Jak wynika z danych Synology, różnymi kanałami co miesiąc spływa do producenta blisko 20 tys. zapytań dotyczących oferowanych rozwiązań. Producentowi zależy jednak bezpośrednim kontakcie, więc w ciągu kilku jesiennych tygodni trwa na świecie seria 17 konferencji, w których bierze udział 6 tys. resellerów i klientów końcowych. Te spotkania są dla nich okazją, by osobiście wymienić opinie oraz wyrazić swoje oczekiwania związane z dalszym rozwojem oferty Synology. Nie inaczej było podczas warszawskiej konferencji, na której zaprezentował się nowy, powiększony polski zespół producenta.

W tym roku rozstała się z firmą Renata Krajewska, która przez pięć lat pełniła obowiązki Product Managera odpowiedzialnego za polski rynek. Obecnie lokalnym kanałem sprzedaży zajmuje się trzyosobowy team - Magdalena O'Dwyer (Product Manager), Aneta Bélasky (Product Manager) oraz Krzysztof Kossakowski, odpowiedzialny za wsparcie techniczne partnerów i klientów.

Doroczna konferencja to okazja do zaprezentowania regularnie pojawiających się nowości w ofercie. Dotyczą one wszystkich obszarów, na których skupia się producent  - pamięci masowych (serwery NAS), sieci (własne routery) oraz aplikacji. Przykładowo, Surveillance Station daje teraz możliwość integracji z systemami kasowymi POS. Klienci z branży handlowej, logistycznej czy gastronomicznej mogą teraz swoje transakcje wesprzeć nagraniami wideo, co pozwoli im wykrywać nadużycia bądź inne niestandardowe działania.

Duże zainteresowanie wzbudzają nowe możliwości wirtualizacji w ramach Synology NAS. Dotychczas ta funkcjonalność pozwalała na wirtualizowanie wyłącznie firmowego systemu DSM. Umożliwiało to np. świadczenie usług udostępniania mniejszych wirtualnych NAS-ów przy użyciu dużego, wydajnego urządzenia Synology. Obecnie oprogramowanie Virtual Machine Manager pozwala na konfigurowanie i uruchamianie różnych maszyn wirtualnych, w tym Windows, Linux lub Virtual DSM, w ramach jednego systemu Synology NAS. Może to być wykorzystane do przetestowania nowej wersji oprogramowania w środowisku sandbox, odizolowania urządzeń klientów oraz zwiększenia elastyczności serwera.

Zachęcając do współpracy partnerów, Magdalena O'Dwyer przekonuje, że ma dla nich atrakcyjne rabaty liczone według cen projektowych. Synology chętnie udostępnia też swoje urządzenia do testów u klientów.
- Chcemy, by dokładnie sprawdzili je przed zakupem. Gdy przekonują się do ich możliwości, to nie tylko decydują się na ich wdrożenie u siebie, ale często polecają je innym. Tym sposobem partner zyskuje kolejnych klientów – twierdzi przedstawicielka polskiego oddziału producenta.

Właśnie wdrożenia jednego z partnerów dotyczyła jedna z konferencyjnych prezentacji. Integratorska firma Serwery-NAS.pl zademonstrowała implementację klastra High Availability opartego na dwóch 12-zatokowych serwerach NAS Synology RS3617RPxs z dyskami HDD i SSD. Rozwiązanie spełniło oczekiwania dużego klienta z branży budowlanej, który wprowadził w swojej firmie wysoki poziom automatyzacji z rejestracją na serwerach stanów produkcyjnych. W tej sytuacji brak dostępu do NAS-a powodowałby przestój. Stworzone środowisko wysokiej dostępności ma temu skutecznie przeciwdziałać.

 

Magdalena O`Dwyer, Product Manager, Poland, Baltic and Balkan countries, Synology:
To, co założyliśmy sobie z początkiem 2017 r., udało się nam zrealizować. Z nowym, powiększonym polskim zespołem przystąpimy niebawem do realizacji ambitnych planów sprzedażowych Synology na rok następny. Mamy od niedawna inżyniera wsparcia technicznego, dedykowanego wyłącznie do rynku polskiego, z którym partnerzy i klienci mogą się bezpośrednio kontaktować. Jak zwykle w trzecim kwartale pojawiły się w ofercie nowe rozwiązania i rozszerzenia oferowanych wcześniej funkcjonalności, z którymi wiążemy duże nadzieje. Stawiamy szczególnie na monitoring wideo realizowany przy użyciu naszych serwerów NAS. Nasza aplikacja Surveillance Station cieszy się na polskim rynku coraz większym powodzeniem.

 

Galeria zdjęć z konferencji