W krakowskim hotelu Best Western Premier spotkali się przedstawiciele firm skupionych wokół profesjonalnych instalacji AV. Dwudniowa impreza była wypełniona wykładami i prezentacjami nowości w branży audiowizualnej, jak też przykładów rozwiązań w tej dziedzinie.

Na to spotkanie przyjeżdża się nie tylko po to, by uzupełnić swoją wiedzę o nowości dostępne w tym segmencie rynku. Wiele z obecnych tu firm znajduje konkretne rozwiązania dotyczące projektów, nad którymi obecnie pracują – mówi Tomasz Paradowski, dyrektor Działu Systemów Audiowizualnych w Veracompie.

W bieżącym roku NEC, po raz pierwszy w Polsce, pokazał prototypy najnowszych monitorów wielkoformatowych z serii V oraz P umożliwiających pełną integrację z mini komputerem Raspberry Pi. W jednej z sal wykładowych znajdowała się ściana wideo złożona z monitorów UN551 S wyposażonych w bardzo wąską ramkę – zaledwie 1,8 mm. Zestaw wyświetlał obraz o rozdzielczości 5760 x 2160 pikseli. Dodatkowo można było obejrzeć przedpremierowy pokaz nowego projektora PA803UL, który zostanie wprowadzony na rynek dopiero w przyszłym roku.

Nowością był również laserowy projektor PX1004UL o jasności aż 10 tys. ANSI lumenów. NEC zakłada, że będzie on, obok modelu PX803UL, jednym z najbardziej zaawansowanych laserowych projektorów instalacyjnych na rynku. We wszystkich prezentacjach prowadzonych przez specjalistów producenta wykorzystano nowe bezprzewodowe rozwiązanie NEC MultiPresenter, które umożliwia swobodną interakcję uczestników spotkania, dzielenie się treścią oraz prezentację z użyciem Wi-Fi.

Wydarzenie współorganizowało i promowało dziewięciu sponsorów: Crestron, Dexon, Edbak, Kramer Electronics, Milestone AV Technologies, Phono Media, Polycom, Smart Signage i SQM Digital Signage partner marki Scala.

Pracuję w branży audiowizualnej od wielu lat i mam już swoich stałych dostawców, ale obecność na NEC Competence Days przede wszystkim umożliwia mi podejrzenie, co oferuje konkurencja. Wiedza wykraczająca poza rozwiązania z własnego portfolio jest bardzo ważna, choćby dlatego, że pomaga przekonać klienta do naszej propozycji na tle innych – powiedział Andrzej Onuch, szef Tonexu.

Szkolenia z cyklu NEC Competence Days japoński producent prowadzi już od wielu lat. Z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością.

W tym roku byliśmy zmuszeni do zawężenia listy uczestników spotkania. Spośród 350 zgłoszeń finalnie ugościliśmy 300 osób ze 179 firm – podsumowuje Robert Buława, kierujący biznesem NEC Display Solutions w naszym regionie Europy.