W I kw. 2017 r. Epson miał według IDC 59,8 proc. udziału w polskim rynku urządzeń z systemem stałego zasilania w atrament (w przypadku Epsona system ten nazywa się ITS). W ujęciu wartościowym udział był nieco wyższy – blisko 63 proc. W sumie na tym rynku uwzględniono wyniki 4 marek. Epson ma kilkukrotnie większe udziały niż druga firma w kolejności.

Z danych IDC za I kw. 2017 r. wynika również, że Epson wspiął się na pozycję numer 2 w rankingu dostawców urządzeń atramentowych na polskim rynku (rok wcześniej w ujęciu ilościowym był numerem 4). W pierwszych trzech miesiącach br. firma dostarczyła odbiorcom 17,5 proc. urządzeń tej klasy, a ich wartość wyniosła blisko 33 proc. rynku ogółem. Tendencja jest wzrostowa. Według producenta wyraźnie rośnie sprzedaż maszyn atramentowych dla biznesu. 
 
“Dla klientów coraz większą rolę odgrywa całkowity koszt posiadania urządzenia (TCO), wynikający z zastosowania technologii pozwalających nie tylko na osiągnięcie doskonałej jakości, ale również na minimalizowanie kosztów eksploatacyjnych i zwiększenie trwałości urządzeń” – komentuje Krzysztof Modrzewski, National Sales Manager w Epsonie.