CRN Polska Brother postanowił promować  jesienią wielofunkcyjne maszyny drukujące w formacie A3. Dlaczego akurat te produkty?

Piotr Baca Rynek urządzeń wielofunkcyjnych A3 dynamicznie rośnie. Brother zaś od niedawna oferuje sprzęt A3, który przede wszystkim jest w przystępnych cenach oraz spełnia wymagania małych i średnich przedsiębiorstw. Proponujemy tusze, za pomocą których można wydrukować 2,4 tys. stron. Jako jedyni na rynku zapewniamy bezpłatnie rozszerzoną, 3-letnią gwarancję typu onsite (po rejestracji klienta na naszej stronie), co jest bardzo istotnym argumentem przekonującym firmy do zakupu naszych urządzeń wielofunkcyjnych. Ponadto można nimi zarządzać zdalnie za pośrednictwem przeglądarki internetowej lub oprogramowania BRAdmin Professional 3, np. kontrolować dostęp do urządzenia, ustawienia alertów czy określać status urządzeń.

 

CRN Polska Skąd wniosek, że średnie i małe firmy w ogóle potrzebują wydruków A3? Dotąd obywały się bez nich…

Piotr Baca Do niedawna wielofunkcyjne urządzenia A3 były niszowym produktem. Użytkownicy nie myśleli nawet o możliwości druku w większym formacie. Był zbyt drogi. Jedynie takie firmy jak pracownie architektoniczne musiały inwestować w zakup kosztownych drukarek. Lista odbiorców maszyn A3 była więc zawężona do użytkowników profesjonalnych. Dzisiaj za niewiele ponad 1 tys. zł można kupić urządzenie, które kopiuje, drukuje w A3, a także faksuje i skanuje. Oferujemy modele w cenie od 799 zł do 1,6 tys. zł brutto. Całkowicie zmienia to podejście klientów do sprzętu A3. Spadek cen i zwiększenie funkcjonalności urządzeń powoduje, że poszerza się liczba ich potencjalnych nabywców. Jak to wygląda na przykładzie Brothera? W 2010 r. sprzedaliśmy 4,9 tys. atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych A3. W roku bieżącym, w okresie od kwietnia do czerwca, kiedy zintensyfikowaliśmy działania marketingowe, firmy kupiły aż 2 tys. tych maszyn. W sumie w 2011 r. zamierzamy sprzedać ok. 8 tys. urządzeń wielofunkcyjnych A3.

Brother stara się kreować popyt na sprzęt A3. Na przełom października i listopada zaplanowaliśmy czterotygodniową kampanię reklamową, która ma wspomóc sprzedaż. Spoty ukażą się w telewizji, a także w Internecie i innych środkach przekazu. Staramy się zwrócić uwagę klientów, że oprócz formatu A4 istnieją jeszcze inne rozmiary wydruków, dla których mogą znaleźć zastosowanie. Chciałbym dodać, że przeprowadziliśmy wiele badań, które potwierdzają, iż większy format jest bardzo pożądany przez firmy.

 

CRN Polska Jakie przedsiębiorstwa mogą być zainteresowane nabyciem wielofunkcyjnej maszyny A3?

Piotr Baca Na przykład restauracje, które mogą drukować menu w formacie A3, lub firmy reklamowe, nie wspominając o architektach. Jeżeli jednak głębiej się zastanowimy, to taki format ma zastosowanie w każdej działalności. Wyobraźmy sobie prosty wydruk jakichkolwiek analiz w firmie, w formacie A3 wygląda bardzo przejrzyście, a przede wszystkim profesjonalnie.

W wielu krajach wygrywamy przetargi edukacyjne, drukarki A3 są wykorzystywane przez szkoły. Generalnie popyt na sprzęt IT rośnie wśród małych i średnich przedsiębiorstw, które są naszymi potencjalnymi klientami. Tymczasem tempo wydatków na IT spada w przypadku innych grup odbiorców – nadal widać np. zamrożenie inwestycji w sektorze publicznym.