Zmiany na polskim rynku drukarek atramentowych
Doszło do przetasowań wśród największych producentów.
W IV kw. 2016 r. największy udział w sprzedaży ilościowej drukarek atramentowych na polskim rynku miało HP (ponad 50 proc.), natomiast na pozycję numer 2 wysunął się Epson (blisko 17 proc.) – według IDC. Wyprzedził Canona i Brothera (obie marki miały ponad 16 proc. udziału).
Epson wysunął się na drugie miejsce pod względem liczby urządzeń atramentowych dostarczonych na polski rynek w IV kwartale 2016 r. (źródło: IDC).
Udziały największych producentów w ujęciu wartościowym były nieco inne. HP miało prawie 39 proc. udziału, natomiast Epson przekroczył 26 proc., dystansując Brothera (21 proc.) i Canona (13 proc.).
W ujęciu wartościowym udział Epsona w polskim rynku jest większy niż w ujęciu ilościowym (źródło: IDC).
Epson podaje, że IV kwartał 2016 r. był dla firmy najlepszy od lat. Sprzedaż w tym czasie wzrosła o 58 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2015 r., a wartość sprzedaży o 21 proc. W ciągu jednego kwartału firma zwiększyła udział w segmencie drukarek atramentowych w Polsce z 11 proc. (w III kw. 2016 r.) do blisko 17 proc. (w IV kw. 2016 r.).
Podobne aktualności
Epson AM-C400 i AM-C550 – nowe atramentówki A4 dla biznesu
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free. Nowa linia drukarek atramentowych A4 Epsona jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które dużo drukują. Ich ekonomiczność wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
Papier czy ekran na lekcjach? Badanie Epson w polskich szkołach
Epson i fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej podsumowali wielomiesięczną współpracę w ramach programu "Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0". Opublikowali wyniki badania dotyczącego drukowania w szkołach.