Dla przedsiębiorstw najważniejsza jest gwarancja ciągłości biznesowej. Veeam Availability Platform zapewnia czas przywrócenia do pracy (Service Level Objective) krótszy niż 15 minut dla wszystkich rodzajów aplikacji i danych, umożliwia także koordynowanie procesu usuwania skutków awarii (Disaster Recovery). Platforma ułatwia bezproblemowe dostarczanie usług chmurowych, dzięki czemu przedsiębiorstwa mogą zapewnić sobie większą elastyczność działania i zoptymalizować inwestycje w IT. Użytkownicy mają też zagwarantowane prewencyjne monitorowanie, testowanie i dokumentowanie działania wykorzystywanych usług w celu zapewnienia zgodności z przepisami prawa i wewnętrznymi regulacjami.

Rozwiązanie Veeam Availability Platform zapewnia stałą dostępność usług i danych na kilka sposobów. Najważniejszym jego elementem jest pakiet Veeam Availability Suite (składają się na niego Veeam Backup & Replication i Veeam ONE), gwarantujący dostępność procesów w chmurach prywatnych i środowiskach wirtualnych. W najnowszej wersji Veeam Availability Suite 9.5 pojawiło się ok. 100 nowych i ulepszonych funkcji. Wśród nich jest pełna integracja z tegorocznymi wersjami Microsoft Windows Server i Hyper-V. Dzięki temu ulepszeniu Veeam pomaga przedsiębiorstwom uzyskać wyższy stopień bezpieczeństwa i uprościć systemy IT. Zapewniona została także bezpośrednia współpraca rozwiązań Veeam z najpopularniejszym na świecie systemem operacyjnym, hiperwizorem oraz najczęściej używanymi aplikacjami korporacyjnymi.

Krzysztof Rachwalski

Regional Director, Veeam Software

Według firmy IDC przedsiębiorstwa powinny korzystać z rozwiązań chmurowych nie tylko do uzyskania przewagi konkurencyjnej, ale wręcz do zapewnienia sobie przetrwania w przyszłości. Z przeprowadzonych badań wynika, że do 2019 r. większość podmiotów na całym świecie będzie musiała przeprowadzić migrację do chmury jako swojego głównego środowiska IT. Dlatego konieczne jest zagwarantowanie dostępności procesów przebiegających w firmach, niezależnie od tego, czy bazują na infrastrukturze IT znajdującej się w siedzibie przedsiębiorstwa, czy też do ich realizacji wykorzystywane są usługi w chmurze.

 

Dostępność procesów w chmurach publicznych i serwerach fizycznych zapewniana jest dzięki rozwiązaniom Veeam Agent dla Linuxa oraz Veeam Agent dla Microsoft Windows. Natomiast koordynację usuwania skutków awarii umożliwia rozwiązanie Veeam Availability Orchestrator. Ułatwia ono przywracanie danych z kopii zapasowych i replik całego środowiska w ramach zdefiniowanego planu Disaster Recovery, testowanie go pod kątem zgodności z polityką bezpieczeństwa, a także weryfikację zgodności z przepisami prawa dotyczącymi danego przedsiębiorstwa czy wewnętrznymi regulacjami.

Nowością w platformie jest Veeam Availability Console – konsola administracyjna, która wykorzystuje rozwiązanie Veeam Cloud Connect do optymalizacji backupu i umożliwia łatwe zarządzanie nim w oddziałach i biurach firm oraz innych rozproszonych placówkach. Zapewnia także firmom oferowanie usług Backup as a Service (BaaS) i Disaster Recovery as a Service (DRaaS). Dzięki temu umożliwia integratorom i resellerom rozpoczęcie nowej działalności w charakterze dostawcy takich usług.

 

Backup Veeam również w Office 365

W sierpniu bieżącego roku producent zaprezentował również rozwiązanie Veeam Backup dla Microsoft Office 365. Dzięki niemu firmy mogą tworzyć kopie poczty elektronicznej z Office 365 w swoich lokalnych środowiskach IT, a także szybko odzyskiwać pojedyncze wiadomości i efektywnie przeszukiwać archiwa e-mail (eDiscovery).

Nowy produkt można zintegrować z rozwiązaniem Veeam Backup & Replication. Dzięki temu użytkownicy mogą w prosty sposób przenosić dane ze skrzynek pocztowych Office 365 na lokalny serwer Exchange. Usługa Veeam Backup dla Microsoft Office 365 ma zostać uruchomiona w IV kwartale 2016 r., a jej bezpłatna roczna subskrypcja będzie dostępna dla użytkowników wszystkich edycji Veeam Availability Suite oraz Veeam Backup & Replication. Natomiast użytkownicy wersji Enterprise Plus tych systemów otrzymają 3-letnią bezpłatną subskrypcję.

Dodatkowe informacje:

Sylwester Derda, Marketing Manager Poland, Baltics & SEE,

Veeam Software, sylwester.derda@veeam.com

Artykuł powstał we współpracy z firmą Veeam Software.