Kołem zamachowym rynku wideokonferencji są biznesowe rozwiązania ze średniej półki. Ich szeroka oferta utrudnia jednak wybór klientom końcowym. Odbiorca łatwo może się rozczarować systemem, co prawda atrakcyjnym pod względem ceny, ale w praktyce niespełniającym założeń, które towarzyszą wdrożeniu komunikacji wideo w przedsiębiorstwie, a dotyczą efektywności bądź jakości obrazu i dźwięku. Dlatego, proponując klientowi system wideokonferencyjny, warto postawić na Logitecha, sprawdzoną szwajcarską markę, od lat znaną z produktów wysokiej jakości.

 

Doświadczenie robi swoje

Portfolio wideokonferencyjne Logitecha zapewnia dostosowanie rozwiązań do potrzeb i możliwości finansowych firm różnej wielkości – od startupów po duże przedsiębiorstwa. Doświadczenie producenta w tworzeniu kamer i rozwiązań audio – w postaci słuchawek, mikrofonów i głośników – gwarantuje wysoką jakość wykonania i działania całego systemu. Przy czym produkty z logo Logitech wypełniają lukę pomiędzy ofertą największych graczy, od lat działających na rynku wideokonferencji, a propozycjami licznych dalekowschodnich dostawców, którzy również próbują na nim swych sił.

Skupiając się na dostarczaniu jakościowego sprzętu, producent ściśle współpracuje z dostawcami platform usługowych do wideokomunikacji. Dlatego szwajcarskie produkty bezproblemowo współdziałają z aplikacjami takimi jak: Skype for Business, Lifesize, Vidyo i BlueJeans. To m.in. stopniowe upowszechnianie biznesowego Skype’a sprawia, że świadomość przydatności połączeń wideo w firmach z roku na rok rośnie. W przyszłości będzie to, zdaniem specjalistów Logitecha, podstawowy sposób kontaktowania się w przedsiębiorstwach.

 

Wideo dla łowców głów

Na rozwiązanie szwajcarskiego producenta zdecydowała się m.in. brytyjska firma rekrutacyjna Mustard Jobs. Zajmuje się pozyskiwaniem pracowników dla międzynarodowych spółek w dziedzinie architektury, grafiki, wystroju wnętrz, urbanistyki i wystaw. Firma potrzebowała systemu zapewniającego najwyższą jakość obrazu i dźwięku, a jednocześnie łatwego w instalacji oraz obsłudze i dostosowanego do pracy w małych pomieszczeniach. Wybór padł na zestaw konferencyjny Logitech BCC950 Conference Cam. Odpowiadał wymaganiom Mustard Jobs dotyczącym obrazu i dźwięku, ponieważ zapewnia jakość HD i ma wysokiej klasy mikrofony. Łatwo go zainstalować, a poza tym bezproblemowo integruje się z oprogramowaniem do komunikacji wideo Microsoft Lync, Skype, Skype dla firm oraz WebEx, a także z większością innych popularnych platform do wideokonferencji.

System BCC950 zapewnia szerokopasmowy dźwięk z dwukierunkowego zestawu głośnomówiącego i obraz HD rejestrowany przez precyzyjny obiektyw z certyfikatem Zeiss, o polu widzenia 78 stopni. Dzięki technologii Logitech Right Light 2 kamera oferuje wysoką jakość obrazu nawet w słabo oświetlonych pomieszczeniach. Logitech BCC950 zaprojektowano z myślą o małych grupach. Wielokierunkowy głośnik i mikrofon z funkcją niwelacji szumów sprawiają, że można wyraźnie usłyszeć każdego uczestnika spotkania znajdującego się w odległości do 2,4 m od urządzenia.

Logitech Conference Cam BCC950

Konstrukcja typu All-in-One oraz Plug and Play dla czterech osób w jednym pomieszczeniu. Zapewnia szerokopasmowy dźwięk z dwukierunkowego zestawu głośnomówiącego i obraz HD rejestrowany przez obiektyw z certyfikatem Zeiss. Wielokierunkowy głośnik i mikrofon z funkcją niwelacji szumów pozwalają usłyszeć uczestników spotkania z odległości do 2,4 m. Do sterowania urządzeniem służy pilot. BCC950 współpracuje z większością platform wideokonferencyjnych, w tym z programami Microsoft Lync, Skype, Skype dla firm i WebEx.

Cele osiągnięte przez Mustard Jobs po wdrożeniu BCC950

• zwiększenie efektywności w dziedzinie komunikacji audio-wideo między klientami, rekruterami i rekrutowanymi

• osiągnięcie najwyższej jakości obrazu i dźwięku podczas rozmów

• użytkowanie sprzętu łatwego w instalacji i obsłudze

 

Klient docenił sterowanie zestawem BCC950 za pomocą pilota – może przesuwać kamerę, pochylać i przybliżać obraz, zmieniać poziom natężenia głosu, a także odbierać i kończyć połączenia. Te wszystkie opcje zdaniem Dave’a Maddena z Mustard Jobs zapewniają wysoki komfort pracy, nawet gdy w rozmowie bierze udział kilka osób.

Dzięki zastosowanym rozwiązaniom zestaw Logitech Conference Cam BCC950 umożliwia zwiększenie wydajności procesu rekrutacji. Łowcy głów mogą zdobyć więcej przydatnych informacji w prostszy sposób, co bezpośrednio przekłada się na koszty działania i jakość usług świadczonych klientom.

– Zestaw Logitech BCC950 eliminuje problemy związane z procesem rekrutacji, a przede wszystkim oszczędza czas – ocenia Dave Madden. – Otrzymane informacje sprawiają, że szybciej możemy podjąć decyzję dotyczącą przyszłości kandydata. Ponadto zestaw jest dla nas optymalnym rozwiązaniem, ponieważ urządzenie cechuje łatwość instalacji, dostosowanie do działania w małych pomieszczeniach, a – co najważniejsze – otrzymaliśmy najwyższej jakości obraz i dźwięk w rozsądnej cenie.

Joanna Chmielak, VC & B2B Senior Account Manager w Logitechu, podkreśla, że przykład wdrożenia rozwiązań Logitech w Mustard Jobs pokazuje, jak efektywnie dobrać system wideokonferencyjny do potrzeb i budżetu firmy.

– Przewagą naszej oferty jest skalowalność – mówi Joanna Chmielak. – Kamera Logitech Conference Cam BCC950 sprawdza się w przypadku rozmów indywidualnych lub w bardzo małych grupach, natomiast dla firm pracujących w większych, od 4- do 8-osobowych zespołach roboczych idealnym rozwiązaniem może być na przykład system MeetUp, o większych możliwościach. To kamera typu All-in-One z szerokim, 120-stopniowym polem widzenia, dzięki któremu każda osoba siedząca przy stole jest widoczna w kadrze. Zintegrowane mikrofony i głośniki dostosowane do akustyki małych sal pozwalają na swobodne prowadzenie rozmowy.
Logitech MeetUp

Logitech MeetUp

Konstrukcja typu All-in-One dla ośmiu osób w jednym pomieszczeniu. Kamera oferuje 120-stopniowe pole widzenia z możliwością rozszerzenia obszaru o dodatkowe 25 stopni w poziomie oraz obraz w technologii UltraHD 4K.

Trzy mikrofony z technologią redukcji szumów oraz głośnik z funkcją usuwania echa akustycznego pozwalają usłyszeć uczestników spotkania z odległości do 2,4 m lub do 4,2 m (z opcjonalnym mikrofonem rozszerzającym).

Sterowanie za pomocą pilota lub smartfona/tabletu z bezpłatną aplikacją mobilną.

 

Od produktów do pomysłów

Rekrutacja za pomocą wideokonferencji to oczywiście propozycja nie tylko dla firm typu Mustard Jobs. Na polskim rynku wiele przedsiębiorstw, szczególnie z segmentu MŚP, szuka pracowników na własną rękę. Komunikacja wideo, przynajmniej na wstępnym etapie, może im to znacznie ułatwić. Zresztą to, w jaki sposób klient wykorzysta system wideokonferencyjny, zależy tylko od jego inwencji. Wiele może podpowiedzieć użytkownikowi sam integrator, zwłaszcza gdy ma do dyspozycji szerokie portfolio stosownych rozwiązań – takie, jakie proponuje Logitech.

Integratorom, którzy chcą się w partnerstwie z producentem rozwijać na rynku komunikacji wideo, oferowane jest duże wsparcie w postaci programu partnerskiego – producent wdraża go w Polsce etapami, od pierwszego kwartału 2017 r. EMEA B2B Partner Program obejmuje cztery poziomy (Authorized, Silver, Gold i Select), którym przypisane są wymagania i określone korzyści. Za szczególnie cenne dla współpracujących integratorów Logitech uważa udostępnianie im najnowszych map produktowych. Partnerzy zakwalifikowani do wyższych poziomów otrzymają również jako pierwsi dostęp do nowości sprzętowych, a niekiedy nawet czasową wyłączność na nowe produkty z oferty Logitecha. Nie zapomniano o ochronie projektów. Ich rejestrację ma umożliwić niebawem specjalnie przeznaczona do tego celu strona internetowa.

Integratorzy zaangażowani w sprzedaż rozwiązań biznesowych szwajcarskiego producenta będą mogli kontaktować się z osobą odpowiedzialną za pomoc przedsprzedażową. Specjaliści Logitecha w tej dziedzinie działają aktualnie na poziomie regionalnym. W planach jest natomiast zatrudnienie trzech osób obsługujących tylko region EMEA. Więcej informacji o B2B Partner Program opublikowaliśmy w majowym wydaniu CRN Polska („Wideokonferencje: partner potrzebny od zaraz”) oraz na portalu crn.pl.

O innych wdrożeniach rozwiązań wideokonferencyjnych firmy Logitech czytaj pod adresem:  www.logitech.com/pl-pl/
/video-collaboration/resources.

Wszystkie rozwiązania firmy Logitech dla przedsiębiorstw przedstawione są na stronie www.logitech.com/p l-pl/video-collaboration.

Cała gama produktów biznesowych tej marki znajduje się w ofercie dystrybucyjnej ABC Daty, Also oraz Tech Daty.