O ile część producentów z branży IT traktuje CEBIT po macoszemu, o tyle Huawei przywiązuje do tej imprezy dużą wagę. Nie inaczej było w tym roku. Ekspozycja zaprezentowana na stoisku oraz wspólne wystąpienia przedstawicieli chińskiego producenta z zaprzyjaźnionymi firmami mogły wywrzeć wrażenie na gościach odwiedzających targi. Na uwagę zasługuje to, że Chińczycy oraz ich europejscy partnerzy nie powielali  kolejnych  frazesów o cyfrowej transformacji,  lecz pokazali na konkretnych przykładach, jak może przebiegać i na czym powinien polegać proces digitalizacji w ośrodkach miejskich. 

W ostatnich lata nastąpiło zbliżenie branży motoryzacyjnej oraz informatycznej. Jedną z hal wystawienniczych na tegorocznym CEBIT-cie zajęli producenci samochodów. Największą aktywnością wykazywali się pracownicy Volkswagena, opowiadający o zaletach kooperacji z branżą IT. Inną drogę wybrało PSA Group. Francuski koncern motoryzacyjny w listopadzie ubiegłego roku rozpoczął oficjalną współpracę z Huawei. Jednym z pierwszych efektów wspólnych działań jest najnowsza wersja platformy OceanConnect IoV, wykorzystywana przez samochód DS7 – technologicznego bliźniaka Peugeota 3008. Innowacja pozwala producentom aut gromadzić i analizować dane na temat stanu samochodu, zachowania kierowcy, a także przebytej trasy. Na tej podstawie budowane są cyfrowe profile użytkowników pojazdów. Platforma umożliwia też inteligentną dystrybucję treści i rekomendacje serwisowe.  

OceanConnect IoV będzie nie tylko dostarczać cenne informacje dla producentów, ale również zdecydowanie ułatwi pracę firmom oferującym usługi leasingu lub carsharingu. To dopiero początek drogi. Jesteśmy przekonani, że z tej platformy korzystać będzie coraz więcej aut. Pojawią się też nowe funkcje – tłumaczył Jean Leflour, wiceprezes PSA Group.

W Hanowerze dużo mówiło się o… Duisburgu. Już wkrótce to niemal półmilionowe miasto leżące w Zagłębiu Ruhry ma stać się modelowym przykładem smart city. Huawei oraz miejski dostawca usług internetowych, DU-IT, podpisały podczas pierwszego dnia targów umowę dotyczącą wdrożenia nowoczesnych rozwiązań dla Duisburga.  

– Integrujemy nowe technologie ICT w ujednolicone platformy odpowiedzialne za pracę rozwiązań, a także wymianę informacji, tworząc w ten sposób miejski „system nerwowy” – tłumaczył  Vincent Pang, dyrektor regionu Europy Zachodniej w Huawei. 

Mieszkańcy Duisburga zyskają bezpłatny dostęp do rozbudowanej sieci WLAN, a w szkołach pojawiają się inteligentne sale lekcyjne. Plany zakładają także wdrożenie inteligentnego systemu oświetlenia ulicznego, systemów zarządzania siecią dostaw oraz ruchem ulicznym, a także rozwiązań dla administracji bazujących na chmurze publicznej.

Huawei szuka także partnerów technologicznych wśród startupów, czego przykładem jest alians z brytyjskim Purple. Młoda firma z Manchesteru oferuje platformę Wi-Fi umożliwiającą sieciom handlowym sprawdzanie wzorców i nawyków zakupowych swoich klientów oraz komunikowanie się z nimi za pomocą spersonalizowanych wiadomości. Chiński producent skonsolidował aplikacje Purple z  rozwiązaniem Huawei Cloud Campus. 

– Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że 75 proc. konsumentów przeciętnego sklepu nie odwiedza go po raz kolejny. Purple chętnie współdziała z Huawei,  aby uwolnić potencjał sieci Wi-Fi, a tym samym dostarczyć przedsiębiorcom narzędzie pozwalające zwiększyć lojalność klientów – tłumaczy Eric Law, Global Chief Revenue Officer w Purple.

Podczas tegorocznego CEBIT-u Huawei potwierdził swoją silną pozycję na Starym Kontynencie.  Chińczyków łączą bliskie relacje nie tylko z wielkimi telekomami, jak T-Mobile czy Orange, ale również przedstawicielami innych branż, a także mniejszymi graczami z branży nowych technologii.