W otwierającym konferencję wystąpieniu Paweł Piętka, prezes S4E, wspomniał, że jeszcze klika lat temu zapytanie ofertowe dotyczyło głównie szczegółów technicznych, takich jak parametry dysków do macierzy. Jego zdaniem przy wyborze storage’u cała filozofia sprowadzała się wtedy do określenia, czy na przykład HDD mają mieć 10 czy 15 tys. obr./min. Zmiana postrzegania IT doprowadziła do tego, że komunikacja z klientem lub partnerem przeobraziła się w skomplikowany dialog, w którym trzeba prawidłowo ocenić potrzeby na poziomie baz danych i aplikacji, a dopiero na końcu jest mowa o konkretnym sprzęcie. Według słów prezesa dystrybutor będzie rozwijać się w taki sposób, aby ułatwiać partnerom dostosowanie się do zmian zachodzących w branży IT, co umożliwi im generowanie większych dochodów. Ma to się odbywać m.in. przez poszerzanie oferty, co przede wszystkim dotyczy rozwiązań z segmentu bezpieczeństwa. Paweł Piętka zapowiedział też kilka nowych inicjatyw, które umożliwią partnerom łączenie produktów z oferty dystrybutora w kompleksowe rozwiązania, aby skuteczniej zaspokajać potrzeby klientów.

 

Warsztaty z chińskich obyczajów i fotowoltaika

S4E zapowiada, że będzie kłaść szczególny nacisk na edukację partnerów, i to w dużo szerszym zakresie niż dotychczas. Dział S4EDU ma zapewniać nie tylko kompetencje technologiczne, ale także tzw. miękkie umiejętności związane z procesem sprzedaży. Odpowiadająca za kształt S4EDU Magdalena Włodarczyk tłumaczy, że ścieżka „Sales Academy” ma wprowadzać partnerów w tajniki technik sprzedażowych i autoprezentacji. Co ciekawe, w ramach szkoleń związanych z Huawei partnerzy mogą uczestniczyć w warsztatach poświęconych efektywnej komunikacji w biznesie z partnerem z Chin, aby różnice kulturowe nie przeszkadzały we współpracy.

– W naszym warszawskim ośrodku szkoleniowym dysponujemy salami treningowymi oraz – co najważniejsze – laboratoriami, w których partnerzy mogą zobaczyć, dotknąć, a nawet „wywrócić do góry nogami” systemy, jakie później będą wdrażane u klientów – tłumaczy Magdalena Włodarczyk.

Z kolei zespół S4Engineers, prowadzony od kilku miesięcy przez Arkadiusza Możdżenia, ma pomagać partnerom we wdrożeniach najbardziej skomplikowanych projektów, zapewniać serwis sprzedawanych rozwiązań na wymaganym poziomie oraz wsparcie projektowe na etapie proof of concept.