Według zapewnień producenta serwery NAS tajwańskiej marki cieszą się popytem nie tylko wśród odbiorców biznesowych, ale także użytkowników domowych. Najczęściej pełnią rolę serwerów plików i systemów do backupu. Potencjał do dalszego rozwoju producent widzi w takich obszarach jak: wirtualizacja, systemy monitoringu z zastosowaniem kamer IP oraz prywatna chmura i szeroko rozumiane multimedia.

Obecnie oferta QNAP obejmuje w sumie 84 modele NAS. Tak duża liczba ma ułatwiać partnerom dotarcie do klientów z rozwiązaniami, które najbardziej odpowiadają ich potrzebom. Wspólnym mianownikiem wszystkich produktów tej marki i tym, co ma decydować o przewadze integratorów na bardzo konkurencyjnym rynku, jest wspólny system operacyjny z intuicyjnym graficznym interfejsem do zarządzania poszczególnymi NAS-ami. Z myślą o tym właśnie oprogramowaniu producent stworzył internetowe centrum, w którym zgromadził ponad 140 różnych aplikacji. Wykorzystując je, klient może dostosować swój serwer NAS do pełnienia określonych zadań, m.in. backupu, wirtualizacji czy obsługi multimediów.

Zachętą do sprzedaży rozwiązań QNAP mają być tzw. ceny projektowe. Zarejestrowanie projektu, nawet jeśli dotyczy pojedynczego urządzenia (począwszy od pięciodyskowego serwera typu tower i czterodyskowego NAS typu rack), będzie przekładać się na dodatkowy – niezależny od ceny dystrybutora – i gwarantowany rabat. Co więcej, prowizję (do 25 proc.) może otrzymać nawet taki integrator, któremu udało się przekonać klienta do zakupu, ale ostatecznie – z przyczyn niezależnych od partnera – nie udało się wygrać przetargu. Takie dość zaskakujące podejście ma bardziej zaktywizować partnerów do sprzedaży produktów QNAP z przekonaniem, że na serwerach NAS tej marki można dobrze zarabiać.

O znaczących dochodach ze sprzedaży rozwiązań IT, które można oferować wraz z produktami QNAP, mówili przedstawiciele producentów blisko współpracujących z tą firmą. WD zaprezentowało specjalistyczne dyski do serwerów NAS i systemów monitoringu wizyjnego, a przedstawiciel TP Linka opowiadał o budowie sieci Ethernet z myślą o zastosowaniu monitoringu wizyjnego i współdzielenia danych. Z kolei specjalista Axis, potentata na rynku kamer sieciowych oraz kamer do nadzoru, przekonywał, że innowacja pomaga partnerom w wygrywaniu przetargów. Wreszcie przedstawiciel Xopero zaprezentował na żywo działanie QNAP Appliance – kompleksowego rozwiązania do backupu i disaster recovery wykorzystującego oprogramowanie Xopero for QNAP.

Grzegorz Bielawski

Country Manager QNAP

Wprowadzając ceny projektowe, chcemy promować tych partnerów, którzy aktywnie oferują nasze produkty. Bez względu na to, czy sprzedaż dochodzi do skutku czy nie. Często partner, który poświęcił najwięcej czasu klientowi, przedstawiając mu nasze rozwiązanie, ostatecznie – z powodu jakichś dodatkowych warunków – przetargu nie wygrywa. Także w takim wypadku możemy za poniesiony trud nagrodzić go prowizją od sprzedaży, na którą wystawi fakturę dla dystrybutora. Wielkość dodatkowego rabatu zależy od tego, jak bardzo zaawansowanego rozwiązania projekt dotyczy. Co ważne, jest on naliczany nawet od jednego urządzenia.