Cyfrowa transformacja to hasło powtarzane setki razy podczas różnego rodzaju konferencji IT.  Prelegenci wygłaszają te same formułki, a znudzeni słuchacze ziewają, wpatrując się w ekrany swoich smartfonów, a co bardziej niecierpliwi  po prostu opuszczają salę. Jednak organizatorzy tegorocznych „Wiosennych Spotkań S4E” pokazali, że wydarzenie poświęcone, wydawałoby się wyeksploatowanej do granic możliwości tematyce, wcale nie musi być nudne.  

Punkt wyjścia stanowiła konstatacja, że wielu przedsiębiorców gubi się w natłoku nowych pojęć związanych z informatyką. Ostatnio dyskusje poświęcone innowacjom w branży IT zostały zdominowane przez blockchain, sztuczną inteligencję czy Big Data. Nie zawsze ma to jednak swoje biznesowe podstawy. 

– Obserwując rynek odnoszę wrażenie, że technologie podążają innymi torami aniżeli działania ich obecnych lub potencjalnych użytkowników. Innymi słowy, trendy lansowane przez kreatorów nie zawsze idą w parze z potrzebami klientów – mówił Paweł Piętka, CEO S4E. 

Co zrobić, aby umiejętnie połączyć czasami rozbieżne interesy? Rolą dystrybutora VAD w zmieniającym się środowisku jest kształtowanie postaw partnerów  w taki sposób, aby potrafili stosunkowo szybko reagować na zachodzące zmiany. 

– To ludzie prowadzą projekty, a nie maszyny. Nie możemy ślepo podążać za najmodniejszymi tendencjami – tłumaczy Paweł Piętka.

Co ważne, rewolucja technologiczna ma też swoje ujemne strony, na które zwrócił uwagę Dariusz Okrasa, szef kanału partnerskiego Dell EMC. Konsumenci pozostawiający swoje dane w wielu miejscach, stają się przedmiotem manipulacji. Z kolei 60 proc. pracowników wykonuje czynności służbowe poza wyznaczonymi godzinami pracy. Ale to nie koniec kłopotów. 

– Od kiedy upowszechniły się smartfony, nasz czas skupienia się na jednej czynności zmniejszył się z 12 do 8 sekund – dodał  Dariusz Okrasa. 

Rolą producenta w procesie transformacji jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań które pozwolą zarządzać, przechowywać czy zabezpieczać dane. W ciągu ostatnich trzech lat Dell Technologies przeznaczył na ten cel w ostatnich trzech latach 12,7 mld dol. 

Prof. Piotr Płoszajski z SGH uważa, że rewolucja cyfrowa przyczyniła się przede wszystkim  do powstania wielu banalnych rozwiązań, takich jak setki bliźniaczo podobnych aplikacji, służących do odnajdywania parkingów czy zamawiania wizyt u fryzjerów. 

–  Przewagi technologiczne oparte na cyfrowych rozwiązaniach są najłatwiejsze do skopiowania, co pokazuje chociażby przykład płyty CD. Natomiast nie da się skopiować relacji z klientami, marki czy kultury organizacyjnej. Transformacja cyfrowa dla ambitnych, zaawansowanych firm, staje się koncepcją nie jutra, ale dnia wczorajszego – podsumowuje Piotr Płoszajski.

 

Bezpiecznie z SonicWall

Goście tegorocznej konferencji mieli okazję zapoznać się ofertą producentów współpracujących z S4E.  Wśród prezentowanych rozwiązań znalazły się m.in rozwiązania SonicWall. 

– Klienci potrzebują innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, które radzą sobie z nowymi wyzwaniami. Takowe właśnie posiada SonicWall, producent działający od 25 lat na rynku.  Niemal każda firma używa rozwiązań do ochrony danych lub sieci, jednak nie zawsze są one skuteczne, o czym często przekonujemy się przywracając do pracy systemy zaatakowane przez hakerów. – mówi Krzysztof Strąk, Security Business Development Manager w s4E. 

Na czym polega innowacyjność SonicWall? Firma z San Jose wykorzystuje sandbox opierający się na trzech silnikach, w tym dwóch pochodzących od zewnętrznych producentów.  SonicWall posiada także Capture Labs, czyli system składający się milionów sensorów nasłuchujących sieć i wyszukujący słabych punktów, podatnych na ataki. Po ich wykryciu firma aktualizuje swoje produkty.

Atak WannaCry miał miejsce 12 maja, my posiadaliśmy szczepionkę już 16 kwietnia. W rezultacie żaden z użytkowników SonnicWall nie zostałem ofiarą tego groźnego wirusa – mówi Sebastian Cygan, Security Sales Manager Poland and Baltic States, SonicWall.

 

Xiaomi, chmura, VAD 

S4E od 2016 r. należy do grupy kapitałowej ABC Data, która kontroluje jedną czwartą polskiego rynku dystrybucji i wzmacnia swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. Broadliner po zakupie VAD-a zamierza mocniej zaistnieć w segmencie zaawansowanych rozwiązań, które będą odgrywać ważną rolę w procesie transformacji, a przy okazji zapewnią resellerom wyższe marże. 

– Próbowaliśmy realizować dystrybucję z wartością dodaną bazując na produktach z własnej oferty. To się nie udało. Przejście z roli broadlinera do pozycji VAD-a nie jest łatwe, zresztą podobnie jak proces odwrotny. Dlatego zdecydowaliśmy się na przejęcie S4E, jednocześnie pozwalając tej firmie, aby podążała własną drogą – zapewnia Andrzej Kuźniak. wiceprezes ABC Data. 

Firma duże nadzieje  pokłada nie tylko w dystrybucji z wartością dodaną. Poza wprowadzaniem do portfolio nowych marek, takich jak np. Xiaomi, ABC Data planuje ekspansję w segmencie usług chmurowych. 

– Rodzimi przedsiębiorcy sceptycznie podchodzą do cloud computingu. Z ubiegłorocznych danych, wynika, że zaledwie 8 proc. polskich firm przechowuje dane w chmurze.  ABC Data oraz S4E stoją przed wyzwaniem, jak przekonać pozostałe 90 proc. klientów do nowego modelu usługowego – podkreślił Andrzej Kużniak. 

 

Laureaci "Wiosenne Spotkania  2018"

 

Pion

Partner

Dell EMC

Vecto

Dell EMC

Comtegra

Huawei

Xcomp

Huawei

Integrated Solutions

Quantum

ADT Group

Security

TRECOM

Commvault

Comtegra

Nutanix

ASCOMP