CRN Od około pięciu lat działacie w kanale sprzedaży Apple’a i macie kilka autoryzowanych salonów. Jednak koncepcja działania iMadu odbiega od resellerki…

Adam Mrozek Biznes naszej firmy opiera się na sprzedaży, serwisie i wsparciu technicznym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Do tego powoli dołączamy usługi integratorskie. Ale zaczęliśmy od serwisu. Zauważyliśmy kilka lat temu, że sprzęt klasy premium, jakim są produkty Apple’a, nie miał obsługi premium, jeśli chodzi o serwis. Tak na pewno było w Małopolsce, dlatego pierwszy salon otworzyliśmy w Krakowie w 2010 r.

 

CRN Co trzeba zrobić, żeby współpracować z producentem w ten sposób?

Adam Mrozek Trzeba spełnić wymagania Apple’a dotyczące wiedzy i doświadczenia. Cała kadra musi przejść szkolenia techniczne. Do tego dochodzą wymogi związane z lokalizacją i wysokością obrotów. To wszystko przekłada się na jakość obsługi klienta, która jest kryterium nadrzędnym.

 

CRN Jak Apple ją kontroluje?

Adam Mrozek Z jednej strony dostaje informacje zwrotne od klienta, dzięki ankiecie, którą ten wypełnia po wykonaniu naprawy. Z drugiej producent ocenia parametry takie jak wydajność i stosowanie procedur. Stosowanie ich w stu procentach przynosi nam korzyść. Serwisem premium jesteśmy drugi rok z rzędu w dwóch placówkach – w Krakowie i Warszawie. Poza tym mamy salon w Katowicach, gdzie również staramy się o status serwisu premium. Oprócz nas jest jeszcze jedna firma, która niedawno uzyskała taki status. Natomiast inne przedsiębiorstwo go straciło.

 

CRN Macie bezpośrednie wsparcie biura Apple w Polsce?

Adam Mrozek Tak. Nie jest ono powszechnie dostępne, ale wszystkie kanały sprzedaży Apple’a mają zapewnioną obsługę ze strony tej firmy tu w kraju.