Integratorom i resellerom coraz trudniej będzie zarabiać na sprzedaży samych urządzeń sieciowych. Przyszłość należy do modelu usługowego, na co wskazują trendy widoczne na rynkach zachodnich. Z jednej strony wyraźne jest już dążenie do generowania stałych przychodów z subskrypcji i zacieśniania współpracy z klientem za pomocą spersonalizowanej obsługi. Z drugiej jednak wielu resellerów unika oferowania usług sieciowych z obawy, że to dla nich zbyt skomplikowane i czasochłonne, że nie poradzą sobie z obsługą klientów.

Netgear stworzył narzędzie, które – jak przekonują amerykańscy specjaliści – wpisuje się w rynkowy trend zarabiania na usługach, jak również rozwiewa obawy partnerów. Dzięki nowemu rozwiązaniu zarządzanie sieciami nie sprawi kłopotu nawet tym resellerom, którzy nie mają w tej kwestii dużego doświadczenia.

 

Jeden człowiek, wiele sieci

Nowa aplikacja mobilna Insight w wersji 4.0 umożliwia zarządzanie siecią firmową albo domową z dowolnego miejsca za pomocą smartfona. Zapewnia zarządzanie, monitorowanie i konfigurację zarówno infrastruktury bezprzewodowej, jak i przewodowej, stworzonej na bazie punktów dostępowych, przełączników oraz NAS-ów marki Netgear. Jedna aplikacja umożliwia obsługę wielu sieci, jak również kontrolę i zmianę ustawień samego sprzętu. Wysyła ponadto powiadomienia o awariach i innych incydentach, które wymagają sprawdzenia bądź interwencji administratora. Dzięki temu aplikacja jest – jak przekonuje producent – wygodnym narzędziem dla działów IT zarządzających sieciami a także resellerów i integratorów, którzy nadzorują firmową infrastrukturę swoich klientów jako zewnętrzni usługodawcy. Dysponując takim rozwiązaniem jak Insight, mają pod ręką podgląd sieci wszystkich swoich klientów i w razie potrzeby mogą zdalnie wprowadzać zmiany.

Siecią z urządzeniami Netgeara można także zarządzać z większego ekranu – za pomocą portalu internetowego InsightCloud, który udostępnia więcej funkcji niż aplikacja mobilna (m.in. Smart WiFi roaming, Smart WiFi management, PoEscheduling). Projektanci Insight położyli nacisk na to, aby był na tyle prosty w obsłudze (a przy tym efektywny), żeby nie wymagał żadnych szkoleń czy pomocy administratorów chmury. Poradzą sobie z nim nawet domowi użytkownicy, dlatego powstała wersja przeznaczona dla konsumentów.

Aby podłączyć urządzenie do sieci za pomocą Insight, wystarczy zeskanować smartfonem kod QR danego modelu. W rezultacie nikt niepowołany nie przejmie kontroli nad sprzętem. Urządzenia raz włączonego do sieci, np. przez zeskanowanie kodu, nie można jednocześnie podpiąć do innego konta.

Aplikacja Insight jest bezpłatna, można ją pobrać z Google Play i Apple Store. Płaci się natomiast za subskrypcję. W wersji Premium, przeznaczonej dla użytkowników biznesowych, koszt subskrypcji to 9,99 euro rocznie za każde urządzenie. Umożliwia ona zarządzanie siecią zarówno za pomocą aplikacji mobilnej, jak i portalu InsightCloud. Nie ma ograniczeń co do ilości obsługiwanego sprzętu ani lokalizacji.

Subskrypcja Basic jest przeznaczona dla klientów domowych. Udostępnia tylko aplikację mobilną (bez dostępu do portalu online). Użytkownik może podłączyć do sieci dwa urządzenia bezpłatnie. Każde następne kosztuje 4,99 euro za rok. Tu także nie ma limitu ilości sprzętu.

Za pomocą Insight 4.0 można zarządzać trzema grupami produktów Netgear – przełącznikami, serwerami Ready NAS oraz bezprzewodowymi punktami dostępowymi. Wszystkie nowo wprowadzane urządzenia będą kompatybilne z aplikacją Insight.

Więcej informacji o Insight: www.netgear.pl/business/management/insight-app.aspx