W otwierającym konferencję wystąpieniu Paweł Piętka, prezes S4E, wspomniał, że jeszcze klika lat temu zapytanie ofertowe dotyczyło głównie szczegółów technicznych, takich jak parametry dysków do macierzy. Jego zdaniem przy wyborze storage’u cała filozofia sprowadzała się wtedy do określenia, czy na przykład HDD mają mieć 10 czy 15 tys. obr./min. Zmiana postrzegania IT doprowadziła do tego, że komunikacja z klientem lub partnerem przeobraziła się w skomplikowany dialog, w którym trzeba prawidłowo ocenić potrzeby na poziomie baz danych i aplikacji, a dopiero na końcu jest mowa o konkretnym sprzęcie. Według słów prezesa dystrybutor będzie rozwijać się w taki sposób, aby ułatwiać partnerom dostosowanie się do zmian zachodzących w branży IT, co umożliwi im generowanie większych dochodów. Ma to się odbywać m.in. przez poszerzanie oferty, co przede wszystkim dotyczy rozwiązań z segmentu bezpieczeństwa. Paweł Piętka zapowiedział też kilka nowych inicjatyw, które umożliwią partnerom łączenie produktów z oferty dystrybutora w kompleksowe rozwiązania, aby skuteczniej zaspokajać potrzeby klientów.

 

Warsztaty z chińskich obyczajów i fotowoltaika

S4E zapowiada, że będzie kłaść szczególny nacisk na edukację partnerów, i to w dużo szerszym zakresie niż dotychczas. Dział S4EDU ma zapewniać nie tylko kompetencje technologiczne, ale także tzw. miękkie umiejętności związane z procesem sprzedaży. Odpowiadająca za kształt S4EDU Magdalena Włodarczyk tłumaczy, że ścieżka „Sales Academy” ma wprowadzać partnerów w tajniki technik sprzedażowych i autoprezentacji. Co ciekawe, w ramach szkoleń związanych z Huawei partnerzy mogą uczestniczyć w warsztatach poświęconych efektywnej komunikacji w biznesie z partnerem z Chin, aby różnice kulturowe nie przeszkadzały we współpracy.

– W naszym warszawskim ośrodku szkoleniowym dysponujemy salami treningowymi oraz – co najważniejsze – laboratoriami, w których partnerzy mogą zobaczyć, dotknąć, a nawet „wywrócić do góry nogami” systemy, jakie później będą wdrażane u klientów – tłumaczy Magdalena Włodarczyk.

Z kolei zespół S4Engineers, prowadzony od kilku miesięcy przez Arkadiusza Możdżenia, ma pomagać partnerom we wdrożeniach najbardziej skomplikowanych projektów, zapewniać serwis sprzedawanych rozwiązań na wymaganym poziomie oraz wsparcie projektowe na etapie proof of concept.

 

S4E ma też zamiar rozwijać kompetencje partnerów w zakresie data center. Będzie dostarczać im wiedzę o podstawach budowy centrum danych, o wypełnianiu go elementami pasywnymi i o tym, jak z sukcesem zamknąć wymagający projekt. Wsparcie dystrybutora ma obejmować także możliwość przeprowadzania przez partnerów optymalizacji energetycznej data center, znajdowania przyczyn zbyt dużego zużycia energii przez klientów oraz oferowania im na przykład rozwiązań wykorzystujących źródła energii odnawialnej, jakimi są panele fotowoltaiczne.

 

 

Trzy pytania do…

Pawła Piętki, prezesa S4E

CRN Zaczęliście od pamięci masowych i przez lata działalność S4E można było zamknąć w haśle: Storage for Enterprise. To się zmieniło…

Paweł Piętka Po włączeniu do naszego portfolio rozwiązań Huawei działamy w bardziej zaawansowanym modelu, w którym S4E oznacza Solutions for Enterprise. Zaczęliśmy uczestniczyć w coraz bardziej innowacyjnych projektach, korzystając z tego, że wielu innych dostawców ciekawych produktów nie bardzo wie, jak skutecznie dotrzeć z nimi do potencjalnych użytkowników.

 

CRN Jaki wy macie na to sposób?

Paweł Piętka Dam taki przykład: klient mówi, że chciałby stworzyć data center, ale nie ma pieniędzy i brakuje mu dofinansowania z funduszy unijnych. Co wtedy zrobić? Po sprawdzeniu szans na wsparcie unijne możemy wyjść od badania sprawności energetycznej budynku i na tej podstawie zaprojektować kompleksowo całą infrastrukturę, w tym np. farmy serwerów chłodzonych wodą. A następnie dodać do tego energię odnawialną i znaleźć taki program dofinansowania z EU, który może objąć nawet 85 proc. kosztów projektu. Co ważne, nie robimy tego bezpośrednio, ale jako support dla partnerów.

 

CRN Macie w swojej ofercie producentów, którzy na rynku mocno ze sobą konkurują. Jak sobie z tym radzicie?

Paweł Piętka W 2014 r. stworzyliśmy coś, od czego inni dystrybutorzy odchodzą – silosy produktowe. Mamy wewnętrzną konkurencję między pionami biznesowymi, w których pracownicy są skupieni na jednym celu, jednym dostawcy i jednym planie motywacyjnym. Co ciekawe, wewnętrzna konkurencja nie doprowadziła do pokrywania się obszarów rynkowych, tylko do odkrywania nowych, z różnymi klientami i partnerami. W ten sposób działamy już półtora roku. Osiągnięty w 2015 r. 60-procentowy wzrost dochodów rok do roku potwierdził, że taka strategia ma rację bytu.

 

Ostatnie wymienione rozwiązanie w wielu, także zaskakujących zastosowaniach prezentował na konferencji Dawid Cycoń, CEO firmy ML System, polskiego producenta zintegrowanych systemów wykorzystujących ogniwa fotowoltaiczne. S4E chce zainteresować tą technologią partnerów, aby mogli łączyć ją z rozwiązaniami informatycznymi i brać udział między innymi w projektach związanych z „inteligentnymi miastami”.

Na trzeci i czwarty kwartał 2016 r. prezes S4E zapowiedział udostępnienie partnerom produktów do tworzenia usług chmurowych, w tym hybrydowych, które pozwolą oferować klientom rozwiązania disaster recovery w modelu cloud.

 

Wiosenne spotkania z dostawcami

Wiosenne Spotkania S4E umożliwiły integratorom kontakt z przedstawicielami dostawców i bliższe zapoznanie się z ich ofertą. Podczas konferencji prezentacje mieli trzej najwięksi producenci z portfolio dystrybutora. Adam Wojtkowski, dyrektor generalny EMC Polska, komentował fuzję koncernu z Dellem, tłumacząc, że powstający w wyniku połączenia Dell Technologies staje się największą firmą infrastrukturalną nie tylko na świecie, ale i na polskim rynku. Jego zdaniem skala działania dostawcy, oferującego rozwiązania pamięci masowych, serwerowe i sieciowe, ułatwi partnerom rozwój ich biznesu.

Todd Liu, wiceprezes odpowiedzialny za kanał partnerski w Huawei Enterprise Business Group, zachęcał do współpracy, wskazując, że Huawei jest obecnie najszybciej rozwijającą się firmą w branży IT, która w dodatku dużą część swoich zysków inwestuje w R&D. Z kolei Commvault, który według Gartnera jest liderem światowego rynku oprogramowania do backupu dla centrum danych, zaprosił na konferencję Jarosława Smulskiego z IDC, a ten tłumaczył zgromadzonym partnerom, że ogromny przyrost danych musi się przekładać na zwiększony popyt na rozwiązania do ochrony i analizowania gromadzonych informacji. Podczas konferencji partnerzy mogli też zapoznać się z ofertą i warunkami współpracy z takimi producentami jak: Quantum (rozwiązania do backupu i archiwizacji danych), Leviton (systemy okablowania strukturalnego) i CoolIT (techniki chłodzenia cieczą w centrum danych).

 

Pion Commvault – Bezpieczne IT, IT Partner

Pion EMC – Comtegra, SoftData, Talex

Pion Huawei – Intros, Koma Nord, Qumak

Pion Nutanix – UpWare, Itelligence

Pion Quantum – SoftData

Pierwsze wdrożenie rozwiązania Backupcube – Synergy IT