smartfonu do wyświetlacza w meeting roomie. Dzięki temu mogą one udostępniać materiały, które mają zapisane na własnych urządzeniach, m.in. prezentacje, wideo i zdjęcia. Rozwiązanie Pano wpisuje się w trend dynamicznego bezprzewodowego współdzielenia treści podczas wspólnej pracy, szkoleń czy burzy mózgów. Uczestnikom zaprezentowano również Polycom Studio – to podłączane przez USB urządzenie wyposażone w kamerę 4K, stereofoniczne głośniki i mikrofony oraz technologie, które mają usprawniać pracę w zespołach.
Podobne artykuły
Wideokonferencje: czas na indywidualne rozwiązania
Powszechna praca zdalna i hybrydowa „rozpędziła” rynek rozwiązań do wideokonferencji. Nieuchronne wzrosty sprzedaży może hamować brak standaryzacji i interoperacyjności między poszczególnymi platformami.
Damovo i Poly: zgrany duet na rynku UC&C
Oferta Damovo, obejmująca rozwiązania Poly, wpisuje się w długoterminowe trendy na rynku pracy.
Francuski łącznik: Kraków – Paryż – świat
Na początku lutego, a więc nieco rok po fuzji z Exclusive Networks, polski oddział zmienił nazwę na Exclusive Networks Poland (dotychczas Veracomp – Exclusive Networks). W ten sposób kończy się pierwszy, udany etap na drodze do globalnego rozwoju największego na polskim rynku IT dystrybutora VAD.