Ingram Micro zaprosił swoich partnerów na początku października do hotelu Pałac i Folwark Łochów.  Goście mogli uczestniczyć w sesjach poświęconych rozwiązaniom auto ID oraz systemom telekomunikacyjnym,  obejrzeć produkty w strefie demo, a także umawiać się za pośrednictwem aplikacji na 15 minutowe spotkania z wybranymi osobami.  

Najliczniejszą widownię zgromadziły wystąpienia przedstawicieli Zebra Technologies oraz Honeywell.  Obie firmy odgrywają pierwszoplanową rolę na  rynku auto ID.  Piotr Klepczarek, dyrektor regionalny na obszar Europy Centralnej w Zebra Technologies,  zaznaczył, że 95 proc. sprzedaży w  EMEA realizują partnerzy, zaś w naszej części kontynentu – 100 proc.  Ubiegłoroczne przychody producenta w Europie wzrosły o 20 proc.  Natomiast uwzględniając grupę resellerów posiadających całe portfolio produktów Zebra Technologies sprzedaż wzrosła o 34 proc. Piotr Klepczarek wspomniał też o zakupie kanadyjskiej firmy Xplore Technologies. Przejęcie tego producenta pozwoliło rozszerzyć ofertę o tablety i komputery przenośne przeznaczone do pracy w trudnych warunkach. Z kolei Jacek Żukowski, dyrektor sprzedaży na obszar Europy Centralnej w Zebra Technologies, wskazał na  Internet Rzeczy jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju branży auto ID. 

Wcześniej mieliśmy do czynienia z  pojedynczymi wdrożenia, jednak w ostatnim czasie technologia ta bardzo mocno się rozpowszechniła. – mówił Żukowski 

Duże nadzieje z Internetem Rzeczy pokłada również Honeywell.  

– Już od kilku lat tworzymy rozwiązania bazujące na Internecie Rzeczy dla branży przemysłowej.  Jesteśmy jednym z największych na świecie producentów różnorakich sensorów, w tym wykorzystywanych w silnikach odrzutowych.  Internet Rzeczy jest czymś co chcemy promować i dostarczać na rynek. – mówił Mariusz Jaworski, Solution Architect EEM w Honeywell. 

Firma stara się wyprzedzać konkurencję, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty.  Jednym z takich przykładów jest mobilny skaner bez baterii.  Inny nietuzinkowy produkt to skaner wearable, wyposażony w ekran i dwa przyciski, komunikujący się z otoczeniem poprzez WiFi.  Honeywell udostępnia opcje rękawicy, na której instaluje się skaner (zamiast mocowania na dwa palce).  Mariusz Jaworski zwrócił też uwagę na specyficzne preferencje użytkowników terminali przemysłowych. O ile w tradycyjnych zastosowaniach królują ekrany dotykowe, o tyle w specjalnych warunkach lepiej sprawdza się tradycyjna sprzętowa klawiatura, 

 

Nowy wymiar komunikacji 

W obecnych czasach niewielu pracowników spędza osiem godzin przy firmowym biurku. Część pracuje w domu, jeszcze inni odwiedzają klientów lub odbywają podróże służbowe.  Nowy sposób pracy stawia wysokie wymagania wobec dostawców rozwiązań do firmowej komunikacji.  Producenci radzą sobie całkiem nieźle, o czym można było się przekonać podczas sesji poświęconych produktom Avaya oraz Unify.  Dariusz Bogusz, Solution Architect w Unify,  opowiadał o cyfrowym stanowisku pracy. Według Unify powinno ono spełniać kilka warunków.  W nowoczesnym środowisku pracownik może wykonywać zadania w dowolnym czasie i miejscu.  Natomiast narzędzia kolaboracji, z których korzysta,  muszą być zintegrowane z procesami biznesowymi.  Ponadto wszelkie potrzeby związane z komunikacją powinny być realizowane za pośrednictwem pojedynczej aplikacji o przyjaznym interfejsie. 

– Produktem spełniającym powyższe warunki jest Circuit.  To cyfrowe stanowisko pracy na dziś i jutro. – przekonywał Dariusz Bogusz. Platforma Unify  usprawnia pracę zespołów łącząc bezpieczeństwo, portal społecznościowy, głos, wideo, współdzielenie ekranu i plików.  

Swoją wizję nowoczesnej komunikacji przedstawiła także Avaya. W dobie rosnącej popularności wirtualnych spotkań ciekawym rozwiązaniem wydaje się być Avaya Equinox Meetings Online.  Oprogramowanie umożliwia realizację wideokonferencji i współpracuje z systemami  IP Office oraz Aura. Avaya oferuje produkt w wersji tradycyjnej – działa w lokalizacji klienta, hybrydowej lub w chmurze publicznej. 

–  Na szczególną uwagę zasługuje wersja hybrydowa. Partner może zainstalować u klienta system IP Office, który będzie wykonywał mniej zaawansowane zadania, zaś trudniejsze w realizacji usługi, takie jak wideo czy praca grupowa oferować w modelu chmurowym. – tłumaczył Grzegorz Pieńkosz, inżynier wsparcia sprzedaży w firmie Avaya. 

Oczywiście partnerzy mają pełną dowolność w zakresie oferowania i sposobu sprzedaży produktu.  Avaya Equinox Meetings Online zwiększa pole manewru w zakresie dostarczania rozwiązań producenta, np. poprzez sprzedaż łączoną z terminali bądź systemami teleinformatycznymi IP Office. Natomiast model subskrypcyjny pozwala zacieśniać relacje z klientem.