Brother ma zamiar dalej penetrować rynek odbiorców biznesowych z małych i średnich przedsiębiorstw. Nie tylko rozbudowuje dla nich ofertę urządzeń drukujących, ale stawia także na  usługi. Nie zaprzestaje prac nad rozwojem sprzedaży kontraktowej. Na tych wszystkich działaniach mają skorzystać również partnerzy. Mocne zaangażowanie tych ostatnich w obsługę klientów jest konieczne – na rynku druku nie ma co liczyć na ilościowe wzrosty sprzedaży, ale ciągle można uzyskiwać satysfakcjonujące marże.  

Generalnie producent kładzie nacisk na sprzedaż droższych urządzeń. To strategia, która – jak wynika z wystąpienia Piotra Bacy, country managera Brothera w Polsce – już się sprawdza i chroni zarówno producenta, jak i resellerów przed spadkami na rynku druku. Klienci biznesowi coraz częściej zwracają uwagę nie tyle na cenę zakupu drukarek, ile na ogólne koszty, które trzeba ponieść przez cały okres ich eksploatacji. Dlatego korzystny współczynnik TCO, którym mają charakteryzować się rozwiązania japońskiej marki, staje się coraz skuteczniejszym argumentem w rozmowach z odbiorcą końcowym.

Piotr Baca zapewnia, że w 2016 r. Brotherowi udało się uzyskać wzrost sprzedaży laserowych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych mono, mimo że w działaniach sprzedażowych kładziono nacisk na bardziej wartościowe maszyny. Nie do końca satysfakcjonuje producenta sprzedaż urządzeń atramentowych. W 2016 r. osiągają udział w rynku na poziomie 18 proc. Jednak, jak zaznaczył szef polskiego oddziału, również w tej kategorii skutecznie udaje się oferować klientom droższe rozwiązania. 

 

Kolorowe „lasery”

Brother zamierza poprawić sprzedaż kolorowych urządzeń laserowych dzięki wprowadzonym na rynek nowym modelom, skierowanym do użytkowników biznesowych, którzy drukują duże ilości dokumentów. Według producenta charakteryzują się one niskimi kosztami eksploatacji oraz rozwiązaniami gwarantującymi poufność i bezpieczeństwo dokumentów (np. funkcja Secure Function Lock). Te cechy stanowią, jak twierdzą specjaliści Brothera, odpowiedź na potrzeby klientów z rynku MŚP, podobnie jak zwiększona odporność całej konstrukcji, funkcja druku i skanowania z urządzeń mobilnych oraz wysyłania skanów na adres mailowy czy też obsługa kart NFC. Nowe modele kolorowych urządzeń laserowych są dostosowane do potrzeb zarówno małych (do 10 osób), jak i większych grup roboczych. W nowej ofercie znajdują się także urządzenia przeznaczone do sprzedaży kontraktowej.