Na jednej z największych europejskich imprez dla audiofilów oraz profesjonalistów wideo –  Audio Video Show 2017 w Warszawie – Epson zaprezentował szereg urządzeń z najwyższej półki.

Jedną z ważniejszych premier imprezy był pierwszy laserowy projektor ultrakrótkiego rzutu: Epson EH-LS100 działający w technologii 3LCD, przeznaczony do kina domowego. Według producenta sprawdzi się jako alternatywa dla telewizora. Wyświetla ekran dużych rozmiarów przy ustawieniu projektora niemal bezpośrednio przy ścianie. Jasność światła białego i kolorowego sięga 4 tys. lumenów, co pozwala na oglądanie filmów także w ciągu dnia. Nie ma potrzeby połączenia kablowego ze źródłem obrazu. Dodatkową zaletą wynikającą z zastosowania lasera jako źródła światła jest czas eksploatacji – według producenta wynosi 30 tys. godz. Cena urządzenia to 12,9 tys. zł.

Ci z gości, którzy rok temu nie dostali się na tłumnie oblegane dedykowane pokazy projektora EH-TW9300W, mogli nadrobić to podczas tej edycji targów. Tym razem posłużył jako zaplecze prezentacji cenionego fotografa – Jacka Boneckiego – który z jego pomocą wyświetlał swoje najlepsze zdjęcia oraz opowiadał historię powstania każdego z nich.

Na targach zaprezentowano także EH-TW9300W – model klasy premium, umożliwiający wyświetlanie obrazu w rozdzielczości Ultra HD/4K z pomocą technologii 4K Enhancement, obsługę HDR oraz automatykę zespołu optycznego. Po raz pierwszy w tej klasie urządzeń zastosowano funkcję kompensacji jednorodności obrazu, zarezerwowaną dotąd dla projektorów Pro AV.

Kategorią, która cieszyła się największym zainteresowaniem zarówno najmłodszych gości targów, jak również profesjonalistów i użytkowników biznesowych, były projektory interaktywne. Zbudowany na bazie modelu EB-1460Ui multimedialny stół edukacyjny wykorzystujący pakiet oprogramowania Epson Smart pozwalał sprawdzić możliwości wykorzystania projektora jako narzędzia interaktywnej pracy grupowej oraz komunikacji. Projektor zmienia taką powierzchnię jak ścianę czy blat w tablicę interaktywną. Efekty pracy pozwala zapisać w celu przesłania mailem czy wydruku.

Dla osób szukających budżetowych rozwiązań do domowej rozrywki, propozycją były projektory EH-TW5650 i EH-TW650. Oferują funkcjonalność domowego centrum multimedialnego. Pierwszy z nich, z racji minimalnego opóźnienia, możliwości wyświetlania obrazu 3D i łączności Miracast, poza oglądaniem filmów doskonale sprawdzi się w grach.

 

Zdaniem partnera: interaktywne w modzie
W tym roku znacznie zwiększyło się zainteresowanie projektorami interaktywnymi – informuje Bartosz Ratkowski z Avmax, obecny na targach autoryzowany partner Epsona. W jego ocenie sprzedaż wzrosła o ok. 20 proc. Jest to związane głównie z większym niż w ub.r. zainteresowaniem projektorami w edukacji, w związku z programem „Aktywna tablica”. Ten trend powinien utrzymać się w przyszłym roku, o ile program będzie kontynuowany. Według niego w sprawie sprzedaży najlepiej kontaktować się jednostkami odpowiedzialnymi za szkolnictwo w gminach i proponować prezentację możliwości oferowanego projektora.

Zainteresowanie projektorami jest według partnera Epsona także w przedsiębiorstwach – zarówno w małych, jak i dużych, bo obecnie wszędzie przeprowadzane są prezentacje. Z tym że modelami interaktywnymi interesują się głównie większe przedsiębiorstwa – taki sprzęt jest często wykorzystywany do szkoleń. W sprawie oferty pierwszym kontaktem jest dział IT.

 

Prezentacja kluczem do sukcesu
Przedstawiciel Avmax przekonywał, że najskuteczniejszym sposobem na przekonanie zarówno działów IT w firmach jak i decydentów w edukacji do zakupu projektorów jest prezentacja możliwości sprzętu, dlatego zawsze należy do niej namawiać – zapewnia, że w większości przypadków pozwala ona rozwiązać wątpliwości. Według niego jest to szczególnie skuteczne narzędzie sprzedaży w przypadku Epsona, który w jego ocenie ma bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Właśnie tę jakość klienci powinni zobaczyć na własne oczy. Epson udostępnia urządzenia demonstracyjne.

Wśród nowości wskazuje model EB-1460Ui, który ma możliwość wyświetlania obrazu jednocześnie z 4 źródeł z pomocą sieci firmowej – tą drogą można przesyłać obraz nawet z odległego oddziału firmy, stąd jest to urządzenie, które sprawdza się zarówno w szkołach jak i przedsiębiorstwach.

Z kolei dla mobilnych pracowników jest przeznaczony model EB-1795F, który ma m.in. opcje sterowania gestem oraz NFC, umożliwiające komunikację z urządzeniami mobilnymi.

 

"Podnosimy poprzeczkę"
„Jak co roku staramy się zaprezentować gościom AV Show nowość, która istotnie zmienia obraz rynku. Cieszę się, że dzięki EH LS100 także w tym roku nam się to udało. Wprowadzając laser jako źródło światła w rozwiązaniach dla kina domowego, po raz kolejny podnosimy poprzeczkę. W praktyce oznacza to, że innowacje zastrzeżone dla sprzętu klasy premium trafią do domów znacznie prędzej niż wydawało się to jeszcze kilka lat temu” – komentuje Jakub Łapiński, Business Account Manager w Epsonie. “Zastosowana w nim technologia 3LCD pozwala na zapewnienie odpowiedniej mocy światła bez kompromisów jeśli idzie o wierne odwzorowanie kolorów oraz dając naprawdę długi czas komfortowej eksploatacji”.