Poland IT Meeting to dwudniowa impreza prowadzona w formule spotkań 1:1, w których uczestniczą producenci, dystrybutorzy oraz klienci biznesowi. W tegorocznej edycji, odbywającej się Warszawie pod hasłem „Cloud Computing & Security”, wzięło udział 85 firm reprezentowanych przez 120 osób. Oprócz uczestników z Polski pojawili się też przedsiębiorcy z Anglii, Belgii, Bułgarii, Danii, Hiszpanii, Holandii, Kuwejtu i Litwy. Wartość dodaną tworzyła obecność klientów instytucjonalnych, reprezentujących m.in.: BNP Paribas, Grupę Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn, mBank, PKN Orlen, Grupę Tauron, Przewozy Regionalne i Santander Consumer Bank.

Już po raz trzeci biorę udział w Poland IT Meeting. To doskonała okazja, żeby w ciągu dwóch dni przeprowadzić około trzydziestu półgodzinnych spotkań z osobami, do których dostęp jest czasami niemożliwy. To także oszczędność czasu i kosztów delegacji. W Polsce tego typu wydarzenia nie cieszą się zbyt dużą popularnością. Niekiedy nawet odnoszę wrażenie, że ludzie boją się ze sobą spotykać – mówi Przemysław Kucharzewski, Channel Sales Director w Xopero Software.

Poland IT Meeting przypomina formułą giełdę kooperacyjną Technology Cooperation Days, która towarzyszy targom Hannover Messe. Niemniej, w przeciwieństwie do imprezy organizowanej przez naszych zachodnich sąsiadów, ogranicza się ona jedynie do zaaranżowanych 30-minutowych spotkań indywidualnych. Osoby biorące udział w mitingu rejestrują się online, gdzie zamieszczają swój profil oraz informacje o firmie. Nawiązywanie kontaktów ułatwia mobilna aplikacja, zawierająca kalendarz oraz bazę uczestników.

– To bardzo przydatne narzędzie, pozwalające sprawdzać harmonogram spotkań, a także dowiedzieć się, czym konkretnie zajmuje się nasz rozmówca – ocenia Marta Skonieczna, menedżer kanału dystrybucyjnego w Vertiv Poland.

W warszawskim hotelu Lord pojawili się znani producenci oraz dystrybutorzy IT, a wyjątkowo liczną reprezentację miał Action. Dystrybutor w ostatnim czasie zmienia kierunek działania, koncentrując się na realizacji zaawansowanych projektów związanych z inteligentnym domem, Digital Signage czy systemami monitoringu. Przedstawiciele broadlinera podczas Poland IT Meeting poszukiwali integratorów oraz resellerów zainteresowanych sprzedażą i wdrażaniem produktów z wymienionych dziedzin.

 

Rynek IT jest trudny i coraz ciężej zarabiać na sprzedaży standardowych rozwiązań. Dlatego zachęcamy partnerów do wchodzenia w nowe obszary, które przyniosą im marże na przyzwoitym poziomie. Chcemy też dotrzeć do nich z informacją, że Action ma dostęp do najnowszych technologii, zapewnia wsparcie techniczne oraz szkolenia firmom zainteresowanym współpracą – tłumaczy Piotr Głydziak, dyrektor Działu Rozwiązań Sieciowych, Security i Digital Signage.

Jednym z zagranicznych gości był innovaphone, niemiecki producent sprzętu telekomunikacyjnego przeznaczonego dla firm.

– Podczas konferencji przeprowadziliśmy wiele interesujących rozmów z klientami końcowymi oraz integratorami systemowymi. Koncepcja mitingu, polegająca na prowadzeniu rozmów w luźnej i miłej atmosferze, przyczyniła się do jej sukcesu – ocenia Andreas Maier, Area Sales Manager Central East Europe.

Uczestnicy Poland IT Meeting, z którymi udało się nam porozmawiać, podzielają opinię niemieckiego menedżera. Jednak pojawiło się też kilka zastrzeżeń co do organizacji wydarzenia. Andrzej Plachta, wiceprezes Softiq, choć jest zadowolony z udziału w imprezie, zwraca uwagę na drobne niedociągnięcia.

– W tym roku brałem udział w Technology Cooperation Days, gdzie umawianie spotkań było nieco wygodniejsze, bardziej precyzyjnie zdefiniowano też oczekiwania względem potencjalnych partnerów biznesowych – tłumaczy Andrzej Plachta.

Impreza wydaje się też trochę monotonna. Niewykluczone, że wprowadzenie dodatkowych elementów do programu, w postaci prelekcji czy paneli dyskusyjnych, wniosłoby pewne ożywienie i pozwoliło pozyskać większą liczbę uczestników. Tymczasem, jak podkreślają organizatorzy, tegoroczna edycja wydarzenia była jeszcze bardziej skoncentrowana na promowaniu network-
ingu niż w latach poprzednich.

– Skierowaliśmy zaproszenie do całego łańcucha IT, w tym klientów instytucjonalnych, którzy dzięki udziałowi w konferencji mogli wymienić doświadczenia, zoptymalizować budżety wydatkowane na IT oraz zapoznać się z ofertami alternatywnych dostawców – podkreśla Rafał Wójcicki, dyrektor zarządzający Poland IT Meeting (na zdjęciu powyżej, z lewej strony).