Funkcjonujący w AB Dział Presales & Solution Design (P&SD), w którego skład wchodzi Centrum Kompetencyjne, został stworzony, aby wspierać sprzedaż projektową od strony technicznej i operacyjnej. Struktura tego działu jest przygotowana tak, aby maksymalnie wykorzystać wiedzę, potencjał i doświadczenie pracowników w pomocy partnerom.

Kompetencje specjalistów tego działu umożliwiają zaoferowanie wsparcia resellerom i integratorom współpracującym z AB podczas całego projektu – od analizy i zdefiniowania potrzeb klienta przez audyt istniejącej infrastruktury, opracowanie koncepcji i projektów technicznych nowego rozwiązania, przygotowanie dokumentacji technicznej, wycenę, aż po wdrożenie i szkolenia. Na życzenie partnerów, korzystając z dostępnych zasobów demo (sprzętu i oprogramowania), inżynierowie Działu P&SD mogą przygotować środowisko testowe proponowanego rozwiązania.

Kompetencje pracowników tej jednostki są potwierdzone wieloma certyfikatami, a ich szeroka wiedza jest wykorzystywana w procesie edukacyjnym. Każdy z inżynierów jest trenerem Centrum Kompetencyjnego AB i dzięki temu ma możliwość dzielenia się wiedzą podczas prowadzonych tam szkoleń.

Jedną z najciekawszych usług udostępnionych niedawno partnerom jest program ABDEMO.lab. Jego główną ideą jest zapewnienie samodzielnego zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami takich producentów jak: HPE, Sophos, Fujitsu, VMware, Lenovo i Microsoft.

Zasoby laboratorium są intensywnie wykorzystywane podczas szkoleń, webinariów oraz prezentacji. Jest to możliwe dzięki implementacji w architekturze ABDEMO.lab tak zwanych sandboxów, czyli izolowanych, bezpiecznych i kontrolowanych środowisk zapewniających dostęp do wymaganych zasobów (sprzętu i oprogramowania). Wewnątrz każdego z nich znajduje się kompletne środowisko laboratoryjne, odwzorowujące rzeczywiste scenariusze. Dodatkowo, już po szkoleniu, użytkownik może samodzielnie przećwiczyć jeszcze raz cały materiał.

 

Dzięki ścisłej współpracy z producentami sprzętu i oprogramowania, Centrum Kompetencyjne prowadzi szkolenia i warsztaty techniczne m.in. z zakresu szeroko pojętego bezpieczeństwa danych i przetwarzania informacji, zarządzania systemami operacyjnymi, wirtualizacji, budowy, konfiguracji, zarządzania infrastrukturą serwerową i składowania danych, projektowania i tworzenia bezpiecznych sieci oraz administrowania nimi.

Trzy pytania do…

Joanny Owczarek, koordynatora Centrum Kompetencyjnego AB

CRN Dla kogo głównie przeznaczone są prowadzone przez centrum warsztaty?

Joanna Owczarek Organizujemy przede wszystkim szkolenia techniczne z zakresu zaawansowanych rozwiązań dla współpracujących z AB resellerów i integratorów lub ich klientów. Nasi inżynierowie znają potrzeby obu tych grup dzięki temu, że są z nimi w stałym kontakcie, np. podczas tworzenia ofert czy budowania rozwiązań. Są więc w stanie zaprojektować kurs „szyty na miarę”. Co do formy, stawiamy głównie na warsztaty, które są najskuteczniejszym sposobem przekazywania wiedzy. Popularyzujemy także webinaria gwarantujące szybki i łatwy dostęp do wiedzy, a to przekłada się na duże audytorium aktywnych uczestników.

 

CRN Jakie szkolenia są zaplanowane na najbliższy okres?

Joanna Owczarek Dużą popularnością cieszą się warsztaty dotyczące pamięci masowych Fujitsu ETERNUS. Są one przeznaczone głownie dla inżynierów presales, inżynierów sprzedaży, osób zajmujących się wdrożeniami i pracujących z klientami końcowymi. Zdobyta podczas nich wiedza ma ułatwić zdanie egzaminu na portalu Fujitsu FIOLA. Prowadzimy też warsztaty dotyczące architektury macierzy HPE 3PAR dla pracowników technicznych i architektów rozwiązań, kursy obejmujące narzędzia konfiguracyjne, np. Fujitsu System Architect i HPE Sales Builder, a także technologie sieciowe, np. Aruba i TP-Link. Jako autoryzowany ośrodek mamy stale w ofercie szkolenia dotyczące oferty firm Microsoft i Sophos.

 

CRN Jakie macie plany na przyszłość?

Joanna Owczarek Zamierzamy w dalszym ciągu rozwijać ofertę rozwiązań, które proponujemy jako dystrybutor. Słuchamy naszych partnerów i przy okazji konstruowania szkoleń autorskich staramy się odpowiadać na ich potrzeby. Chcemy także wspierać partnerów w obsłudze ich klientów, dlatego coraz częściej przyjmujemy na warsztaty użytkowników końcowych. Jesteśmy aktywni w mediach społecznościowych, mamy m.in. profil na Facebooku oraz LinkedIn. Jako zespół pasjonatów nowoczesnych technologii tworzymy wspólnie blog. W tej chwili pracujemy nad nowym projektem skierowanym do wszystkich osób interesujących się nowościami w świecie IT. Jego premiera odbędzie się wkrótce i jestem pewna, że spotka się z dużym zainteresowaniem odbiorców.

 

Niedawno jednostka uzyskała autoryzację firmy Sophos, czego efektem jest pierwsze autoryzowane szkolenie Sophos Certified Engineer – UTM (jest już w regularnej ofercie). Przeznaczone jest dla specjalistów technicznych, którzy będą demonstrować i wdrażać UTM-y marki Sophos. Program szkolenia zawiera przegląd oferty produktowej, w tym informacje o głównych funkcjach i konfiguracji urządzeń producenta. Składa się z prezentacji i praktycznych ćwiczeń laboratoryjnych.

 

Program dostosowany do wymagań partnerów

Centrum prowadzi nie tylko szkolenia autoryzowane. W ofercie są też warsztaty autorskie, które są odpowiedzią na potrzeby klientów AB. Należy do nich bardzo ciekawe i cieszące się dużą popularnością szkolenie dotyczące konfiguracji i administrowania macierzami Fujitsu. To warsztat praktyczny – zdecydowanie więcej w nim ćwiczeń niż teorii i slajdów.

Również w przypadku innych producentów prowadzone są takie spotkania, czego przykładem jest szkolenie dotyczące konfiguracji i zarządzania macierzami HPE 3PAR. Centrum organizuje również szereg warsztatów dotyczących wirtualizacji i połączenia infrastruktury serwerowni z rozwiązaniami chmurowymi.

 

Webinaria, czyli wiedza na odległość

Warsztaty i szkolenia stacjonarne to niejedyny sposób przekazywania wiedzy. Partnerzy mogą również wziąć udział w webinariach prowadzonych przez wykwalifikowanych inżynierów AB oraz przedstawicieli producentów rozwiązań. Jednym z cykli cieszących się dużą popularnością są „Pi@tki z Technologią”, czyli autorskie webinaria  tworzone przez inżynierów AB we współpracy z czołowymi producentami zaawansowanego sprzętu.

 

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się również cykl siedmiu webinarów dotyczących Office 365, na których certyfikowany przez Microsoft trener przedstawił uczestnikom – krok po kroku – możliwości i funkcje platformy, jej stronę administracyjną, konfigurację urządzeń klienckich oraz rozwiązanie Exchange Online. Centrum Kompetencyjne AB organizuje również webinaria na zlecenie  firm: Fujitsu, Dell, HPE, Lenovo oraz Aruba.

 

Nowoczesne zaplecze techniczne

Centrum Kompetencyjne AB ma trzy ośrodki szkoleniowe zlokalizowane we Wrocławiu, Chorzowie i Warszawie. Każdy z nich dysponuje własnymi salami wykładowymi oraz specjalistycznymi i dobrze wyposażonymi laboratoriami. Główna placówka jest zlokalizowana we Wrocławskim Parku Technologicznym – miejscu, gdzie swoje biura ma wiele firm ściśle związanych z rynkiem IT. Wszystkie sale laboratoryjne są wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt komputerowy i zapewniają dużą elastyczność podczas budowy środowisk szkoleniowych.

Aktualna oferta edukacyjna oraz informacje o nowościach są zamieszczane na stronie www.ck.ab.pl. Centrum prowadzi również własny blog pod adresem blog.ck.ab.pl, na którym jego inżynierowie dzielą się wiedzą z zakresu zaawansowanych rozwiązań IT.

Dodatkowe informacje:

Joanna Owczarek, koordynator Centrum Kompetencyjnego AB, szkolenia@ab.pl

Bartłomiej Bojarski, Business Unit Manager Presales & Solution Design, AB, bartlomiej.bojarski@ab.pl

Artykuł powstał we współpracy z firmą AB.