Branżowe wybory, pomimo pandemii, odbyły się w normalnym trybie, a walka o niektóre miejsca toczyła się wręcz do ostatniej chwili. Żałujemy jedynie, że ogłoszenie finalistów i zwycięzców nie odbędzie się tym razem na dorocznej, uroczystej gali.

Kolejny raz potwierdziła się zasada, że aby dostać się do finału w plebiscycie CRN Polska, należy spełnić przynajmniej jeden z trzech warunków. Pomaga w tym pozycja lidera w danym segmencie rynku, po drugie duża liczba aktywnych partnerów handlowych, a wreszcie bliska relacja ze stosunkowo niedużą nawet grupą resellerów i integratorów, którzy odwdzięczają się, głosując na swoich faworytów. Co zresztą może z powodzeniem rekompensować „niszowość” czy, generalnie, brak działalności na dużą skalę. Dzięki temu w gronie najlepszych z najlepszych mamy zarówno tych największych, jak i firmy, które do ścisłej czołówki trafiły dzięki ponadprzeciętnemu zaangażowaniu we współpracę z kanałem partnerskim, nawet jeśli nie zajmują najwyższych pozycji w rankingach w rodzaju „Top 100” czy „Top 200”.

Znamiennym przykładem jest Action, który kilka lat temu był liderem w rankingu największych firm IT w Polsce, następnie wręcz otarł się o biznesową śmierć, a teraz odradza się i w roli feniksa najwyraźniej podoba się resellerom oraz integratorom. Nie dość, że firma z Zamienia znalazła się w prestiżowym gronie pięciu dystrybutorów, którzy uzyskali największą liczbę głosów, to stojący na jej czele Piotr Bieliński trafił do grona finalistów w kategorii Postać Rynku IT, a tegoroczna rywalizacja była w niej wyjątkowo zażarta. Biorąc to pod uwagę, postanowiliśmy uhonorować prezesa Actionu tytułem Postaci Rynku IT (Wybór redakcji) ze względu na wytrwałe i skuteczne działania, których celem było uratowanie jednej z najważniejszych polskich firm IT przed upadkiem.

Dużą satysfakcję mogą odczuwać też między innymi finaliści kategorii „Szef kanału partnerskiego u producenta”, a wśród nich Juliusz Niemotko (Lenovo) i Przemysław Biel (Synology). Wprawdzie obaj panowie nie zdołali wydrzeć lauru zwycięstwa Grzegorzowi Bielawskiemu z QNAP-a (trzeci tytuł z rzędu!), ale po raz pierwszy wdarli się do ścisłej krajowej czołówki channel managerów. Warto przy tym podkreślić, że po raz trzeci w gronie „best of the best” znalazła się Agnieszka Szarek (Fortinet).

Co ciekawe, tylko nieliczni mogą konkurować z Patrycją Gawarecką, która w kategorii „Dyrektor sprzedaży u dystrybutora” po raz piąty stanęła na najwyższym stopniu podium. Stałą pozycję w gronie topowych dyrektorów sprzedaży zdobyła także Magdalena Wirth-Czarcińska z Incomu, co samo w sobie stanowi powód do satysfakcji. Dodatkowo docenieni zostali, po raz pierwszy w historii tej kategorii, panowie: Łukasz Żukowski z Veracompu, Paweł Kopycki z Actionu i Marcin Zieliński z Tech Daty.

Warto z pewnością zwrócić szczególną uwagę na nadzwyczajną passę AB, Dagmy i Veracompu, które to firmy od lat dzierżą prym w „swoich” kategoriach. Po raz kolejny wspaniały rezultat osiągnął też Dell Technologies, który zebrał najwięcej głosów w aż trzech różnych kategoriach. Z kolei w kategorii „Polski produkt/usługa”, która – uwaga! – pojawiła się w ramach naszego plebiscytu po raz pierwszy, najlepszy wynik osiągnął Ever ze swoimi zasilaczami z rodziny Sinline.

Pełną listę zwycięzców i finalistów publikujemy na kolejnych stronach. Wszystkim serdecznie gratulujemy!

 

Wszystkim Czytelnikom dziękujemy za udział w głosowaniu i wybór laureatów XXI Plebiscytu CRN Polska oraz Vademecum VAR-ów i integratorów. Zdobywców nagród rzeczowych przyznanych za najciekawsze odpowiedzi na pytania konkursowe przedstawiamy tutaj.