CRN Acer to wciąż marka dobrze znana na polskim rynku IT, zarówno w sektorze biznesowym, jak i detalicznym. Ale od dłuższego czasu pozycja firmy jest znacznie słabsza niż przed laty. Co się dzieje?

Michał Nowak W czasach dobrej koniunktury, gdy rynek rósł, a my razem z nim, mieliśmy niższe koszty produkcji i funkcjonowania w porównaniu z konkurencją. To w praktyce oznaczało, że mogliśmy zaoferować lepszy produkt w lepszej cenie. Później, gdy nadeszła dekoniunktura, straciliśmy tę przewagę, a na bardzo konkurencyjnym rynku oznaczało to utratę udziałów. Im mniejsze udziały, czyli niższa produkcja, tym bardziej rosły nasze koszty.

 

CRN To dotyczyło wszystkich graczy, nie tylko Acera.

Michał Nowak Dlatego nie wszyscy sobie z tym poradzili. My przetrwaliśmy, a teraz przechodzimy do ofensywy. Potrzebowaliśmy jednak czasu, aby się do nowych realiów dostosować.

 

CRN Jak wykorzystaliście ten czas? Innymi słowy: jak chcecie obecnie przekonać resellerów do sprzedaży waszych produktów?

Michał Nowak Mamy bardzo szerokie i atrakcyjne portfolio. Ponadto, a może przede wszystkim mamy bardzo rozbudowany program partnerski.

 

CRN Program ten działa już jednak od kilku lat, więc trudno traktować to jako nowy element przewagi konkurencyjnej.

Michał Nowak Acer Synergy został bardzo dopracowany – od niedawna rozpoczęliśmy intensywną promocję tego narzędzia. Uświadamiamy resellerom, jak przydatne może być ono w ich codziennej pracy.