CRN
Tradycyjnie silną stroną Tech Daty są znakomite relacje z dużymi
integratorami i resellerami. Jednak od pewnego czasu wprowadzacie zmiany,
które można określić jako nowe otwarcie w kontaktach z małymi
i średnimi partnerami.

Bartosz
Domaradzki
Rzeczywiście, mamy bardzo dobre wyniki w przypadku
dużych kontraktów. Zdecydowaliśmy jednak, że powinniśmy popracować nad
wzmocnieniem relacji z resellerami z segmentu MSP. To bardzo ważna
grupa firm działających na rynku IT.

 

CRN
W tym celu między innymi zaoferowaliście program lojalnościowy dla
użytkowników InToucha. Na co mogą liczyć?

Bartosz
Domaradzki
Faktycznie to jeden z ukłonów w stronę małych
i średnich resellerów. Przy czym warto podkreślić, że tego rodzaju
programy nie stanowią nowości na polskim rynku i nie chciałbym sprawić
wrażenia, że nastąpił tu jakiś przełom. Niemniej dotychczasowy brak konkretnej
propozycji powodował, że część firm korzystała z konkurencyjnych systemów
e-sprzedaży. Tymczasem InTouch – zwłaszcza po tegorocznej modernizacji – jest
jednym z najlepszych narzędzi w swoim segmencie rynku.

 

CRN
Pomówmy chwilę o korzyściach wynikających z uczestnictwa
w programie lojalnościowym…

Bartosz
Domaradzki
Każdy zakup w InTouchu, po wystawieniu faktury,
premiowany jest określoną liczbą punktów. Z każdym kolejnym zakupem konto
partnera zostanie zasilone określoną liczbą punktów, w zależności od wartości
zamówienia i kategorii produktu. Niektóre produkty będą premiowane
bardziej niż inne. Następnie punkty będą wymieniane na złotówki
i wpłacane na przedpłaconą kartę bankomatową. To bardzo prosty,
a jednocześnie skuteczny system motywacyjny. Mam wrażenie, że trafiliśmy
w gusta resellerów, bo po kilku dniach mieliśmy już kilkuset
zarejestrowanych partnerów. Zapraszamy kolejnych do rejestracji w systemie.

 

CRN
Kolejną zachętą dla małych i średnich partnerów jest wyraźna obniżka cen
przesyłek o niewielkiej, nawet kilkusetzłotowej wartości…

Bartosz
Domaradzki
Nasza dotychczasowa polityka frachtowa stanowiła pewną
barierę dla firm, które składały niewielkie zamówienia. Mówiąc krótko: ceny
przesyłek nie były konkurencyjne dla tych resellerów. Obecnie następuje
pozytywna zmiana w cenniku na wyraźną korzyść zamówień o niskich
wartościach. Rzecz jasna, przy zachowaniu optymalnych kosztów dużych przesyłek.

 

CRN Wróćmy do
InToucha: w maju bieżącego roku został wzbogacony o nowe usługi
(nawiasem mówiąc, według naszej wiedzy, wielu resellerów wciąż nie zdaje sobie
z tego sprawy). Wyraźnie kładziecie nacisk na wzmocnienie sprzedaży przez
Internet. Czy to długofalowa strategia?

Bartosz
Domaradzki
W Polsce sprzedaż przez Internet w kanale
dystrybucyjnym jest wyjątkowo popularna. Nawet w porównaniu
z bardziej rozwiniętymi rynkami, co wyraźnie dostrzegamy
z perspektywy światowego dystrybutora. Uważamy, że potencjał InToucha nie
jest w pełni wykorzystany, co wynika między innymi z pewnych mitów,
jakie narosły wokół tego systemu. Od pewnego czasu oferujemy nowe, lepsze
narzędzie i zachęcamy resellerów, aby odkryli InToucha na nowo.

 

CRN
O jakich zmianach mówimy?

Bartosz Domaradzki Chociażby o bardziej bogatych specyfikacjach technicznych
produktów. Poza tym wprowadziliśmy mechanizm automatycznych podpowiedzi
produktów, które pasują do właśnie zamawianego towaru. Kolejną nowością jest
możliwość tworzenia spersonalizowanej oferty dla klienta końcowego
z poziomu InToucha. Zmian jest więcej, zapraszamy partnerów do ich
testowania i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

 

CRN Zdecydowaliście
się na długofalową, strategiczną współpracę z CRN Polska w celu
otwartej, jak najlepszej komunikacji z małymi i średnimi resellerami.
Przy wykorzystaniu niezależnego medium, chcecie ich zachęcić do zadawania pytań
i definiowania ewentualnych problemów (tak jak miało to miejsce
w poprzednim wydaniu CRN, przy okazji odpowiedzi na pytania naszych
czytelników na temat InToucha). Na ile faktycznie jesteście otwarci na zmiany
i ewentualną krytykę, której nasi czytelnicy często nie szczędzą
producentom i dystrybutorom? Czy nie chodzi tu jedynie o szum
medialny?

Bartosz
Domaradzki
Oczywiście chcemy robić szum medialny wokół pozytywnych
zmian, jakie zachodzą w naszej firmie. Jednak nie to jest naszym głównym
celem. CRN traktujemy jako najlepszą platformę, która znacząco ułatwi nam
poznanie opinii małych resellerów, do których w inny sposób często nie moglibyśmy
dotrzeć. Chcemy zachęcić ich do dialogu, chociażby odnośnie do takich narzędzi
sprzedaży jak InTouch. W odpowiedzi na ewentualne sugestie resellerów
będziemy wprowadzali dalsze, pozytywne zmiany w każdym aspekcie naszej
działalności.