Zgodnie z ankietą przeprowadzoną na zlecenie Epson Europe wśród 2,4 tys. pracowników z regionu EMEA, 76 proc. z nich uważa drukowanie za „bardzo ważny” czynnik usprawniający ich pracę, a przytłaczająca większość (75 proc.) doszła do wniosku, że „prowadzenie biura bez papieru jest nierealne”.
 
Co więcej, 79 proc. respondentów uznało drukowanie za bardzo istotny czynnik funkcjonowania ich branży. Według danych z badania respondenci w Polsce drukują średnio 29 stron dziennie. Najczęściej są to faktury. W następnej kolejności na papier przenoszone są umowy oraz raporty i broszury.
 
Odpowiedzi potwierdzają, że firmy potrzebują drukowania, aby usprawnić funkcjonowanie organizacji. Ponad jedna trzecia pracowników (36 proc.), stwierdza, że wydajność ich pracy zmniejszyłaby się, gdyby nie mogli drukować materiałów.

 

„Badania jasno wskazują, że — pomimo cyfrowych innowacji i ponad jednej trzeciej (34 proc.) firm wybierających digitalizację dokumentów zamiast przechowywania ich papierowych kopii — ludzie wciąż wolą pracować z papierem, dlatego drukują materiały, zamiast pracować przed ekranem przy wykonywaniu niektórych zadań” – twierdzi Ewa Pytlak z Epson Polska. 

 

Druk na papierze okazuje się niezbędny do utrzymania wydajności pracy – według danych z badania.

 
Z ankiety wynika, że prawie połowa wszystkich drukowanych materiałów jest natychmiast wyrzucana (17 proc.) lub używana krótkoterminowo (29 proc.). Jednak 95 proc. pytanych uważa ochronę środowiska za istotną, co sygnalizuje zainteresowanie rozwiązaniami generującymi mniej odpadów, a przy tym obniżającymi koszty.

 

Warto zachęcić firmę do audytu kosztów druku.

 

Epson przekonuje, że przejście na sprzęt atramentowy spełni te oczekiwania.
 
„Wybierając drukarki atramentowe zamiast porównywalnych drukarek laserowych, organizacje mogą drukować dwa razy więcej dokumentów i wytwarzać o 95 proc. mniej odpadów oraz zużywać o wiele mniej energii. To jest fakt, o którym 68 proc. firm w Polsce jeszcze nie słyszało” – podkreśla Ewa Pytlak. 

Rozwiązania obniżające koszty powinny wpisać się w potrzeby polskich przedsiębiorców, bo 46 proc. z nich obecnie nie wdraża rozwiązań IT w strategicznym wymiarze. Zatem mogą tracić znaczne środki na koszty druku. Warto więc proponować firmom audyt wydatków na rozwiązania druku i wskazywać tańsze opcje.