Analitycy są zgodni co do tego, że najbliższe lata bez wątpienia będą okresem szybko rosnącej popularności rozwiązań DS. Co wynika z faktu, że coraz więcej firm i instytucji dostrzega zalety płynące z wykorzystania projekcji jako nośnika informacji, takich jak reklamy czy wszelkiego rodzaju komunikaty. Nie chodzi tu wyłącznie o kojarzone przez lata z DS sklepy i pokazy targowe. Po rozwiązania z tej dziedziny sięgają również instytucje publiczne, muzea, galerie itp.

W takich zastosowaniach sprawdzają się doceniane przez użytkowników laserowe projektory instalacyjne Epsona z wymienną optyką (np. EB-L1000U) oraz modele o ultrakrótkim rzucie (EB-700U). Znakomitymi rozwiązaniami do takich zastosowań będą też z pewnością projektory EV-100 i EV-105, zaprezentowane niedawno na targach ISE. To innowacyjne urządzenia, łączące funkcje projekcji, mappingu na niewielkich powierzchniach oraz punktowego doświetlenia.

– Praktyka pokazuje, że projektory sprawdzają się w takich zastosowaniach znacznie lepiej niż monitory LCD czy ekrany innego rodzaju. Są znacznie prostsze w instalacji i konfiguracji, a także mniej podatne na uszkodzenia, o co w przestrzeniach publicznych nietrudno. Są ponadto bardziej elastyczne, a na dodatek wyświetlają obraz, który jest znacznie bardziej przyjazny dla oczu widza. Co więcej, oferują zestaw zupełnie unikalnych funkcji – takich jak choćby wyświetlanie obrazu na szybach i wszelkich nierównych powierzchniach oraz możliwość łączenia obrazu z kilku urządzeń – wyjaśnia Andrzej Bieniek, Business Account Manager firmy Epson.

Kluczową zaletą projektorów jest również możliwość wyświetlania obrazu o bardzo dużej przekątnej (co ciekawe, taki obraz może być okrągły, mieć kształt kopuły lub pełnej panoramy) w ambitnych wdrożeniach Digital Signage. To niezwykle istoty czynnik w przypadku muzeów, centrów naukowych czy instalacji multimedialnych. Warto wspomnieć, że Epson zaprezentował niedawno oprogramowanie o nazwie Professional Projector Tool, które umożliwia „bezszwowe” łączenie obrazu z kilku projektorów równocześnie i tworzenie w ten sposób gigantycznego ekranu. Ten efekt jest nieosiągalny w przypadku konkurencyjnych rozwiązań.

Inną ważną cechą projektorów, z punktu widzenia użytkowników rozwiązań Digital Signage, jest możliwość tworzenia instalacji interaktywnych, w których odbiorca może manipulować obrazem wyświetlanym przez urządzenia Epsona. Szczególnie dobrze w takich zastosowaniach sprawdzą się projektory o ultrakrótkim rzucie, które zapewniają wyświetlenie interaktywnego obrazu o dużej przekątnej z bardzo niewielkiej odległości. Można je wykorzystać zarówno do prezentowania obrazu na ścianie czy szybie, jak i do stworzenia np. interaktywnego stołu.

Takie instalacje mogą być niejako obudowywane wieloma innymi technologiami i urządzeniami firmy Epson, by wspólnie tworzyć sprawnie działający ekosystem. Przykładowo mogą to być drukarki, natychmiast przygotowujące wydruki efektów prac z interaktywnym ekranem (np. w muzeum lub galerii), lub inteligentne okulary Epson Moverio, które umożliwiają prezentowanie widzom treści z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej.

Wszechstronność produktów i kompletność oferty sprawia, że Epson jest idealnym partnerem dla integratorów i dostawców specjalizujących się w projektach z dziedziny Digital Signage, którzy poszukują niezawodnych, innowacyjnych i łatwych do wdrażania urządzeń i usług DS. Liczba zastosowań tych rozwiązań jest właściwie nieograniczona. Trafiają one wszędzie tam, gdzie niezbędne jest dotarcie z komunikatem wizualnym do odbiorcy. A Epson robi wiele, by każdy dostawca mógł zaoferować klientom produkt idealnie dopasowany do ich potrzeb, prezentując coraz to nowe urządzenia, przekraczające kolejne granice technologiczne. Świetnym przykładem może tu być model EB-L12000Q, czyli pierwszy w branży projektor 3LCD o jasności 12 tys. lumenów i rozdzielczości rzeczywistej 4K.

Więcej informacji: Andrzej Bieniek, Business Account Manager, Epson,

andrzej.bieniek@epson.eu, www.epson.pl/signage