Firma Mousemedia zdecydowała się na program partnerski Linksys by Cisco przede wszystkim dlatego, że jest to jedna z bardziej znanych i mniej zawodnych marek na polskim rynku. Produkty nie są może dla resellerów najtańsze, ale dzięki pomocy ze strony vendora możemy oferować je klientom w całkiem rozsądnych cenach. Wsparcie to obejmuje program partnerski, materiały marketingowe oraz serwis. Firma prowadzi też badania, które pomagają zorientować się w obecnych trendach na rynku, a także kontaktuje się z resellerami, przeprowadzając ankiety i działania telemarketingowe. Ważna jest stworzona specjalnie dla polskich partnerów strona www.linksys-star-retailer.pl, która zawiera informacje o wszystkich aktualnych promocjach. Celem programu Star Retailer jest aktywizacja partnerów Cisco zajmujących się sprzedażą produktów konsumenckich. Jego uczestnicy otrzymują ciekawe nagrody. Na przykład obecnie, jeśli kupimy pięć dowolnych urządzeń Linksysa, otrzymamy router wtr160 N za 1 zł. Poza tym w każdym miesiącu najlepsi resellerzy nagradzani są voucherami turystycznymi Itaki o wartości 1500 zł oraz urządzeniami Linksys by Cisco z wyższej półki. Liczy się także bezpośredni kontakt z personelem, zapewniającym wsparcie handlowe i serwisowe. Program daje też możliwość samodzielnego zamawiania bezpłatnych materiałów marketingowych. Ułatwia to atrakcyjną ekspozycję produktów. Wszystko to z pewnością podnosi motywację resellerów do aktywnego promowania wyrobów Linksys by Cisco.Zauważam jednak również pewne wady programu. Przydałoby się więcej materiałów promocyjnych dotyczących innych urządzeń Linksys by Cisco niż routery i mediahuby. Mam na myśli produkty typu bridge, access point czy print server. To bardzo dobre rozwiązania, a w programie Star Retailer znajdziemy niewiele informacji, które pomogłyby je reklamować klientom. Ale ogólnie moja ocena współpracy z producentem jest bardzo dobra.

PROGRAM LINKSYS STAR RETAILER

Kierowany jest do małych resellerów, stanowiących niemal połowę kanału dystrybucji produktów Linksysa. Ma na celu aktywizację partnerów zajmujących się sprzedażą urządzeń konsumenckich. Na potrzeby programu stworzono specjalną stronę internetową. Zainteresowani resellerzy rejestrują się na portalu, a następnie sprzedają rozwiązania Linksysa kupione u autoryzowanych dystrybutorów. Oprócz regularnych promocji cenowych, czekają na nich co miesiąc atrakcyjne nagrody, m.in. routery, mediahuby i kamery internetowe. Podczas wakacji najlepsi partnerzy, wybrani na podstawie rankingu stworzonego przez dystrybutorów, nagradzani są voucherami turystycznymi Itaki.