Huawei z impetem podbija globalny rynek IT. Urządzenia tej firmy zdobywają wielu zwolenników także w Polsce. Producent najbardziej jest rozpoznawalny na rynku rozwiązań konsumenckich, na którym szczególną popularnością cieszą się smartfony. Ich jakość przeciera szlaki innym produktom, w tym zaawansowanym rozwiązaniom enterprise.

– Smartfony Huawei są już cenionym produktem masowym, korzysta z nich również wielu pracowników branży IT, w tym kadra zarządzająca różnych szczebli. Dobre postrzeganie marki w obszarze produktów konsumenckich zdecydowanie ułatwia przekonanie partnerów Veracomp oraz klientów końcowych do serwerów, przełączników, routerów czy pamięci masowych tego producenta – tłumaczy Andrzej Wilkowski, Head of Huawei Team w Veracomp.

Huawei doskonale radzi sobie na mobilnym rynku, odnosząc spektakularne sukcesy nie tylko w segmencie smartfonów. Chińczycy są hegemonem w grupie urządzeń operatorskich, oferując rozwiązania dla największych telekomów z całego świata. Duże doświadczenie zdobyte w tym obszarze pozwala dostarczać wysokiej jakości sprzęt klasy enterprise także średnim i dużym firmom oraz instytucjom.

– Producent korzysta ze sprawdzonych technologii i oferuje bardzo dobre rozwiązania. W Polsce sięgają po nie banki, administracja państwowa, a także szkoły i szpitale. W przypadku tych ostatnich o wyborze bardzo często decydują kwestie budżetowe. Nie wiąże się to jednak z kupowaniem produktów niższej klasy, ale z nowatorskim podejściem do budowy infrastruktury IT,  jakie proponuje Huawei – mówi Andrzej Wilkowski.

Najlepszym przykładem są SVF (Super Virtual Fabric) – unikalne na rynku rozwiązanie umożliwiające wirtualizację przełączników dostępowych i rdzeniowych oraz punktów dostępowych Wi-Fi w jedno centralnie zarządzane rozwiązanie. Na uwagę zasługuje też koncepcja WLAN-u z dystrybucyjnym punktem dostępowym Wi-Fi.

Andrzej Wilkowski
Head of Huawei Team, Veracomp

Zachęcam partnerów do zainteresowania się produktami Huawei Enterprise z kilku względów. Są to rozwiązania, które umożliwiają uzyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki atrakcyjnej cenie i innowacyjności. Jestem pewien, że resellerzy, którzy będą mieli w swoim portfolio produkty Huawei, zyskają znaczną przewagę w przetargach. Ponadto producent poważnie zaangażował się w realizację projektów smart city, które już wkrótce zaczną przynosić integratorom duże profity.

 

– Oba przykłady rozwiązań upraszczają infrastrukturę oraz zarządzanie nią, co z kolej przekłada się na redukcję kosztów – dodaje Andrzej Wilkowski.

Sprzęt z logo Huawei funkcjonuje w najważniejszych urzędach i firmach w Polsce, co stanowi najlepsze świadectwo jego wysokiej jakości. Producent dostarcza przy tym kompletną infrastrukturę sieciową, systemy bezpieczeństwa, serwery i macierze, zestawy wideokonferencyjne oraz wiele innych unikatowych rozwiązań.

– Huawei ma wyjątkowo szerokie portfolio produktów. Jako dystrybutor regionalny Huawei koncentrujemy się na rozwiązaniach cieszących się największym popytem na rynku. Są to przede wszystkim przełączniki, routery oraz pamięci masowe i serwery. Ponadto wykorzystujemy nasze długoletnie doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa i systemów wideokonferencyjnych, aby wspólnie z partnerami realizować projekty w oparciu o produkty Huawei. Szczególnie ciekawe perspektywy rysują się w segmencie bezpieczeństwa – w żadnym z europejskich krajów sprzedaż firewalli Huawei nie rośnie tak szybko jak w Polsce – wylicza Andrzej Wilkowski.

Veracomp wspiera partnerów nie tylko na etapie sprzedaży i wdrożenia. Dystrybutor oferuje też serwisy producenckie zwane Hi-care i jest certyfikowanym partnerem serwisowym Huawei w obszarze IP – sprzętu sieciowego, oraz IT – serwerów i macierzy. Poza serwisem Co-care, zapewnianym we współpracy z producentem, istnieje też możliwość świadczenia usług autorskich dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów, którzy zakupili rozwiązania Huawei.