Prelegenci z Be-In, Data Space, Fancy Fon, Unify oraz Extreme Networks przekonywali o potrzebie ciągłego szkolenia i dostarczania partnerom wiedzy dotyczącej zagadnień bezpieczeństwa IT. Na spotkaniu uzasadniano tezę, że łatwo dostępne na rynku informacje nie zawsze dają partnerom szansę na zbudowanie wartości dodanej i korzystną sprzedaż. Owszem, bez większego trudu można zdobyć specjalistyczne dane na temat nowoczesnych rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo w organizacjach. W ten sposób w ciągu kilku godzin da się pozyskać wiedzę na temat trendów, np. informacje o przewidywanych na dany rok nakładach na systemy zunifikowanej komunikacji czy też liczbie funduszy, które zostaną przeznaczone na telepracę bądź na rozwiązania wideokonferencyjne.

Mimo wspomnianych ułatwień wielu partnerów nadal nie może jednak poradzić sobie z właściwą prezentacją oferty. Taką, która będzie odpowiadać rzeczywistym potrzebom klienta – udowadniali prelegenci. Ich zdaniem, aby klient miał poczucie, że nowe rozwiązania rozwikłają jego problemy, powinien mieć świadomość celów własnej organizacji i ryzyka związanego z bezpieczeństwem IT. Michał Mizgalski z Be-In przekonywał, że reseller, który chce konkurować na rynku zabezpieczeń IT, musi być wiarygodny: sam powinien znać podstawy prawne ochrony informacji, normy ISO związane z bezpieczeństwem danych, a także dysponować umiejętnością połączenia rozwiązań związanych z cyberochroną w jeden spójny system.

Tematem nowych wyzwań, jakie czekają polskie firmy w obliczu nasilających się cyberzagrożeń, zajął się Krzysztof Surgut, dyrektor generalny nowego Data Space. Dzielił się radami, jak prowadzić rozmowy z klientami zainteresowanymi bezpieczeństwem urządzeń mobilnych. Bartosz Leoszewski, dyrektor generalny Fancy Fon, zwracał szczególną uwagę na bezpieczeństwo systemów rejestracji tego typu urządzeń, na których znajdują się unikalne dane. Podczas tegorocznego Vermeetingu poruszono także tematykę związaną z bezpieczeństwem danych zgromadzonych w chmurze. Dawid Królica, Area Sales Manager z Extreme Networks, przytaczał argumenty, jakimi warto posługiwać się podczas prezentacji zabezpieczeń sieci, jak też monitorowania i tworzenia dzienników zdarzeń

Miłym akcentem łódzkiej konferencji było rozdanie nagród laureatom konkursu na najlepsze wyniki sprzedaży rozwiązań Extreme Networks oraz Unify osiągnięte przez partnerów Versimu w okresie od kwietnia do września br. W przypadku Extreme Networks najlepsze rezultaty sprzedażowe uzyskały kolejno: Ascomp, Integrated Solutions oraz Unified Solutions. W sprzedaży rozwiązań Unify najlepszymi okazały się zaś: Verbicom, Agicom oraz Ost-Engineer. Laureaci otrzymali vouchery na wyjazd do Barcelony.

Zdaniem producenta

• Krzysztof Surgut, dyrektor generalny Data Space

Uzupełniamy ofertę Versimu w zakresie zaawansowanych technologii ochrony przed atakami hakerskimi. W naszych działaniach stawiamy na kanał sprzedaży pośredniej. Wybieramy dystrybutorów z doświadczeniem w realizacji projektów IT, ze szczególnym uwzględnieniem cyberbezpieczeństwa. Budujemy narzędzia wspierające i automatyzujące proces sprzedaży: począwszy od rejestracji projektu i jego nadzór, przez precyzyjną i jednolitą politykę cenową, kończąc na krótkoterminowych testach usługi, którą partnerzy mogą zaoferować klientom, ze szczególnym uwzględnieniem Scrubbing Center. Rolą partnera jest zdefiniowanie potrzeb klienta i wybranie z naszego portfolio odpowiednich systemów i usług.