Jasne zasady pomagają partnerom
O programie partnerskim Adobe mówi Rafał Gadulski, prezes Wimalu, Katowice
Na podjęcie przez nas decyzji o uczestnictwie w programie partnerskim Adobe wpłynęło kilka czynników. Do najważniejszych należą: wysoka jakość produktów tego dostawcy i stale rosnąca rzesza bardzo zadowolonych użytkowników programu oraz spójna polityka zarządzania kanałem partnerskim. Najogólniej rzecz ujmując, program partnerski Adobe funkcjonuje w modelu dwustopniowym, który tworzą dystrybutorzy i resellerzy. Dostawca zdecydowanie preferuje takich uczestników, którzy mają kompetencje merytoryczne w poszczególnych segmentach rynku i grupach produktowych.
Program partnerski Adobe oceniamy bardzo dobrze. Do jego najważniejszych zalet należy konsekwencja stosowania i stabilność zasad, co umożliwia partnerom planowanie rozwoju biznesu we współpracy z Adobe. Z naszego punktu widzenia jedyne, co mogłoby się zmienić w programie partnerskim, to wprowadzenie przez producenta lepszego formalnego zróżnicowania resellerów ze względu na ich kompetencje.
Podobne artykuły
Programy partnerskie: resellerzy spragnieni wiedzy
Resellerzy podkreślają, że szczególnie cenny w programach partnerskich jest obecnie dostęp do wiedzy. Zwracają przy tym uwagę na niepotrzebne błędy i wpadki, których producenci powinni zdecydowanie unikać.
Dystrybutorzy prognozują: przed nami rok wzrostu
W 2018 r. dystrybutorzy przewidują poprawę koniunktury. Jednak, aby z niej skorzystać, resellerzy powinni dostosować się do zmian na rynku.
Co kręci resellerów: plusy i minusy programów partnerskich
Rabaty, ceny specjalne i wsparcie fachowców to w ocenie resellerów i integratorów najcenniejsze elementy programów partnerskich, które pomagają im w biznesie.