CRN IQRC zajmuje się wyłącznie sprzedażą i wdrażaniem urządzeń zasilania gwarantowanego. Dlaczego zdecydowaliście się na tak wąską specjalizację? 

Jacek Janiszewski Wąska specjalizacja idzie w parze z wysoką profesjonalizacją. Co ważne, wielu klientów docenia nasze umiejętności. Poza tym cieszy nas, że użytkownicy biznesowi mają coraz większą świadomość odnośnie do funkcjonowania systemów zasilania gwarantowanego. Innym pozytywnym zjawiskiem jest zastosowanie UPS-ów w nowych obszarach, np. w ramach idei inteligentnego domu. Czas działa więc na naszą korzyść. 

CRN Jesteście autoryzowanym partnerem kilku znanych producentów. Jednak nie znalazłem w waszej ofercie produktów z niższej półki. Dlaczego nie oferujecie tanich urządzeń adresowanych do mniej wymagających klientów? 

Jacek Janiszewski Niektórzy klienci zarzucają nam, że oferowane przez nas zasilacze awaryjne są zbyt drogie. Tego typu uwagi zazwyczaj zgłaszają osoby, które szukają urządzeń w supermarketach. Wiele z nich bardzo szybko przekonuje się, że zakup UPS-a w sklepie wielkopowierzchniowym nie jest dobrym pomysłem. Nierzadko się zdarza, że ich użytkownicy dzwonią do nas i pytają, co zrobić z popsutym sprzętem. Dlatego nie zamierzamy zmieniać naszej strategii w zakresie doboru dostawców. Sprzedajemy rozwiązania o wysokiej jakości, dzięki czemu nie musimy wstydzić się przed naszymi klientami. 

CRN W ogóle na tak konkurencyjnym rynku jak Polska nie zamierzacie powalczyć o klientów z mniej zasobnym portfelem?

Jacek Janiszewski  Świadomy użytkownik, a na takiego stawiamy, przyjdzie po zasilacz awaryjny do takiej firmy jak nasza. Natomiast poszukiwacze okazji zapewne trafią do supermarketu. Niemniej trzeba jasno powiedzieć, że duże sieci handlowe posiadają mocno okrojoną ofertę i nie ma w niej UPS-ów renomowanych marek. Wprawdzie nasze produkty nie są najtańsze, ale dysponujemy na tyle bogatą ofertą, że klient może znaleźć urządzenia w szerokim przedziale cenowym bez ograniczeń jakości i zaplecza serwisowego. Ma zatem z czego wybierać. Należy także pamiętać, że liczy się nie tylko produkt, ale i jakość obsługi. Wielu klientów podkreśla ten argument w rozmowach z nami. Cieszymy się, że do nas wracają.

CRN Brak niskobudżetowych produktów w ofercie z pewnością nie pomaga wam w przetargach. Jak sobie z tym radzicie?

Jacek Janiszewski To temat na osobną dyskusję. Nie ukrywam, że mocno się irytuję, kiedy przegrywamy rywalizację z nieznanymi producentami z Dalekiego Wschodu. Porażka jest czymś normalnym i nie można się obrażać, aczkolwiek najbardziej boli mnie to, że wygrywają dostawcy oferujący urządzenia marnej jakości. Choć zasilacze awaryjne spełniają parametry na papierze, to i tak po roku przestają działać. W przypadku budżetówki tego typu sytuacje występują bardzo często. Niestety, liczy się tylko cena, zazwyczaj znacznie niższa od wartości markowych produktów.

 

CRN Czy nie wyolbrzymia Pan znaczenia marki? Może klienci muszą więcej płacić za znany znaczek na obudowie, a parametry techniczne i niezawodność tych produktów aż tak bardzo nie odbiegają od parametrów urządzeń niemarkowych?

Jacek Janiszewski Nie do końca zgadzam się z taką tezą. Znani producenci oprócz wysokiej jakości zapewniają odpowiednie zaplecze gwarancyjne i serwisowe. Dla przykładu APC do niektórych modeli oferuje trzyletnią gwarancję, a w przypadku awarii jednofazowych zasilaczy awaryjnych przysyła nowe urządzenie. Z kolei Ever ma krótki czas reakcji i naprawia uszkodzonego UPS-a w ciągu 48 godzin. Często porównuję rynek zasilaczy awaryjnych do samochodów. Mercedes i Fiat na pierwszy rzut oka mają wiele cech wspólnych – cztery koła, silnik itp. Niemniej, kiedy patrzymy na detale, dostrzegamy poważne różnice. Czy klient kupujący Mercedesa płaci tylko za znaczek?