Specjaliści G Data podkreślają, że niemiecka marka działa w Polsce za pośrednictwem kanału partnerskiego. Z tego względu pracownicy producenta, jeśli „namierzą” potencjalnego klienta, przekazują tę informację najbardziej kompetentnym partnerom. Tak właśnie było w przypadku jednego z ogólnopolskich urzędów administracji publicznej. Stosowane dotychczas w tej instytucji oprogramowanie antywirusowe po kilku latach działania straciło wsparcie serwisowe zapewniane przez producenta. Ponieważ problem dotyczył ochrony danych osobowych w ważnym organie kontrolującym administracji publicznej, niezwłocznie ogłoszono przetarg na dostawę i wdrożenie nowego oprogramowania.

Przedstawiciele G Data przekazali informację o przetargu firmie Henwar, jednemu z najlepszych partnerów z doświadczeniem w prowadzeniu złożonych wdrożeń oraz usług szkoleniowych dla klientów. Warszawski integrator złożył ofertę dotyczącą instalacji G Data Management Server, a więc centralnej jednostki zarządzającej oprogramowaniem antywirusowym G Data Endpoint Protection Business.

Dział IT urzędu potrzebował systemu, który zapewnia ochronę komputerów stacjonarnych, serwerów oraz mobilnych stacji roboczych z wykorzystaniem skanera na żądanie i skanera dostępowego (monitorowanie w tle). Domagano się możliwości zastosowania zapory połączeń sieciowych dla stacji roboczych. Oczywiście znaczenie miały też jak najwyższe parametry związane ze skutecznością wykrywania złośliwego oprogramowania.

Łukasz Winiarski

szef działu usług, Henwar

Podatnicy zasługują na najlepsze rozwiązania informatyczne, na jakie stać finanse publiczne. Dlatego staramy się tak budować kryteria przetargowe, aby złożone oferty odpowiadały najwyższym standardom w swojej dziedzinie.