Biznes z Samsung Business
CRN Polska rozmawia z Radosławem Miszkielem, dyrektorem Enterprise Business Division w polskim oddziale Samsunga, o strategii producenta na rynku B2B i szansach, jakie wiążą się z tym dla integratorów.
Radosław Miszkiel Utworzenie marki Samsung Business wyraźnie pokazuje, w jakim kierunku zmierza firma. Partnerzy to nieodłączna część realizacji globalnej strategii, która zakłada, że około 2020 r. sprzedaż w segmencie B2B będzie generować połowę przychodów korporacji. W Polsce zapewne proporcje będą podobne, a być może nawet lokalny dział enterprise rozwinie się bardziej, bo zauważamy dużą otwartość na innowacje. Polskie przedsiębiorstwa szybciej adaptują nowości niż te działające na dojrzałych rynkach.
CRN Z tym że dla przeciętnego klienta Samsung to producent domowej elektroniki użytkowej. Czy tak silne skojarzenia z rynkiem konsumenckim nie będą przeszkodą w rozwoju działki enterprise?
Radosław Miszkiel Właśnie po to powołaliśmy Samsung Business, aby przeciętny przedsiębiorca wiedział, że mamy rozwiązania B2B. Ten ruch uporządkował ofertę. Wskazujemy klientom i partnerom obszar, z którego mogą wybierać rozwiązania dla różnych branż. Poza tym za utworzeniem marki idzie cała strategia komunikacji i współpracy z integratorami.
CRN Były już takie firmy, które deklarowały współpracę z partnerami, po czym okazywało się, że pomoc nie była na takim poziomie, jakiej oni oczekiwali. Jak wiadomo, obsługa klientów biznesowych znacząco różni się od działań w segmencie użytkowników domowych. Czy jesteście gotowi na Samsung Business?
Radosław Miszkiel Organizacyjnie jesteśmy gotowi. W ciągu roku zatrudnienie w dziale enterprise wzrosło dwukrotnie, do około 100 osób. Poza tym mniejsi partnerzy mogą liczyć na wsparcie u dystrybutorów, którzy mają wystarczające kompetencje, bo bardzo dobrze znają nasze produkty. W ten sposób stworzyliśmy warunki, aby każdy reseller, niezależnie od wielkości, otrzymał szybką, fachową odpowiedź na każde pytanie. Doskonale wiemy, że takie relacje mają fundamentalne znaczenie dla budowy kanału B2B.
Komentarze