Perspektywy rynku SaaS rysują się w jasnych kolorach. Gartner prognozuje, iż do 2025 roku ponad połowa dużych przedsiębiorstw stworzy kompleksową strategią dotyczącą ochrony i zarządzania danymi w tym modelu. Z kolei Cisco przewiduje, że w 2021 roku za 75 proc. wszystkich obciążeń i instancje obliczeniowych w chmurze będą odpowiadać aplikacje SaaS.  Migracja do chmury stanowi wyzwanie zarówno dla użytkowników, jak i dostawców aplikacji. Co ostatni spędzają dużo czas na rozbudowę i utrzymanie infrastruktury, a także dostosowanie produktów do nowych uwarunkowań. 

– Chcemy ułatwić życie producentom oprogramowania, dostawcom usług chmurowych, a także agencji cyfrowych. Dlatego wprowadziliśmy do swojej oferty rozwiązanie Cloud Applications Platform, pozwalające znacznie przyspieszyć i uprościć procesy związane z tworzeniem SaaS – tłumaczy Fred Plais, CEO firmy Platform.sh.

Rozwiązanie oferowane jest w modelu white label i może z niego korzystać z dowolny usługodawca.  Partnerzy muszą podać podstawowe informacje o własnej marce, załadować istniejący kod aplikacji jako szablon, a następne zdecydować, którą chmurę chcą rozliczać w ramach opcji oferowanych przez platformę.sh (AWS, Azure i Orange).  Po wykonaniu tych czynności firma korzysta z udostępnianych przez platformę systemu billingu, a także API zapewniającego integrację z istniejącymi procesami biznesowymi. 

– Dostawcy oprogramowania powinni włożyć swoją energię w opracowanie rozwiązań zapewniających maksymalną satysfakcję klientom zamiast skupiać się na budowaniu zespołów zarządzających narzędziami, serwerami, kontenerami czy infrastrukturą chmurową. Nasza platforma eliminuje wydatki związane z wdrażaniem nowej linii biznesu – wyjaśnia Fred Plais.

Z Cloud Applications Platform korzystają Magento Commerce, eZ Systems, Sensio Labs, Orange.  Według szacunków startupu niewielka firma softwarowa obsługująca około 100 klientów płaci miesięcznie za usługi Platform.sh  3,5. tys. euro. 

Startup, utworzony przez Francuzów, działa już od 2010 roku i oferuje również system do aktualizacji oferty dużych sklepów internetowych. Twórcy Platform.sh wyznają zasadę NoOps.  To oznacza, że środowisko informatyczne ma być na tyle zautomatyzowane i niezależne od podstawowej infrastruktury, żeby nie wymagało zatrudniania ludzi do zarządzania oprogramowaniem.

Z usług firmy korzysta 5 tysięcy klientów. Platform.sh pozyskał do tej pory 47 mln dol. z funduszy venture capital,  a dwa główne biura startupu mieszczą się w San Francisco oraz Paryżu.