CRN W 2012 roku Fujitsu zapowiedziało zmianę strategii na taką, która zakłada odejście od działań bezpośrednich na rzecz sprzedaży za pośrednictwem kanału partnerskiego. Czy odczuliście, że przyszło nowe, a  jeśli tak, to w jaki sposób?

Jakub Maćkowski, CSK Muszę powiedzieć, że nie zauważyłem żadnych zmian. Nie jest to jednak krytyka. Po prostu nasz opiekun handlowy od lat zapewnia nam obsługę na dobrym poziomie i tak jest nadal. Oczywiście w pewnych aspektach można byłoby to i owo poprawić, ale generalnie jestem zadowolony. Równie dobrze oceniam jedynie Della, przy czym współpracujemy ze wszystkimi producentami z czołówki rynku IT.

Bartosz Żyszkiewicz, CGM Również w naszym przypadku nie zmienia to w znaczącym stopniu zasad dotychczasowej współpracy. Od wielu lat robimy z Fujitsu dobre interesy. Tak było również wtedy, kiedy producent miał inną politykę w kanale partnerskim, i tak jest teraz. Generalnie polityka Fujitsu idzie w dobrym kierunku. To jedyna szansa, żeby producent poradził sobie na polskim rynku. Próby dalszego prowadzenia biznesu bez oparcia się na współpracy z partnerami skończyłyby się porażką.

Sebastian Pawlaczyk, LOCO Na uwagę zasługuje powrót programu partnerskiego CyberBonus, który zachęca nas do bardziej ścisłej współpracy. Bardzo dobrze wspominamy ten program z poprzednich lat.

 

CRN Jak w takim razie oceniacie CyberBonusa w nowej postaci?

Jakub Maćkowski, CSK Ponieważ obejmuje on tylko część produktów, nie będzie miał dużego wpływu na nasze decyzje zakupowe. W mojej ocenie całość powinna być nastawiona na zwrot określonych kwot z sumy przychodów. Bonusy wycieczkowe są mało kuszące, gdyż w praktyce nie ma czasu, żeby je zrealizować. Nie wykluczam jednak, że dla początkujących partnerów Fujitsu CyberBonus w obecnej postaci jest interesujący.

Sebastian Pawlaczyk, LOCO Powrót CyberBonusa nas cieszy, choć faktycznie brakuje mu trochę do tego, jaki był kiedyś, ale może zostanie jeszcze „podrasowany”.

Mikołaj Bobiński, Fujitsu Analizujemy wszelkie sygnały od partnerów. Oczywiście rozważymy również te dotyczące CyberBonusa.

 

CRN Przejdźmy teraz do kwestii szkoleń. Nowa polityka Fujitsu wymaga dużego nacisku na ten aspekt współpracy z partnerami…

Bartosz Żyszkiewicz, CGM Zwłaszcza że w ostatnich latach producent, ze względu na poprzednią strategię, zaniedbał kwestię szkoleń. To może teraz utrudniać ofensywę w kanale dystrybucyjnym, bo największa nawet chęć integratorów do współpracy z Fujitsu nie zniweluje ich braków w zakresie wiedzy technicznej i sprzedażowej.