CRN Polska Do zespołu Axisa dołączyła pani w styczniu 2009 r. W jakim stopniu udaje się pani realizować strategię producenta w Polsce?

Agata Majkucińska
Moim zadaniem było wzmocnienie kanału partnerskiego firmy w naszym kraju, który jest słusznie uważany przez jej centralę za jeden z rynków europejskich o największym potencjale. W ciągu ostatniego roku przekonałam kilkudziesięciu resellerów do oferowania klientom rozwiązań Axisa. Poszerzyło się także grono naszych dystrybutorów.

 

CRN Polska O ile w tym czasie wzrosła sprzedaż?

Agata Majkucińska Z kwartału na kwartał zapotrzebowanie na nasze produkty ze strony dystrybutorów jest większe, więc optymistycznie patrzymy w przyszłość. Tylko w III kwartale 2010 r. odnotowaliśmy globalnie 30-proc. wzrost sprzedaży. Ten wynik świadczy o dynamicznym rozwoju polskiego rynku sieciowego nadzoru wizyjnego, a także o zwiększaniu się w nim udziału Axisa.

 

CRN Polska W ostatnim czasie zajmowała się pani m.in. popularyzowaniem programu partnerskiego w Polsce.

Agata Majkucińska Postawiliśmy na edukację, tzn. pracowaliśmy nad poszerzaniem wiedzy partnerów o możliwościach, jakie zapewniają nasze rozwiązania. Jednym z przykładów tego typu działalności są warsztaty poświęcone standardowi HDTV, które z Nadirem Yilmazem, channel managerem CEE & Baltics, poprowadziłam specjalnie dla dystrybutorów, instalatorów, integratorów, a także użytkowników systemów nadzoru wizyjnego. Liczba chętnych do uczestnictwa w kursie przekonała nas, że istnieje znaczące zainteresowanie tego rodzaju wiedzą, dlatego już planujemy kolejne szkolenia w bieżącym roku.

W ciągu ostatnich dwóch lat mocno zwiększyliśmy rozpoznawalność marki. Odnoszę wrażenie, że polscy klienci przekonują się do wydajnych i elastycznych rozwiązań opartych na IP, które są w dodatku relatywnie tanie. Dowiodły tego przeprowadzone ostatnio niezależne badania porównawcze kosztów analogowego i cyfrowego systemu nadzoru wizyjnego. Okazało się, że rozwiązania bazujące na IP są średnio o 13 proc. tańsze od analogowych.

 

CRN Polska Jakie efekty przyniosły wszystkie te zabiegi?

Agata Majkucińska Od stycznia 2009 r. nasz kanał partnerski poszerzył się o ponad 200 firm. Świadczy to o dużym zaufaniu do marki i przekonaniu, że nasze produkty zaspokajają najwyższe wymagania dotyczące systemów dozoru wizyjnego. Cały nasz program jest tak skonstruowany, by zapewnić partnerom maksymalne wsparcie. Axis, jako pionier i twórca rozwiązań do nadzoru IP oraz światowy lider na rynku systemów wizyjnych, ma doświadczenie, którym może się dzielić z partnerami podczas szkoleń, ale także udostępniając gotowe narzędzia wspierające sprzedaż i marketing. Wszystkie te inicjatywy dają integratorom systemów i resellerom znaczącą przewagę konkurencyjną, która przekłada się też na ich sukces.

 

CRN Polska Kto zajmuje się dystrybucją produktów Axisa w Polsce?

Agata Majkucińska Mamy czterech dystrybutorów, są to: Anixter, Tech Data (TDAzlan), Videor i Arpol. Z ostatnią z wymienionych firm współpracujemy od sierpnia 2010 r., m.in. z powodu 19-
-proc. wzrostu sprzedaży, odnotowanego przez Axisa w II kwartale 2010 w regionie EMEA, w stosunku do wyników z analogicznego okresu roku 2009, ale także ze względu na profil działalności tego przedsiębiorstwa i jego renomę.

Arpol funkcjonuje na rynku zabezpieczeń od 1993 r. i wyrobił sobie opinię solidnego partnera handlowego, a właśnie z takimi firmami chcemy współpracować. Specjalizuje się w dystrybucji elektronicznych systemów ochrony mienia. W ofercie ma przede wszystkim rozwiązania przeznaczone do obiektów wymagających szczególnej ochrony, w przypadku których podstawowym kryterium wyboru jest jakość i niezawodność urządzeń, ich parametry techniczne i możliwość integracji różnych systemów.