Specjaliści Ricoh od wielu lat projektują rozwiązania podnoszące standard ochrony informacji. Drukarki producenta już od 20 lat mają funkcję bezpiecznego nadpisywania danych na dysku twardym, a urządzenia MFP standardowo zapewniają dostęp do szeregu opcji podnoszących poziom bezpieczeństwa dokumentów. Są to m.in. skanowanie do pliku PDF zabezpieczonego hasłem, PDF z cyfrowym podpisem, bezpieczny wydruk, kontrola nieautoryzowanej kopii, szyfrowanie danych dyskowych i połączeń.

Urządzenia Ricoh zapewniają nie tylko wysoki standard ochrony danych. Można je też w pełni zintegrować z funkcjonującymi w firmie systemami obiegu dokumentów i ich archiwizacji. Są wyposażone również w bogaty pakiet funkcji ułatwiających pracę z dokumentem oraz podnoszących intuicyjność ich obsługi. Producent oferuje też szeroki pakiet aplikacji zapewniających bezpieczne korzystanie z dokumentów i ich współużytkowanie oraz archiwizację.

Daniel Gajkowski
Product Manager, Ricoh

Klienci cały czas inwestują w tworzenie wydajnej infrastruktury do zarządzania dokumentami. Szukają rozwiązań, które pomogą im sprawnie korzystać z informacji, współużytkować dokumenty i uzyskiwać bezpieczny dostęp do nich poza biurem. Z innowacyjnym urządzeniem drukującym związana może być szeroka gama usług dotyczących zarządzania, bezpieczeństwa i dostępu do dokumentów. To ogromna szansa na rozwój. Współpraca z partnerem biznesowym, który systematycznie rozbudowuje ofertę, przekłada się na nowe możliwości dla resellerów i integratorów. Szczególnie że inwestycja w nowoczesną infrastrukturę staje się dla współczesnych firm koniecznością.

 

Sektor MŚP chce inwestować w nowoczesne narzędzia

Rośnie świadomość wagi bezpieczeństwa danych oraz znaczenia, jakie dla rozwoju firmy mają efektywne procesy dokumentowe. Według badań, przeprowadzonych na zlecenie Ricoh wśród osób zarządzających europejskimi firmami z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, aż 62 proc. planuje inwestycję w rozwiązania do zarządzania dokumentami, 72 proc. – w narzędzia do automatyzacji, a 64 proc. – rozwiązania do analityki danych.

Coraz większy odsetek przedstawicieli kadry zarządzającej dostrzega, że automatyzacja, cyfryzacja i dostęp do nowoczesnych narzędzi wspierających współużytkowanie dokumentów i informacji umożliwiają przyspieszenie wykonywania wielu zadań, lepsze wykorzystanie potencjału pracowników i wydajniejsze przetwarzanie danych w firmie. A ich wolumen stale się powiększa. Szacuje się, że do roku 2020 liczba cyfrowych informacji wzrośnie 30-krotnie. Ten trend wymaga od firm odpowiedniego przygotowania. Z jednej strony muszą ustalić parametry przepływu dokumentów i ich kontroli, które pozwolą na ocenę kosztów związanych z drukiem oraz ich optymalizację, z drugiej powinny zadbać o bezpieczeństwo oraz efektywny przepływ informacji.

Duży potencjał rynku

Statystyki pokazują, że wiele firm nadal nie posiada narzędzi zapewniających właściwą  ochronę i skuteczne zarządzanie danymi. Według badań IDC 75,9 proc. przedsiębiorstw doświadczyło naruszenia integralności procesów biznesowych i poniosło znaczne straty związane z nieefektywnym zarządzaniem dokumentami, dla 24 proc. wiązało się to z utratą kluczowych klientów, a 19 proc. doznało poważnego uszczerbku na wizerunku.

Szacuje się także, że 85 proc. informacji biznesowych jest „nieuporządkowanych”. Oznacza to, że mogą znajdować się na prywatnych urządzeniach pracowników lub w ich szufladach. Utrudnia to zrozumienie sposobu, w jaki informacje przepływają w obrębie firmy. Co więcej, takie nieuporządkowane podejście do przechowywania informacji nie tylko zwiększa ryzyko utraty lub kradzieży danych oraz ich wycieku w wyniku ataku, ale także utrudnia rejestrowanie procesów i tworzenie raportów dowodzących ich zgodności z przepisami.

Dodatkowe informacje:

Agnieszka Łuczak, OA Channel Sales Representative, Ricoh, aluczak@ricoh.pl