CRN W styczniu przyszłego roku Samsung planuje po raz pierwszy zaprosić swoich partnerów na Channel Partner Summit. Wydarzenie, które ma odbyć się w San Antonio w USA, to efekt strategii, która zakłada dotarcie do klienta biznesowego. A tego bez integratorów nie da się zrobić…

 

Radosław Miszkiel Utworzenie marki Samsung Business wyraźnie pokazuje, w jakim kierunku zmierza firma. Partnerzy to nieodłączna część realizacji globalnej strategii, która zakłada, że około 2020 r. sprzedaż w segmencie B2B będzie generować połowę przychodów korporacji. W Polsce zapewne proporcje będą podobne, a być może nawet lokalny dział enterprise rozwinie się bardziej, bo zauważamy dużą otwartość na innowacje. Polskie przedsiębiorstwa szybciej adaptują nowości niż te działające na dojrzałych rynkach.

 

CRN Z tym że dla przeciętnego klienta Samsung to producent domowej elektroniki użytkowej. Czy tak silne skojarzenia z rynkiem konsumenckim nie będą przeszkodą w rozwoju działki enterprise?

Radosław Miszkiel Właśnie po to powołaliśmy Samsung Business, aby przeciętny przedsiębiorca wiedział, że mamy rozwiązania B2B. Ten ruch uporządkował ofertę. Wskazujemy klientom i partnerom obszar, z którego mogą wybierać rozwiązania dla różnych branż. Poza tym za utworzeniem marki idzie cała strategia komunikacji i współpracy z integratorami.

 

CRN Były już takie firmy, które deklarowały współpracę z partnerami, po czym okazywało się, że pomoc nie była na takim poziomie, jakiej oni oczekiwali. Jak wiadomo, obsługa klientów biznesowych znacząco różni się od działań w segmencie użytkowników domowych. Czy jesteście gotowi na Samsung Business?

Radosław Miszkiel Organizacyjnie jesteśmy gotowi. W ciągu roku zatrudnienie w dziale enterprise wzrosło dwukrotnie, do około 100 osób. Poza tym mniejsi partnerzy mogą liczyć na wsparcie u dystrybutorów, którzy mają wystarczające kompetencje, bo bardzo dobrze znają nasze produkty. W ten sposób stworzyliśmy warunki, aby każdy reseller, niezależnie od wielkości, otrzymał szybką, fachową odpowiedź na każde pytanie. Doskonale wiemy, że takie relacje mają fundamentalne znaczenie dla budowy kanału B2B.