W przeszłości byliśmy partnerem SiliconSystems, które wytwarzało dyski SSD. Po przejęciu tej firmy przez WD staliśmy się partnerem Western Digital i bierzemy udział w jego programie. W kanale sprzedaży dysków HDD producenta mamy status System Integratora. To znaczy, że w naszych komputerach przemysłowych wykorzystujemy dyski twarde na zmianę z dyskami flash. Uczestnictwo w programie partnerskim wiąże się z dodatkowymi profitami po zakupie każdego dysku z logo WD. Zapewnia także lepszy, bezpośredni kontakt z vendorem, informacje z pierwszej ręki o nowych urządzeniach i korzyściach związanych z ich wdrażaniem. Do zalet programu należą: przejrzysta strona internetowa, zawierająca informacje dla partnerów, regularnie organizowane promocje okresowe, jasne zasady uczestnictwa, możliwość korzystania z różnorodnych materiałów marketingowych, automatyczne raportowanie zakupów przez dystrybutora. Reseller ogranicza się tylko do zakupu, nie traci czasu na zniechęcającą „papierologię”. Szkoda tylko, że producent nie przyznaje punktów za zakup produktów SSD, ale przypuszczam, że to tylko kwestia czasu. W naszym przypadku każdy sprzedany dysk HDD zazwyczaj oznacza sprzedany razem z nim komputer przemysłowy, natomiast każdy dysk flash często wiąże się z update’em komputera klienta z HDD na nowoczesny, szybki SSD lub bootowalny Compact Flash. Oczywiście zdecydowanie trudniej sprzedać 100 kompletnych komputerów przemysłowych niż 100 dysków klientom detalicznym. Ale na takim rynku działamy niezmiennie od początku istnienia CSI, czyli już prawie 19 lat. Być może uzależnienie punktowania od statusu uczestnika byłoby korzystniejsze dla firm o takiej specyfice działania. Program partnerski to bardzo dobry sposób na poprawę wizerunku marki wśród mniejszych resellerów. Widać, że mimo ogólnego trendu, polegającego na rozwijaniu sklepów sieciowych, Western Digital w 2010 r. zaczyna motywować każdy, nawet mały punkt resellerski. Liczę, że będzie to projekt długofalowy.

O PROGRAMIE

Partnerzy biorący udział w programie SelectWD mogą korzystać z różnych form wsparcia sprzedaży, m.in. rabatów, promocji łączonych, materiałów informacyjnych drukowanych i online’owych (katalogów, ulotek, specyfikacji, bannerów). Platformą SelectWD jest strona internetowa www.selectwd-emea.com, na której znajdują się również opisy nowości, filmy instruktażowe i zdjęcia dysków. Partnerzy otrzymują newslettery z zapowiedziami i informacjami o premierach dysków, wiadomościami o nowych kampaniach i promocjach oraz recenzjami i testami urządzeń. Producent zapewnia też pomoc techniczną oraz opiekę marketingową ze strony wyznaczonego pracownika WD, a także szkolenia produktowe.